El circuit de Monte Carlo té una història del tot apassionant, i es tracta de la prova més famosa d’automobilisme a nivell mundial, i aquesta fama se l’ha guanyat a pols. No obstant això, al convertir-se en un fenomen tan popular, juntament amb ell han aparegut molts mites, molts d’ells certs, però molts d’altres falsos. D’això va aquest article, dels mites del Gran Premi de Mònaco.
Mònaco és un circuit de pilot – CERT
En efecte, Mònaco és un circuit on sembla que les mans dels pilots tenen més importància que en altres carreres. Això no vol dir que un Force India tingui opcions, però un Renault o un Toyota ben pilotats poden endur-se la victòria al principat.
A Mònaco no es pot avançar – CERT, però…
Sí, es tracta d’un circuit on és molt difícil avançar. Això és degut a tres factors: la falta d’una recta llarga, l’alta càrrega aerodinàmica que porten els monoplaces i l’amplada del circuit. No obstant, els darrers anys hem vist numerosos avançaments al revolt sortint del túnel (Nouvelle Chicane). Tinc dubtes, però s’hauria de contar si en els últims anys hi han hagut més avançaments a Mònaco o a, per exemple, Monmeló.
La Pole Position és vital – FALS
Aquest mite prové de quan la Pole Position a la Fórmula 1 es feia amb una càrrega de carburant totalment independent de la que es duria en carrera. Avui en dia, fer la Pole, però fer-la molt buit de benzina, pot arribar a ser contraproduent. Si després del repostatge, es va a parar en un grup de cotxes lents, pots arribar a perdre molt temps sinó aconsegueixes avançar-los, cosa que serà difícil. La Fórmula 1 canvia, i amb ella certs mites perden part del sentit que tenien.
El Glamour és a tot arreu – CERT
Les persones més riques del món no es perden mai la cita amb la Fórmula 1 al principat. Yats, famosos, noies espectaculars, xampany i en definitiva qualsevol cosa que sigui cara, tot es pot trobar al paddok!
Només els campions guanyen a Mònaco – FALS
Aquest mite prové del fet que Ayrton Senna, considerat un pilot excepcional, va guanyar 5 vegades seguides en aquesta pista. No obstant això, pilots de qualitat més discreta també han aconseguit fer-se amb aquest Gran Premi. És el cas, per exemple, de Jarno Trulli, Oliver Panis o David Coulhard, aquest últim dues vegades. El talent premia a Mònaco, però la sort també ho fa.
La sortida és vital – CERT
La sortida al principat té molts pocs metres, i deixa poc marge a guanyar posicions, però és cert que, degut a les dificultats que hi ha per a realitzar avançaments, sortir primer de Sainte Devote sol ser clau pel primer tram de la carrera.
És molt car assistir-hi: CERT, CERT i CERT
Un servidor fa ja uns anys que desitja anar-hi, però de moment no he tingut la situació econòmica per a plantejar-m’ho. 400€ l’entrada més barata, el vol voltant els 500€ (caldria anar-hi en cotxe), però, el més car de tot? L’allotjament. Un hotel normalet a Nice (que no a Mónaco) pot arribar a costar 500€ la nit, i això si hi ha lloc, perquè sol ser necessari programar tot el viatje amb prop d’un any d’anticipació.
Així que ja ho veieu, aneu-se preparant, glamour i velocitat arriben al principat!
Quan es tanca la participació a la superporra? es pot esperar al resultat dels entrenaments, és que es clar… 😉
És pot fer fins al divendres a les 23:59.
De totes maneres, aquests entrenos no serveixen per res:), sovint només confonen!