Prèvia GP de Singapur

Bones!

Arribem aquest cap de setmana al primer dels nous circuits luxosos. Al Marina Bay de Singapur s’encenen els llums del circuit dimecres i es mantenen encesos fins dilluns. Podríem dir que València i Singapur s’assemblen en el seu objectiu de ser nous Mónacos, però només Singapur (i Abu Dhabi) té els diners…

Si baixem a l’àrea estrictament esportiva, per a aquest GP Pirelli ha triat els pneumàtics tous i supertous donat el poc desgast que ténen aquí les gomes. Per aquest GP només hi haurà una zona de DRS, situada entre les corbes 5 i 7, amb el punt de detecció a la corba 4. És bàsicament a la recta més llarga, aquella on alguns vehicles toquen a terra i treuen espurnes.

City of blinding lights

Pel que fa als tres grans premis passats en aquest circuit, Fernando Alonso és el pilot amb millors resultats. L’any 2008 va obtenir la victòria sortint des de la quinzena posició, tot i que va ser ajudat pel Safety Car provocat pel seu company Nelson Piquet Jr. El 2009, Alonso aconseguí l’únic podi d’aquell any amb el díficil R29, i l’any passat l’espanyol va aconseguir el Grand Chelem (pole, victòria, volta ràpida i liderar totes les voltes), cosa que no passava des dels temps dominants de Michael Schumacher a Ferrari.

Pel que fa als Red Bull, aquest és un dels circuits on no han guanyat mai. Sebastian Vettel hi ha fet un segon, mentre que el tercer lloc de Mark Webber l’any passat és l’única vegada que ha acabat a Singapur. Pel que fa a la resta, destacar el segon lloc de Nico Rosberg amb Williams l’any 2008 (l’últim cop que un Williams ha pujat al podi). També dir que McLaren només hi ha aconseguit una victòria, al 2009 amb Lewis Hamilton.

Alguns dels moments memorables d’aquests tres anys han de ser, per exemple, Felipe Massa emportant-se la mànega de la benzina al 2008 i la subseqüent cursa dels seus mecànics, el xoc abans mencionat de Nelsinho, l’abandonament aquell any de Mark Webber per les interferències amb els tramvies de la ciutat, Kimi Räikkönen marcant la volta ràpida però menjant-se la paret al Singapore Sling…

La cursa del 2009 va estar marcada pel drive-through a Vettel per excedir-se de velocitat al pit-lane, cosa que el va deixar quart darrere de Hamilton, Timo Glock (fent l’únic podi de Toyota a Singapur) i Alonso. Hi va haver diversos abandonaments per problemes de frens; el més espectacular, el de Webber, col.lidint a la primera corba.

L’any 2010, a part del domini i la mestria d’Alonso en mantindre darrere Vettel, el moment clau de la cursa va ser el xoc entre Webber i Hamilton. L’anglès volia avançar l’australià per fora a la corba 3, després d’un període de Safety Car i amb doblats pel mig que van alentir el Red Bull. El resultat va ser el contacte entre la roda posterior esquerre de Hamilton i la davantera dreta de Webber. Hamilton s’hi va quedar allà mateix, mentre que miraculosament, tot i haver-se mogut el pneumàtic de la llanta, Webber va aconseguir acabar tercer.

Veurem com és la cursa aquest any. Veurem si el DRS o el desgast de pneumàtics ajuden a proporcionar-nos alguns avançaments, cosa que ha faltat una mica a Singapur. Veurem també si Vettel es proclama campió… l’alemany ha de marxar de Singapur amb 125 punts més que el segon. Ara mateix té Alonso a 112 punts, Webber i Button a 117 i Hamilton a 126. Per tant, si Vettel guanya, Alonso queda 5é o pitjor i tant Webber com Button queden 3r o pitjor, tindrem el bicampió més jove de la història.

Ho veurem i us ho explicarem aquest cap de setmana!