La Pregunta: GP de Bahrain
Espereu una revolució amb la nova normativa o continuïtat ?
Jordi Domènech:
Després dels entrenaments de pretemporada hi han alguns rumors com cada any sobre qui va bé, qui va malament, qui ha millorat i qui no. Aquest any aquests rumors s’amplifiquen per la quantitat de canvis aerodinàmics que hi ha. Que si la pretemporada de Ferrari ha estat bona, que si Mercedes té problemes, que si Haas pujarà…
Crec que tothom té una certa confiança. Tots han fet el seu programa i, al contrari que fa anys, cada vegada els equips tenen més eines per no equivocar-se. La simulació ha millorat molt des del 2009 en que vam veure l’últim canvi important d’aerodinàmica i on vam veure com els equips “clàssics” ensopegaven en favor de Brawn i Red Bull. Per tant, penso que l’ordre no variarà tant com en altres canvis de normes.
Desitjo que més equips s’uneixin regularment a la lluita per les victòries i que cap equip tingui un gran avantatge, i espero que no n’hi hagi cap que sigui el cuer destacat… Però el dissabte a Bahrain serà el que posarà les coses a lloc. Ningú es creia a Brawn fins que van arribar a Austràlia 2009…
Just Serrainat:
En l’àmbit del disseny de monoplaces sí que crec que veurem canvis molt destacats, ja que la tornada del’efecte terra i la simplificació dels alerons, han d’afectar molt a com seran els cotxes d’aquesta temporada.
Al vessant de la competitivitat dels equips, ja no ho tinc tant clar, ja que els enginyers han demostrat sempre una gran adaptació als canvis de reglament (tot i que aquesta vegada és molt més profund) i sobretot els grans equips inverteixen una gran quantitat de recursos per mantenir-se als llocs de davant.
Segurament a principi de temporada, veurem alguns equips patint per no haver encertat la millor configuracióper adaptar-se als nous canvis, però normalment veiem que a mitjant campionat tothom torna a estar onli correspon.
De la mateixa manera, podem tenir alguna sorpresa amb algun equip que hagi tocat totes les tecles correctesi estigui per davant dels altres a les primeres curses.
En definitiva, tinc moltes ganes de veure les versions finals dels monoplaces d’aquesta temporada i malgrat lessorpreses que hi puguin haver al principi del campionat pels errors o encerts dels equips, crec que amb el tempstotes les escuderies tornaran a estar a la franja de la graella que els correspon (i ja m’agradaria equivocar-me).
Joan Enric: La veritat es que tant de bó hi hagués una gran revolució, i veiessim a equips que abans eren de mitja graella o a sota de tot guanyant grans premis, però la veritat es que soc realista, i em temo que si, que malgrat algún equip ha llegit bé el reglament 2022 (tinc fe en Williams i Ferrari), al cap i a la fi veurem lluitant pel títol a Mercedes, Red Bull i Ferrari. Els veterans recordem aquell terratrémol anomenat Brawn GP l’any 2009, però es força complicat que un fet així torni a passar. Tant de bó, però em temo que es mantindrà l’statu quo en quan avanci la temporada.
Núria Casas-Salat:
Als testos sembla que les forces s’han equilibrat bastant, veig als Williams, alpha Romeo i Aston Martin potser una mica més fluixos que les altres escuderies, però tampoc estan tan enrere.
M’agradaria pensar que si que aquest canvi de reglament serà tota una revolució, però sincerament crec que no serà així. Havent congelat els motors pel problema que té Red Bull per aconseguir-los ja que la temporada que ve Honda marxa (ho havia de fer aquesta però ho ha retrassat). Em temo que serà una mica repetició de sempre, les 2 o 3 escuderies punteres i la resta de la graella. Bé, ja veurem com va un cop comenci el mundial.
Alex March:
Jo penso que la graella s’agitarà una mica i es pot produir una situació similar a la que vam veure al 2009, però sense haver un equip tant dominant com va ser Brawn GP.
Per una banda, crec que hi haurà algun dels equips més grans amb altes expectatives que començarà la temporada amb dificultats i sense haver entès del tot el cotxe. Aquest podria ser el cas de Mercedes que presenta un monoplaça revolucionari que possiblement necessiti una mica més de rodatge abans d’estar a punt per lluitar per les victòries.
També penso que hi haurà equips més petits que poden donar la sorpresa a les primeres curses i a mesura que avanci la temporada aniran perdent pistonada per la menor capacitat de desenvolupament. Aquest podria ser el cas de Haas, que malgrat les dificultats que han tingut, penso que han realitzat una pretemporada bastant correcte.
Els equips però cada vegada amaguen més les seves cartes durant la pretemporada i és molt difícil realitzar prediccions. Així que no vull fer volar coloms amb els Ferrari malgrat la bona pinta que ha tingut la pretemporada dels de Maranello.
Salvador Mateu: Personalment tinc l’esperança que sí, sobretot pel fet que tots els equips comencen des de zero, el que farà que tinguem alguna sorpresa, sobretot a l’inici de temporada. L’evolució durant la temporada també serà molt interessant ja que algun dels equips forts pot ser que tingui un inici de temporada una mica irregular que els l’obligarà a millorar en la segona part de la temporada. Si també li adjuntem la possible falta de fiabilitat al ser monoplaces amb moltes peces noves no gaire testejades en carrera crec que pot quedar un mundial bastant interessant i sobretot incert. Per altre banda penso que els nous dissenys no ajudaran gaire els avançaments, segurament seguirem tinguem monoplaces molt pesats, grans i difícils de avançar.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Per aquest GP Pirelli ha decidit posar a disposició dels pilots els compostos de la gamma C1, C2 i C3.
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: 13,00h i 16,00h (Dazn F1)
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: 13,00h (Dazn F1)
- Qualificació: 16,00h (Dazn F1)
Diumenge
- Cursa 16,00h (Dazn F1)
Breus d’última hora
- Moltes novetats i sorpreses en l’inici del nou campionat, amb uns cotxes molt diferents, amb llandes de 18 polsades de diametre, i una aerodinàmica molt revisada
- Nico Hulkenberg serà pilot a Jaguar en el lloc de Vettel, doncs ha donat positiu en Covid 19.
- Leclerc diu que l’objectiu es lluitar per guanyar des de el primer GP.