Quan els videojocs encara es venien amb caixes de cartró
Quins gràfics! dèiem impressionats
Una de les bones coses del nou F12010 de Codemasters és que arriba amb els pilots d’aquesta temporada. Aquest fet, que ens sembla a tots del tot lògic, no ha estat habitual en altres versions. Així doncs no haurem de passar per veure a Alonso amb aquell Renault blanc, o a no poder triar a Michael Schumacher o a veure equips que ja ni tant sols existeixen (Brawn, BMW, Toyota…).
La primera cosa que sorprèn al engegar el joc són els menús. Oblideu-se d’aquells menús passats de moda, ara estas al paddock, i cada porta et porta a un mode de joc/opcions diferents. Amés, tinc que dir-vos que no només han recreat fidelment cada traçat del mundial, sinó que també ho han fet amb els paddocks! El menú es correspondrà al paddock que pertoqui a la cursa que estiguem en el mode “trajectòria”.
I es clar, parlem del mode trajectòria, ja que aquest centrarà tot el videojoc. Tal i com s’havia fet amb versions modernes, ara ja no ets Alonso, Button, Hamilton o Webber: ara ets tú. Representa que tu arribes com a pilot de Fórmula 1 i a mesura que vagis millorant t’aniran fitxant equips millors. He de dir-vos que, per fi, hi ha una diferència significativa entre conduir un HRT o un Red Bull. Els cotxes bons funcionen més bé. Per això és important ascendir a equips millors en el mode trajectòria. Per cert, a diferència de versions anteriors, ara ja no existeix la figura del pilot provador dins el videojoc (la qual cosa s’ajusta bastant a la realitat degut a la limitació dels tests).
Però el joc presenta varies novetats innovadores. Per començar hi ha la possiblitat d’evolucionar el cotxe en el transcurs de la temporada. A les sessions de lliures haurem de fer un treball (bàsicament superar un temps) que ens portarà a que el cotxe evolucioni. D’aquesta manera pot ser diferent el cotxe que tinguem a principis de temporada que el que tindrem al final. També hi han incorporat la faceta més política de ser pilot de Fórmula1: ara haurem de fer entrevistes! No deixa de ser un factor anecdòtic, però fa gràcia contestar-les. Segons com ho fem podem crear “bon o mal rotllo” dins l’equip. Això pot acabar influint en el nostre contracte.
Ja toca pujar al cotxe. El primer que ens trobem és que tots els menús de configuració del cotxe i els temps són tan originals com els menús/paddock. Ara estem dins el copkit. Si volem veure els temps ho fem amb la mateixa pantalla que usen els pilots. Si volem parlar dels ajustaments ho podrem fer parlant amb el nostre enginyer. Fins i tot puc veure què fa el meu company d’equip!
Sortim del box!
Sempre podrem iniciar en volta llançada, la qual cosa s’agraeix, perquè fer una volta per la qual no podies marcar temps era molt avorrit. El primer que sorpren evidentment és l’aspecte gràfic. És simplement el millor aconseguit fins el moment. El treball no només és espectacular amb els cotxes, també ho és amb els circuits. El detall sorprèn sobretot si elegim un circuit que coneixem. Doneu unes voltes per Monmeló… US HO JURO, ÉS CLAVAT!! paret a paret. Diuen que hi havia un equip de 3 persones destinat a cada circuit durant la realització del joc . M’ho crec. Això sí, al Circuit de Corea no espereu aquest nivell. Es nota que s’ho han hagut d’inventar.
I com és la conducció? doncs la veritat que camaleònica. Com ja és costum en els títols de Fórmula 1, vosaltres elegireu les ajudes que vulgueu. Si voleu una conducció més realista la tindreu, si la voleu més arcade també. Jo em decanto per un hibrid: crec que hem de trobar uns ajustaments que ens permetin ser mínimament constants. Si busquem un realisme molt alt i no tenim molta experiència en videojocs de conudcció ho passarem francament malament. Personalment jugo amb totes les ajudes tretes, però amb ABS, control de tracció al 50% i canvi automàtic. Que cadascú triï els que creu convenient.
Fins ara només he dit coses bones, però també n’hi ha de dolentes: La informació en pantalla mentre correm és simplement dolenta. Ens ensenya sempre els nostres temps respecte el pilot del davant, però no la distància, la qual cosa trobo francament absurda. Un altre defecte, al meu parer important, és que amb algunes vistes no es veu el semàfor a les sortides, queda tapant pels noms dels pilots que tenim al davant. Tampoc m’agrada massa com va el tema de les parades en boxes (tot es basa en frenar en un punt que no està massa clar) i tinc que dir-vos que potser hi ha massa poca diferència entre els pneumàtics tous i els durs. La manera d’ajustar el cotxe tampoc em convenç del tot. En l’anterior versió de PS3 feies una espècie de “tutorial” cada Gran Premi on et guiaven de com havies de configurar el cotxe. En aquest títol hi han donat menys importància. Una altre cosa que segueix sent gairebé igual de pèssima que en altres versions és el tema de les penalitzacions. Massa sovint et penalitzen per coses ridícules. Sortir-te d’un revolt, perdre 5 segons i que llavors et posin un Drive Trhough per escurçar el circuit és lamentable.
Podria parlar de moltes coses més, però em sembla que ja us deixo a tots una idea general del joc. La meva valoració és molt, molt positiva. Penso que és un títol obligatori per qualsevol fan de la Fórmula 1 que tingui una PS3, una XBOX o un PC(amb una bona gràfica això si). El joc és fantàstic. Això si! prepareu-vos per dormir poc, tenir els dits polzes adolorits i suar de valent davant del televisor!
Salut, benzina i… F12010!