Sauber

(Copyright: Sauber Motorsport AG)

Entrant: Sauber F1 Team
Nom: Sauber Motorsport AG
Seu: Hinwil, Suïssa
Fundada el: 1970
Llicència: Suïssa

Cotxe: Sauber C36
Motor: Ferrari 061
Benzina i lubricants: Shell

(Copyright: Sauber Motorsport AG)

Pilots: Marcus Ericsson i Pascal Wehrlein
Pilots reserva: –

Fundador: Peter Sauber
Propietari: Longbow Finance SA
President: Pascal Picci
Cap d’equip: Monisha Kaltenborn
Cap d’operacions: Axel Kruse
Mànager: Beat Zehnder
Director tècnic: Eric Gandelin
Director d’enginyeria: Xevi Pujolar

Web: sauberf1team.com
Twitter: @SauberF1Team
Facebook: Sauber F1 Team
Instagram: @sauberf1team

Peter Sauber semblava destinat a ser electricista, el ram on el seu pare tenia una empresa, però va començar modificant un Beetle i aviat va participar en curses. El 1970 estableix el seu propi equip i inicia la construcció de cotxes per participar inicialment en muntanya i després en resistència, on acaba sent l’equip oficial Mercedes. Amb la marca alemanya guanyen dos mundials de l’especialitat i les 24 hores de Le Mans de 1989, i semblen disposats a entrar a la Fórmula 1.

Però Mercedes es va fer enrere i Sauber va fer el salt igualment, això si, amb els motors que la marca de l’estrella hauria fet servir. Debuten el 1993 ja sumant un bon nombre de punts i l’equip s’estableix ràpidament. Mercedes deixa de subministrar-los motors a finals de 1994 però l’equip obté el contracte de Ford a més del patrocini de Red Bull i de Petronas.
Amb una inversió controlada i un creixement sostingut, l’equip va obtenint algun podi de tant en tant mentre obté motors Ferrari que s’anomenaran Petronas i millora les instal·lacions. Sauber es crea una petita fama de caça-talents, doncs fa debutar a Kimi Räikkönen i Felipe Massa, mentre homes com Heinz-Harald Frentzen, Johnny Herbert o Nick Heidfeld es converteixen en pedres angulars.

Precisament la qualitat de les instal·lacions fa que BMW compri l’equip el 2006 i l’anomeni BMW Sauber. Amb més mitjans, l’equip de mitja taula passa a ser protagonista, obtenint la primera victòria el 2008 amb Robert Kubica i lluitant breument pel títol. Però el 2009 les coses van empitjorar i BMW va decidir vendre’s l’equip. Peter Sauber va acabar recomprant-lo per salvar-lo i mantenir-lo a Suïssa.

Els anys post-BMW han estat complicats, amb falta de patrocinadors. Es va viure un bon any el 2012 amb 4 podis per part de Sergio Pérez i Kamui Kobayashi, però el 2014 l’equip no va sumar cap punt i el 2016 va camí del mateix. Si més no, el futur econòmic de l’equip sembla haver quedat assegurat per la compra de Longbow Finance.