La pole position d’avui a Silverstone, ja s’ha estat corrent des d’els primers entrenaments dins el paddock i a les oficines de la FIA, amb els equips presentant al·legacions sobre la nova normativa dels escapaments bufats, que en el cas dels motors Renault i Mercedes esgrimien la possibilitat de que aquesta decisió pogués provocar problemes de fiabilitat o inclús el trencament del motor. Això desencadena una primera rectificació dels comissaris que permetria als equips amb motor Renault augmentar el bufat fins a un 50% i que les escuderies amb motor Mercedes també podríen treballar amb un bufat lleugerament superior per mantenir la fiabilitat mecànica, cosa que immediatament fa que els altres equips posin el crit al cel i tornin a haver-hi al·legacions i protestes, tornant a rectificar la FIA i retornant a la norma original del 10% (quan els cotxes girin a 12.000 rpm i podent augmentar fins al 20% quan funcionin al màxim de revolucions). La veritat és que amb tantes rectificacions al final ningú no tenia clar com han sortit els cotxes a la classificació d’avui i com quedarà finalment la norma per la cursa de demà, ja que encara es parla de que hi haurà reunions aquesta tarda.
L’australià ha aconseguit la pole a Silverstone |
Per animar-ho tot una mica més, les sessions de qualificació s’han disputat sempre sota l’amenaça de que la pluja comencés en qualsevol moment i ha fet que tant en la Q1 com en la Q3, el final de la sessió hagi estat un temps inútil, ja que amb l’aparició de l’aigua ja no es podien millorar els temps i els equips han preferit guardar els pneumàtics per la cursa de demà. Aquesta aparició de la pluja al final de la Q3 és el que ha permès que Webber s’endugués la seva segona Pole Position, ja que Vettel no ha tingut una segona oportumitat per millorar el temps del seu company i per tant Red Bull continuí obtenint totes les poles d’aquesta temporada.
Per la seva part sembla que Ferrari ha pogut millorar el seu cotxe i acostar-se una mica més als monoplaces de la marca de la beguda energètica, amb una tercera posició de Fernando Alonso, que només ha quedat a poc més d’una décima del temps de la pole de Webber i un Felipe Massa quart (encara que amb una diferència molt més gran, a més de mig segon del seu company d’equip).
On sembla que continuen els problemes és a McLaren, on Button ha obtingut un cinquè lloc (però a un segon i mig del millor temps) i un Hamilton que probablement s’ha vist molt penalitzat per l’aparició de la pluja a mitja sessió de qualificació, encara que en les seves declaracions després de la sessió de qualificació deia que la seva posició tenia que veure amb l’estratègia de l’equip de cara a la cursa de demà.
Sembla que Ferrari es va acostant poc a poc a Red Bul |
Probablement la sorpresa d’aquesta sessió de qualificació, és el fet de que tres pilots no habituals com són Paul Di Resta, Pastor Maldonado (que porta un cap de setmana espectacular) i Kamui Kobayashi, estiguin demà a la cursa entre les deu primeres posicions de sortida a la graella.
Jaume alguersuari, no ha aconseguit passar de la Q1 (tot i que a aconseguit acabar davant del seu company), supeditat també per la pluja que ha aparegut durant la sessió i que no li ha permès fer un temps per passar a la Q2, encara que optimista com és ell, diu que així disposarà de més pneumàtics nous per demà i plantejar una cursa com a València.
Vist lo vist avui a la classificació, demà es presenta una carrera que pot ser molt emocionant, amb un Hamilton a la desena posició que no pensa conservar gaire estona (que tremolin els de davant), un Alonso que espera com deia a la roda de premsa post-classificació, estar demà al podi amb els pilots de Red Bull i si pot més amunt que ells i on per acabar d’animar la festa, podria aparèixer la pluja que sempre fa que la cursa sigui una mica més boja i imprevisible.
La taula de classificacions ha quedat de la següent manera :
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB7 | Renault | 1’30″399 | |
2 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB7 | Renault | 1’30″431 | |
3 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | 150º Italia | Ferrari | 1’30″516 | |
4 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | 150º Italia | Ferrari | 1’31″124 | |
5 | Jenson Button | 4 | McLaren | MP4-26 | Mercedes | 1’31″898 | |
6 | Paul di Resta | 15 | Force India | VJM04 | Mercedes | 1’31″929 | |
7 | Pastor Maldonado | 12 | Williams | FW33 | Cosworth | 1’31″933 | |
8 | Kamui Kobayashi | 16 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’32″128 | |
9 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes GP | MGP W02 | Mercedes | 1’32″209 | |
10 | Lewis Hamilton | 3 | McLaren | MP4-26 | Mercedes | 1’32″376 | |
11 | Adrian Sutil | 14 | Force India | VJM04 | Mercedes | 1’32″617 | |
12 | Sergio Pérez | 17 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’32″624 | |
13 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes GP | MGP W02 | Mercedes | 1’32″656 | |
14 | Vitaly Petrov | 10 | Lotus Renault | R31 | Ferrari | 1’32″734 | |
15 | Rubens Barrichello | 11 | Williams | FW33 | Cosworth | 1’33″119 | |
16 | Nick Heidfeld | 9 | Lotus Renault | R31 | Renault | 1’33″805 | |
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Lotus | T128 | Renault | 1’34″821 | |
18 | Jaime Alguersuari | 19 | Toro Rosso | STR6 | Ferrari | 1’35″245 | |
19 | Sébastien Buemi | 18 | Toro Rosso | STR6 | Ferrari | 1’35″749 | |
20 | Timo Glock | 24 | Virgin Racing | VR-02 | Cosworth | 1’36″203 | |
21 | Jarno Trulli | 21 | Lotus | T128 | Renault | 1’36″456 | |
22 | Jerome d’Ambrosio | 25 | Virgin Racing | VR-02 | Cosworth | 1’37″154 | |
23 | Vitantonio Liuzzi | 23 | Hispania | F111 | Cosworth | 1’37″484 | |
24 | Daniel Ricciardo | 22 | Hispania | F111 | Cosworth | 1’38″059 |