Els cotxes acostant-se a la primera corba. Noti’s la gran quantitat de públic. |
Pedralbes era un circuit molt ràpid per ser urbà, amb la llarga recta a l’avinguda llavors “del Generalísimo” permetent als Fórmula 1 arribar a les velocitats més altes. Molt ample, era un circuit apreciat pels pilots i pel públic que omplia de gom a gom les voreres.
Dos grans premis, el de 1951 i el de 1954, es van disputar al circuit, amb el primer coronant a Juan Manuel Fangio campió del món per primera vegada. Però per diverses raons es van cancel·lar tres edicions que podrien haver format part del campionat i la última cancel·lació el 1955 arrel de la tragèdia de Le Mans va suposar el final per a la Fórmula 1 a Pedralbes així com el de la Penya Rhin com a organitzadora, per falta de relleu generacional.
Però no seria el final de la Fórmula 1 a Barcelona: 14 anys després els bòlids tornarien a sonar a Montjuïc…
Una volta al circuit: La recta principal era a la Diagonal, i començava a on avui acaba l’Illa i fins a l’actual enllaç amb la Ronda de Dalt. Aquí el circuit feia un gir a la dreta i seguia l’actual avinguda d’Esplugues, torçant lleugerament a dreta i esquerra fins fer una dreta rodona cap a l’avinguda de Pedralbes. Tot recte fins una esquerra direcció passeig de Manuel Girona, seguit d’una dreta cap al carrer Numància i una nova dreta per enfilar de nou la Diagonal.
Localitat: Barcelona, Catalunya, Espanya
Creador: Penya Rhin
Longitud: 6316 m
Inauguració: 1946
Primer GP: 1951
Primer GP de F1: 1951
GPs totals: 2
GPs de F1: 2
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’16.93, 166.050 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951
Volta més ràpida mai donada: 2’10.59, 174.114 kph, Alberto Ascari, Ferrari 375, 1951 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 46’54.10, 158.940 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951
Més pole positions: 2, Ascari
Més primeres files: 2, Ascari i Fangio
Més victòries: 1, Fangio i Hawthorn
Més voltes ràpides: 1, Fangio i Ascari
Més podis: 2, Fangio
Més punts: 13, Fangio
Més curses liderades: 2, Ascari
Més voltes liderades: 67, Fangio
Més pole positions: 1, Ferrari i Lancia
Més primeres files: 3, Ferrari
Més victòries: 1, Alfa Romeo i Ferrari
Més voltes ràpides: 1, Alfa Romeo i Lancia
Més podis: 2, Alfa Romeo i Ferrari
Més punts: 17, Ferrari
Més curses liderades: 2, Ferrari
Més voltes liderades: 67, Alfa Romeo
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1951 | 13º GP de España | ASC (Fer) | FAN (Alfa) | FAN (Alfa) |
1954 | 14º GP de España | ASC (Lan) | HAW (Fer) | ASC (Lan) |