Realment només tenim 5 candidats a campió? Tècnicament qualsevol de nosaltres amb el reglament a la mà contestaria que sí, però al meu parer caldria afegir-hi alguns més. Aquests de més no són altres que els tres nous equips: Lotus Racing, vells coneguts que tornen a la categoria reina del automobilisme totalment renovats; HRT F1 Team, el primer equip espanyol de la història, i Virgin Racing, l’equip del cotxe dissenyat únicament a través del sistema CFD (dinàmica de fluids computacional).
Dins el campionat global actual podríem distingir-hi 3 subcampionats: el dels equips grans (Ferrari, McLaren, RedBull, tot i que podríem incloure-hi també Mercedes i Renault), el dels equips mitjans (Williams, Force India, Toro Rosso i Sauber) i el dels nous (Lotus, Virgin i Hispania). Tothom sap com va el campionat realment, però jo no els hi trauria el mèrit als nous equips després de tota la pressió que han hagut – i hauran- de suportar, els rumors sobre si aguantarien més o menys carreres, etc.
10ena posició -> Lotus Racing
11ena posició -> HRT F1 Team
12ena posició -> Virgin Racing
11ena posició -> –
12ena posició -> Lotus (1)
13ena posició -> Lotus (3),
14ena posició -> Lotus (2), Hispania (3), Virgin (2)
15ena posició -> Lotus (3), Hispania (3), Virgin (1)
16ena posició -> Lotus (4), Hispania (3), Virgin (1)
17ena posició -> Lotus (4), Hispania (2), Virgin (3)
18ena posició -> Lotus (1), Hispania (2), Virgin (6)
19ena posició -> Lotus (1), Hispania (4), Virgin (4)
20ena posició -> Hispania (4), Virgin (1)
21ena posició -> Lotus (1)
*La resta de posicions (22ena, 23ena i 24ena) no tenen cap valor ja que el màxim nombre de cotxes classificats al final d’un gran premi ha estat de 21.
A primera vista podem veure que el millor equip ha estat Lotus, tot i això, Hispania i Virgin podrien sobrepassar-los. Només els hi cal sumar algun punt, però les possibilitats són mínimes. També els hi val aconseguir alguna onzena posició, però si no els hi tocarà analitzar qui ha obtingut millors posicions i, en cas d’empat (per exemple a 11enes posicions), caldrà mirar la 12ena posició, en aquest exemple, i així successivament.
Potser a alguns se us escapa la raó de tanta competició entre els més dèbils, però cal recordar que els 10 primers equips classificats aconsegueixen una compensació econòmica en funció dels seus resultats i, això, pot ser un aspecte molt important de cara a la temporada 2011 ja que els permetrà disposar de més o menys capital per poder fer totes les evolucions necessàries per obtenir un cotxe molt més competitiu.
Només queden dues curses, però les tres últimes places encara estan per definir. M’agradaria fer-vos reflexionar. Per vosaltres qui serà el 10è equip? A mi m’agradaria que Virgin ocupés aquesta plaça per demostrar a tots els altres que un cotxe dissenyat sense un túnel de vent, encara que, en un món tan tecnològic com aquest és difícil. Tot i això, diria que finalment Lotus s’emportarà la millor classificació dels tres nous equips.
Per acabar aquest article – i els altres que espero fer- m’agradaria introduir algunes dades curioses, que espero que us semblin interessants.
· Sabeu que l’últim equip en debutar (sense incloure equips que van canviar de nom) va ser Super Aguri a l’any 2006?
· Sabeu que la banda gal·lesa Helen Love ha publicat cançons relacionades amb la fórmula 1? Escolteu “Great in Formula One”
· Sabeu que el pilot amb més victòries la passada temporada a falta de dues curses (Jenson Button, 6 victòries) va ser el campió final?
· Sabeu que Toro Rosso va ser l’equip amb més abandonaments al final de la temporada 2009 amb un total de 15?
· Sabeu que només hi ha 2 pilots que han debutat amb Ferrari i han aconseguit el títol de pilots el mateix any? Jody Scheckter (1979) i Kimi Räikkönen (2007)
Quina es la vostra opinió? Lotus? Virgin? Hispania?