Crònica del GP de Bèlgica
Una més de Verstappen
Max Verstappen ha perpetrat una nova exhibició a la catedral del mundial. L’holandés s’ha imposat per partida doble al circuit de les Ardenes i ja avantatja en cinc curses al segon classificat del mundial. Ni les condicions canviants de la qualy del divendres, ni la pluja que va caure durant la cursa a l’sprint, ni una penalització de cinc posicions a la graella de sortida han pogut impedir la seva vuitena victòria consecutiva.
Inici de cursa: La sortida a Spa sempre és complicada ja que els monoplaces arriben força junts a la Source i sovint hi tenim algun toc. Al arribar al primer revolt, Lecrlerc ha mantingut la primera posició seguit de Pérez. Just darrera hem tingut el clàssic incident. Els perjudicats han estat Oscar Piastri i Carlos Sainz. L’Australià, que en la cursa a l’sprint havia estat segon després de liderar durant forces voltes, ha intentat avançar a Sainz per l’interior. No obstant, Sainz s’ha vist en un sandvitx entre Hamilton i Piastri i no ha pogut deixar espai al de McLaren provocant d’aquesta manera que Piastri danyés la suspensió davantera del seu McLaren i foradés el lateral del Ferrari. De seguida el de McLaren ha començat a perdre posicions i no ha pogut ni finalitzar ni la primera volta. Per la seva banda, Sainz ha pogut continuar a cursa però força condicionat pels danys. El liderat a Leclerc li ha durat ben poc ja que passat el complex d’Eau Rouge, Sergio Pérez ha agafat el rebuf del de Ferrari i ha avançat al monegasc a l’arribada de les Combes. Darrera d’ells Hamilton aguantava la tercera posició per davant de Verstappen i Alonso que aprofitaven el toc del primer revolt.
S’activa el DRS: Amb el DRS en disposició dels pilots, Fernando Alonso ha pogut avançar a un Carlos Sainz que resistia amb el seu Ferrari greument danyat. El temps extra però que l’asturià ha estat darrera del madrileny, han fet que els quatre pilots del davant obrissin un marge de cinc segons en poques voltes fent que Alonso es quedés en terra de ningú. Davant d’ell, Verstappen estava enganxat a Hamilton; però no el podia avançar ja que l’heptacampió es beneficiava del DRS que li donava Leclerc. No ha estat fins quan el britànic ha perdut el DRS que l’holandès l’ha pogut avançar amb l’ajut d’aquest dispositiu. Poques voltes més tard, Verstappen ha fet el mateix amb Leclerc a l’arribar al revolt de les Combes. Així doncs, abans de la primera aturada ja teniem als dos Red Bull al capdavant.
Primera aturada: La primera aturada dels pilots capdavanters no ha provocat cap canvi a la classificació i Pérez continuava manant per davant de Verstappen, Leclerc i Hamilton. De seguida però Verstappen ha anat guanyant metres a Pérez i a la volta 17, l’encara bicampió del món ha avançat al seu company d’equip a la recta de Kemmel. Per darrera, pilots com Stroll, Russell o Gasly, que havia fet podi a la cursa a l’sprint; intentaven allargar al màxim el primer stint esperant l’arribada de la pluja. Finalment, la pluja ha arribat, però amb una intensitat menor a la desitjada per ells, fent que no fos necessari calçar pneumàtics intermitjos.
Final de cursa: Amb la pista lleugerament molla, Max Verstappen ha tingut un ensurt important a Eau Rouge. L’holandès ha estat a punt de perdre el seu Red Bull al tocar la zona més humida. El de Red Bull però ha corregit el seu cotxe i només ha sortit lleugerament de la pista. Tot i alguns intents d’undercut com per exemple el de Hamilton a Leclerc, les posicions s’han mantingut iguals després de la segona aturada i Max Verstappen ha creuat la meta amb gairebé vint segons d’avantatge sobre Pérez. El podi l’ha completat Leclerc seguit de Hamilton, Alonso, Russell, Norris, Ocon, Stroll i Tsunoda.
La Fórmula 1 s’agafa un descans de quatre setmanes i tornarà en motiu del Gran Premi dels Països Baixos al estret circuit de Zandvoort.
Els semàfors
- Alpine: Masses canvis a la direcció de l’equip en massa poc temps.
- Aston Martin: S’han estancat. Encara sort del talent d’Alonso.
- FIA: Encara sense una solució per les curses amb força aigua.
- Piastri: Brillant a la qualy i a la sprint. Llàstima del toc a la cursa.
- Russell: Sembla que té més dificultats amb el W14 que el seu company.
- Gasly: Gran podi a la sprint després d’un inici de mundial força impetuós.
- Verstappen: Dominador absolut del cap de setmana.
- Red Bull: Segueixen imparables.
- Tsunoda: Punt d’or amb un cotxe que no dona per tant.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:22:30.450 | 6 | 44 |
2 | 18 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +22.305 | 2 | 44 |
3 | 15 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +32.259 | 1 | 44 |
4 | 13 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +49.671 | 3 | 44 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +56.184 | 9 | 44 |
6 | 8 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +63.101 | 8 | 44 |
7 | 6 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +73.719 | 7 | 44 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +74.719 | 14 | 44 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +79.340 | 10 | 44 |
10 | 1 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +80.221 | 11 | 44 |
11 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +83.084 | 12 | 44 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +85.191 | 13 | 44 | |
13 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +95.441 | 17 | 44 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +96.184 | 15 | 44 | |
15 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +101.754 | 16 | 44 | |
16 | Daniel Ricciardo | 3 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +103.071 | 19 | 44 | |
17 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +104.476 | 18 | 44 | |
18 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +110.450 | 20 | 44 | |
19 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | Danys accident | 4 | 23 | |
20 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | Danys accident | 5 | 0 |