Crònica del GP d’Austràlia: Leclerc domina a Melbourne

Crònica del GP d’Austràlia

Leclerc domina a Melbourne

Charles Leclerc és més líder del campionat de Fórmula 1 després d’aconseguir una victòria plàcida a l’Albert Park. El pilot monegasc de Ferrari ha quedat a gran distància del segon classificat, Sergio Pérez (Red Bull), mentre que George Russell ha completat el podi per a Mercedes.

Sense rival: L’inici de temporada ha vingut marcat per la batalla al capdavant entre Ferrari i Red Bull i més concretament entre Charles Leclerc i Max Verstappen. Però en aquest tercer gran premi de l’any Leclerc no ha donat opció a ningú i ha guanyat la cursa amb més de 20 segons d’avantatge sobre Sergio Pérez, que ha quedat segon després de l’abandonament per avaria del seu company d’equip.

Tanmateix, Verstappen ha lluitat mentre ha pogut, especialment quan ha marxat el segon cotxe de seguretat. Leclerc no ha reiniciat la cursa tant bé i el neerlandès s’ha posat a l’alçada del monegasc, però el Ferrari ha evitat l’avançament del Red Bull. La gestió dels pneumàtics, millor per als de Maranello, ha estat clau per a la victòria de Leclerc.

Pole, victòria i volta ràpida (Scuderia Ferrair)

Si fallen, Mercedes aprofita: Les fletxes de plata han plantat més cara que en altres curses, i el premi ha estat el podi per a Russell i la quarta posició per a Lewis Hamilton. L’heptacampió del món era davant del seu jove company, i tots dos ja eren davant d’un Ferrari, el de Carlos Sainz.

El pilot madrileny va tenir un punt de mala sort ahir a la Q3, i amb una mala sortida ha caigut de la novena a la catorzena posició. Per acabar-ho d’adobar, Sainz ha fet una virolla a la volta 2 mentre intentava avançar el Haas de Kevin Magnussen, i ha hagut d’abandonar fent sortir el primer cotxe de seguretat. En aquell moment Hamilton era tercer, havent avançat a Pérez a la sortida, però el mexicà recuperaria la posició poc després.

Les primeres aturades han arribat cap a la volta 21 però en mig de les aturades Sebastian Vettel ha xocat amb el mur, quedant el seu Aston Martin aturat a la corba 4. Russell ha pogut aturar-se amb el cotxe de seguretat resultant, cosa que l’han fet guanyar posició respecte Pérez i Hamilton. Novament el mexicà ha recuperat el lloc, però Russell i Hamilton han mantingut posicions.

L’únic moment on Leclerc s’ha vist amenaçat per Verstappen i Russell (Red Bull Media)

La fiabilitat dona i treu: La cursa semblava estable amb la gran majoria de pilots havent-se aturat. Leclerc liderava amb claredat davant dels Red Bull, però a la volta 39 Verstappen s’aturava a la primera corba. Un petit foc es veia al voltant de l’escapament. Segon abandonament en tres curses per a Verstappen, que ha perdut 36 punts amb aquestes dues avaries.
Amb el cotxe de seguretat virtual que s’ha usat per retirar el Red Bull, s’han aturat els pilots que havien sortit amb el pneumàtic dur com Fernando Alonso i Magnussen. Bé, tots no: Alexander Albon amb el Williams continuava a pista amb el mateix pneumàtic dur de la sortida.

Calma al desenllaç: Després del virtual, la cursa ha quedat estable al davant, amb Leclerc, Pérez, els Mercedes i els McLaren en posició estable. Darrere d’ells hi ha hagut més moviment. Setè era Albon sense aturar-se, després Esteban Ocon amb l’Alpine i Lance Stroll amb l’Aston Martin. Però el canadenc duia pneumàtics força usats i a més li ha caigut una penalització per moure’s excessivament a la recta mentre es defensava de Pierre Gasly, Valtteri Bottas, els Haas i Alonso.

Els cotxes que s’han aturat tard no han pogut fer funcionar el pneumàtic mig, i tant Magnussen com Alonso no han progressat. Albon s’ha aturat a l’última volta i l’estratègia li ha permès acabar desè, sumant el primer punt de Williams de la temporada, tot just darrere d’Ocon, Bottas i Gasly, que han intercanviat posicions per un error del francès.

Vull acabar dient que la cursa, al meu parer, ha tingut els avançaments justos i sense ser massa fàcils. Els pilots han pogut defensar-se sense quedar exposats pel DRS. Potser alguns desitjaran més avançaments però per a mi, ja ha estat bé.
Així doncs, arribem a Europa (breument) amb un Leclerc que gairebé dobla en punts al segon (Russell) i amb el seu principal rival a molta distància, amb una Mercedes sorprenentment per davant de Red Bull als constructors. S’esperen millores als monoplaces; veurem si canviaran l’ordre establert o si bé aquest és l’any de Ferrari…


Els semàfors

  • Aston Martin: Accidents, penalitzacions, avaries…
  • Carlos Sainz: Virolla per precipitació?
  • Red Bull: Han perdut ja molts punts per avaries.
  • Sergio Pérez: Salvant els mobles per a Red Bull.
  • Mercedes: Maximitzant el resultat sempre.
  • Alpine: Una de freda i una de calenta.

  • Charles Leclerc: Difícil trobar cap error, impecable.
  • Alexander Albon: Una gran gestió li ha donat un punt.
  • Austràlia: L’afició del país sempre respon.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
126Charles Leclerc16FerrariF1-751:27:46.548158
218Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB18+20.524358
315George Russell63MercedesW13+25.593658
412Lewis Hamilton44MercedesW13+28.543558
510Lando Norris4McLaren-MercedesMCL36+53.303458
68Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL36+53.737758
76Esteban Ocon31Alpine-RenaultA522+1’01.683858
84Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC42+1’08.4391258
92Pierre Gasly10AlphaTauri-RBPTAT03+1’16.2211158
101Alexander Albon23Williams-MercedesFW44+1’19.3822058
11Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC42+1’21.6951458
12Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR22+1’28.5981958
13Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-22+1 volta1557
14Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-22+1 volta1657
15Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT03+1 volta1357
16Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW44+1 volta1857
17Fernando Alonso14Alpine-RenaultA522+1 volta1057
18Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB18Unitat de potència239
19Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR22Accident1722
20Carlos Sainz55FerrariF1-75Sortida de pista91