Crònica del GP d’Abu Dhabi
Més Verstappen
Max Verstappen ha tancat el 2023 al més pur estil Verstappen: amb pole, victòria i volta ràpida. La dinovena victòria del neerlandès aquesta temporada ha tingut poc interès pel que fa a la lluita per la victòria, però al darrere la decisió de les últimes batalles del campionat ha estat interessant.
L’última qualificació, amb alguna sorpresa: Tot i no liderar cap entrenament lliure, Verstappen va aconseguir la pole per davant de Charles Leclerc, novament a la primera fila. Les sorpreses dels entrenaments foren les eliminacions de Carlos Sainz i Lewis Hamilton a la Q1 i Q2, quedant força enrere dels seus companys.
Una sortida sense incidents ha vist com Leclerc provava d’avançar a Verstappen a la primera volta sense èxit, mentre darrere d’ells els McLaren de Lando Norris i Oscar Piastri, George Russell, Yuki Tsunoda, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Checo Pérez i Lewis Hamilton completaven el top 10. Tothom ha sortit amb el mig excepte Sainz, Lance Stroll i Valtteri Bottas, que ho han fet amb el dur.
Primeres aturades i intents estratègics: Kevin Magnussen ha set el primer en entrar als boxs a la volta 5, però la gran majoria de pilots han fet la seva primera aturada per posar els durs entre les voltes 12 i 17. Russell ja havia avançat a Piastri i una aturada lenta de Norris l’ha posat tercer rere Verstappen i Leclerc, mentre que Gasly desapareixia del top 10 després que un toc de Hamilton li danyés el difusor.
A davant, Tsunoda (que ha liderat les seves primeres voltes a la F1), Stroll i Sainz aguantaven fins les voltes 22 i 23 respectivament per entrar, però Stroll i Sainz tornaven a posar un dur, per tant certificant que anirien a dues aturades.
Un cop tothom havia fet la seva primera aturada (i en el cas de Magnussen, la segona), Verstappen manava davant Leclerc, Russell, Norris, Pérez que seguia remuntant, Piastri, Alonso, Hamilton, Tsunoda i Stroll.
Mercedes i Alonso guanyen les seves batalles: Els pilots s’han aturat per segona vegada entre les voltes 31 i 43, sense canvis al capdavant amb Verstappen, Leclerc i Russell al davant. La batalla entre Mercedes i Ferrari s’ha decidit quan l’aposta de Ferrari de mantenir a Sainz en pista fins gairebé final de cursa esperant un cotxe de seguretat no ha tingut premi, deixant a l’espanyol fora dels punts i retirat a l’última volta. Tot i això, Pérez podria haver donat el subcampionat a Ferrari quan ha avançat a Russell, però el mexicà ha rebut una penalització per un toc anterior mentre avançava a Norris, quedant finalment quart darrere de Russell i guanyant Mercedes el subcampionat per només 3 punts.
Darrere d’ells, cinquè i sisè han set els McLaren, amb Fernando Alonso avançant a Tsunoda a tres voltes del final per quedar setè i sumar prou punts com per assegurar-se el quart lloc del mundial. Tsunoda ha estat l’únic pilot dins dels punts en fer només una aturada, i el seu vuitè lloc ha acostat a AlphaTauri fins a 3 punts de Williams a la classificació. Hamilton i Stroll han completat els punts en una cursa sense gaire incidents, on tothom excepte Sainz ha creuat la línia de meta.
Verstappen ha dominat molt, però l’any ha set més interessant del que sembla. La batalla pel segon lloc dels constructors ha tingut moltes giragonses, així com la del setè lloc entre Williams, AlphaTauri, Haas i Alfa Romeo.
De cara al 2024 els mateixos pilots figuraran a la graella però dos equips canviaran de nom. Alfa Romeo probablement torni a anomenar-se Sauber fins que Audi ho agafi definitivament, i AlphaTauri tindrà nom nou però encara no sabem quin.
Els semàfors
- Carlos Sainz: Mal cap de setmana en general.
- Alpine: Sense punts.
- Haas: Els problemes de desgast, una constant.
- Sergio Pérez: Bona remuntada però sense podi.
- Ferrari: Ho han intentat però s’han quedat curts.
- Logan Sargeant: Ja no tan lluny d’Albon.
- Max Verstappen: Imparable.
- Mercedes: Mantenint el subcampionat.
- Yuki Tsunoda: Bona cursa a una aturada.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:27:02.624 | 1 | 58 |
2 | 18 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +17.993 | 2 | 58 |
3 | 15 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +20.328 | 4 | 58 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +21.453 | 9 | 58 |
5 | 10 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +24.284 | 5 | 58 |
6 | 8 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +31.487 | 3 | 58 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +39.512 | 7 | 58 |
8 | 4 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +43.088 | 6 | 58 |
9 | 2 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +44.424 | 11 | 58 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +55.632 | 13 | 58 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +56.229 | 15 | 58 | |
12 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +1’06.373 | 12 | 58 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +1’10.360 | 10 | 58 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +1’13.184 | 14 | 58 | |
15 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1’23.696 | 8 | 58 | |
16 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +1’27.791 | 20 | 58 | |
17 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1’29.422 | 19 | 58 | |
18 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | Unitat de potència | 16 | 57 | |
19 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 18 | 57 | |
20 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 17 | 57 |