Adelaida

El circuit urbà d’Adelaida (també conegut com a Adelaide Parklands) va tenir l’honor de donar la benvinguda a la Fórmula 1 a Austràlia.

Una de les característiques d’Adelaida era Glen Dix i el seu estil amb la bandera a quadres.
Quan la Fórmula 1 va arribar a Austràlia no es va fer servir cap dels nombrosos circuits del país a on s’havien disputat els 49 grans premis anteriors, cap d’ells puntuable. Es va optar per un circuit urbà amb corbes tradicionals de 90 graus mentre que la part dels boxes estava en un parc i es va construir expressament. Els dissenyadors del circuit van ser Kinhill Engineers.
Tal com passa a Melbourne, hi va haver queixes sobre el fet de fer una cursa en un parc. Pel que sembla la fauna no s’ha vist afectada, ni per la Fórmula 1 ni actualment pels V8 Supercars, que corren en una versió més curta del circuit.
Adelaida sempre va ser el gran premi final de la temporada, i als seus carrers es van viure les lluites entre Alain Prost, Nelson Piquet i Nigel Mansell pel mundial de 1986 o la de Michael Schumacher i Damon Hill al 1994, amb col·lisió i polèmica inclosa, i també moments tensos com el greu accident de Mika Häkkinen el 1995. El públic era formidable i a tota la gent que forma el gran circ li agradava acabar l’any amb bon temps i un ambient festiu.

Una volta al circuit: La primera corba es la S de Senna. És bastant ràpida. Després d’una recta arriben tres corbes de 90 graus, dreta, esquerra i dreta. Nova recta, una nova S i de nou una corba de 90 graus a la dreta, que dona pas a la recta més llarga. Aquesta recta té una corba rapidíssima a dretes (on Häkkinen va patir el seu accident) i acaba en el punt d’avançament més clar del circuit, una paella que dona entrada a la part dins del parc. Una esquerra rodona porta fins a la última corba, també força tancada. Just a la corba hi ha l’entrada a boxes, on David Coulthard va xocar quan liderava el 1995.

Localitat: Adelaide, South Australia, Austràlia
Creador: Kinhill Engineers
Longitud: 3780 m

Inauguració: 1985
Primer GP: 1985
Primer GP de F1: 1985
GPs totals: 11
GPs de F1: 11

Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’15.381, 180.523 kph, Damon Hill, Williams FW15C-Renault, 1993
Volta més ràpida mai donada: 1’13.371, 185.468 kph, Ayrton Senna, McLaren MP4/8-Ford, 1993 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 43’27.476, 173.183 kph, Ayrton Senna, McLaren MP4/8-Ford, 1993

Més pole positions: 6, Senna
Més primeres files: 7, Senna
Més victòries: 2, Prost, Berger i Senna
Més voltes ràpides: 2, Berger, M. Schumacher i Hill
Més podis: 4, Prost i Berger
Més punts: 33, Berger
Més curses liderades: 5, Senna
Més voltes liderades: 171, Senna

Més pole positions: 5, McLaren
Més primeres files: 11, McLaren
Més victòries: 5, McLaren
Més voltes ràpides: 4, Williams
Més podis: 9, Williams
Més punts: 68, Williams
Més curses liderades: 8, McLaren
Més voltes liderades: 339, McLaren

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1985 (50th) Mitsubishi Australian GP SEN (Lot) ROS (Wil) ROS (Wil)
1986 (51st) Foster’s Australian GP MAN (Wil) PRO (McL) PIQ (Wil)
1987 (52nd) Foster’s Australian GP BER (Fer) BER (Fer) BER (Fer)
1988 (53rd) Foster’s Australian GP SEN (McL) PRO (McL) PRO (McL)
1989 (54th) Foster’s Australian GP SEN (McL) BOU (Wil) NAK (Lot)
1990 (55th) Foster’s Australian GP SEN (McL) PIQ (Ben) MAN (Fer)
1991 (56th) Foster’s Australian GP SEN (McL) SEN (McL) BER (McL)
1992 (57th) Foster’s Australian GP MAN (Wil) BER (Fer) MSC (Ben)
1993 (58th) Foster’s Australian GP SEN (McL) SEN (McL) HIL (Wil)
1994 (59th) Australian GP MAN (Wil) MAN (Wil) MSC (Ben)
1995 (60th) EDS Australian GP HIL (Wil) HIL (Wil) HIL (Wil)