Paddock Hill Bend, la corba més característica de Brands Hatch. (Copyright: McLaren) |
Després de la guerra, el propietari va asfaltar i el circuit va començar a acollir proves importants, si bé seguia tenint generalment la forma de ronyó. No va ser fins l’any 1960 que es va ampliar al circuit a la mida més coneguda per a tothom, i que va ser, amb petits canvis, la que tindria grans premis de Fórmula 1, essent de fet el circuit més proper a Londres que ha tingut Fórmula 1.
Des de 1964 i fins l’any 1986, Brands Hatch es va alternar el gran premi britànic amb Silverstone. Per si això fos poc, entre 1965 i 1983 Brands també va tenir gairebé cada any la Race of Champions, un gran premi no puntuable i els anys 1983 i 1985 s’hi va disputar el gran premi d’Europa (puntuable pel mundial).
Però la decisió de la FIA d’acabar amb els grans premis que rotaven als circuits i la major dificultat per a Brands Hatch d’adequar-se a les noves mesures de seguretat va significar el final de la Fórmula 1 al circuit el 1986. No obstant, tot i tenir actualment un límit de so entre les 8.30 i les 18.30, el traçat segueix tant popular com sempre. En els últims 30 anys gairebé tots els campionats importants han passat pel circuit: IndyCar, Fórmula 2, Fórmula 3, DTM, mundial de turismes, GT, superbikes…
El 1974 es van ampliar els boxes i es va re-perfilar la corba Surtees. |
Una volta al circuit: La recta de meta fa un pèl de corba i culmina a Paddock Hill, una corba cega a dretes i en baixada. Segueix una recta que porta a Druids, una dreta tancada. Nova recta i corba a esquerres (Graham Hill). Recta paral·lela als boxes i corba de Surtees a esquerres que dóna a la recta més llarga del circuit, en pujada. Segueixen tres corbes a dretes, Hawthorn, Westfield i Dingle Dell, aquesta última iniciant la baixada. Corba a esquerres, recta de Clearways i l’última corba (Clark) és a dretes.
Localitat: Fawkham, Kent, Gran Bretanya
Creadors: Brands Hatch Stadium Ltd.
Longitud (1964-1974): 4264 m
Longitud (1975-1986): 4206 m
Inauguració: 1950
Primer GP: 1964
Primer GP de F1: 1964
GPs totals: 14
GPs de F1: 14 (12 britànics i 2 europeus)
Configuració 1964-1974
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’21.1, 189.300 kph, Niki Lauda, Ferrari 312B3, 1974
Volta més ràpida mai donada: 1’19.7, 192.638 kph, Niki Lauda, Ferrari 312B3, 1974 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 43’02.2, 186.300 kph, Jody Scheckter, Tyrrell 007-Ford, 1974
Configuració 1975-1986
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’09.593, 217.578 kph, Nigel Mansell, Williams FW11-Honda, 1986
Volta més ràpida mai donada: 1’06.961, 226.131 kph, Nelson Piquet, Williams FW11-Honda, 1986 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 30’38.471, 208.817 kph, Nigel Mansell, Williams FW11-Honda, 1986
Més pole positions: 2, Lauda i Piquet
Més primeres files: 3, Piquet
Més victòries: 3, Lauda
Més voltes ràpides: 4, Lauda
Més podis: 4, Lauda
Més punts: 35, Lauda
Més curses liderades: 5, Lauda
Més voltes liderades: 240, Lauda
Més pole positions: 6, Lotus
Més primeres files: 10, Lotus
Més victòries: 4, Lotus
Més voltes ràpides: 3, Brabham i Lotus
Més podis: 7, Ferrari, Brabham i Lotus
Més punts: 62, Lotus
Més curses liderades: 6, Brabham i Lotus
Més voltes liderades: 282, Lotus
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1964 | (17th) RAC British GP | CLA (Lot) | CLA (Lot) | CLA (Lot) |
1966 | (19th) RAC British GP | BRA (Bra) | BRA (Bra) | BRA (Bra) |
1968 | (21st) RAC British GP | GHI (Lot) | SIF (Lot) | SIF (Lot) |
1970 | (23rd) RAC British GP | RIN (Lot) | RIN (Lot) | BRA (Bra) |
1972 | (25th) John Player GP | ICK (Fer) | FIT (Lot) | STE (Tyr) |
1974 | (27th) John Player GP | LAU (Fer) | SCH (Tyr) | LAU (Fer) |
1976 | (29th) John Player GP | LAU (Fer) | LAU (Fer) | LAU (Fer) |
1978 | (31st) John Player British GP | PET (Lot) | REU (Fer) | LAU (Bra) |
1980 | (33rd) Marlboro British GP | PIR (Lig) | JON (Wil) | PIR (Lig) |
1982 | (35th) Marlboro British GP | ROS (Wil) | LAU (McL) | HEN (Tyr) |
1983 | (1st) John Player GP of Europe | DeA (Lot) | PIQ (Bra) | MAN (Lot) |
1984 | (37th) John Player Special British GP | PIQ (Bra) | LAU (McL) | LAU (McL) |
1985 | (3rd) Shell Oils GP of Europe | SEN (Lot) | MAN (Wil) | LAF (Lig) |
1986 | (39th) Shell Oils British GP | PIQ (Wil) | MAN (Wil) | MAN (Wil) |