Crònica del Gran Premi de Singapur: Un altre lloc, una altra vegada


Els focs d’artifici saluden al campió

Com no podia ser d’una altre manera, Sebastian Vettel amplia la seva col·lecció de trofeus amb la brillant i merescuda copa de l’edició 2011 del Gran Premi de Singapur. En Seb, que ja porta 50 curses a l’equip Red Bull de les quals 25 han acabat amb victòria, torna a veure com una cursa nocturna el consagra com a campió del món. Un altre lloc, però una altra vegada. Tot i que les matemàtiques no l’acrediten com a tal, el fet de que simplement hagi d’aconseguir un punt en les següents 5 curses sí que ho fa. Enhorabona campió: ets un crack. Has clavat una pallissa de les que fan història no només a Ferrari i Mclaren, sinó també al teu propi company d’equip. T’has guanyat el respecte de molts que l’any passat t’acusaven d’haver guanyat “de carambola” protagonitzant un campionat absolutament perfecte, de rècord. Faria falta mirar quants pilots han aconseguit una gesta de tal calibre, però a mi només em ve al cap Nigel Mansell i Michael Schumacher.


Em pregunto si la celebració oficial del títol d’aquest any serà tan emotiva com la de l’any passat.

Sense deixar encara el tema Vettel, caldria parlar de la, una altre vegada, excepcional cursa que ha protagonitzat l’alemany. Aquest que ha rodat almenys un segon més ràpid per volta que tota la resta durant pràcticament la cursa sencera i ni safety cars ni un Button agressiu a les últimes voltes han pogut ni tan sols posar en perill la seva victòria.

De la cursa de Singapur (més aviat discreta per cert) en podem destacar varies coses. Una d’elles és sens dubte la novament impecable cursa de Jenson Button. Ja va superar al Lewis a la sessió de classificació i en cursa ho ha tornat a fer. Execució perfecte en una cursa on una millor posició era absolutament impossible. L’altre cara de la moneda ha estat Lewis Hamilton que s’ha vist novament involucrat en un accident. Molts al grup del Facebook ens han etiquetat com a “antiHamiltons”. Jo no em considero tal, però la realitat és que el jove anglès no està protagonitzant el seu millor any. Els accidents en els què s’involucra per la seva agressivitat excessiva fan que sempre veiem el Lewis fent dues curses: una al principi lluitant per davant i una al final remuntant des del darrere a ritmes colossals. Al començar l’any tothom tenia clar que ell era el número 1 a Mclaren. Està clar ara? De totes maneres em refermo en què és un espectacle veure’l pilotar i potser més pilots haurien de ser com ell. L’accident d’avui es deu degut un accés d’optimisme amb l’avançament, però no és per crucificar-lo.

Tampoc ens podem deixar de remarcar el deja vu múltiple que hem tingut amb Alonso i Webber. L’asturià comença amb una magnifica sortida i l’australià amb una de pèssima, però al final veiem com les posicions sempre s’acaben invertint. Bona cursa d’ambdós per cert. Sento força pena per Schumacher, jo el veia novament a la cinquena posició, però l’errada ha estat seva. També plorem l’abandonament d’Alguersuari i la posició final de Felipe Massa en una cursa on ho estava fent prou bé, però que el xoc amb Hamilton, l’ha deixat absolutament K.O i no s’ha sabut aixecar més.

Acabem com sempre amb els semàfors:

Sebastian Vettel: per protagonitzar un dels campionats més perfectes que recordo
Jenson Button: L’últim home que “teòricament” pot guanyar encara a Vettel mereix un semàfor verd.
Paul di Resta i Force India: Són l’equip que més bé ha entès els pneumàtics tous. L’Escocès ha finalitzat en una flamant sisena posició.

El circuit de Singapur: Amb DRS ha millorat, però a mi no em convenç. Això sí, graderies a tope.
Jaume Alguerusari: Definitivament no ha estat el cap de setmana del nostre compatriota.
Lewis Hamilton: Necessita calmar-se per poder demostrar un altre cop com d’eficaç pot arribar a ser.


Lotus Renault
: Cap de setmana desastrós on s’han estat barallant ni més ni menys que amb l’altre escuderia Lotus!

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Volt.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 01:59’06″757 61
2 18 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 + 1″737 61
3 15 Mark Webber 2 Red Bull RB7 + 29″279 61
4 12 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia + 55″449 61
5 10 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 + 67″766 61
6 8 Paul di Resta 15 Force India VJM04 + 111″067 60
7 6 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 + 1 vuelta 60
8 4 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 + 1 vuelta 60
9 2 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia + 1 vuelta 60
10 1 Sergio Pérez 17 Sauber C30 + 1 vuelta 60
11 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 + 1 vuelta 60
12 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 + 1 vuelta 60
13 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 + 1 vuelta 60
14 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 + 2 vueltas 59
15 Bruno Senna 30 Lotus Renault R31 + 2 vueltas 59
16 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 + 2 vueltas 59
17 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 + 2 vueltas 59
18 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 + 2 vueltas 59
20 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 + 4 vueltas 57
21 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 + 4 vueltas 57
19 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 + 5 vueltas 56
22 Jarno Trulli 21 Lotus T128 + 14 vueltas 47
23 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 + 33 vueltas 28
24 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 + 52 vueltas 37
Aneu preparant el sushi, que ens veiem al Japó! El Sebastian ja pot preparar un altre casc especial

Salut i benzina