Avui s’ha viscut una pole position sense gaires sorpreses amb una graella final dominada per els monoplaces de Red Bull, que ja es preveia després de lo vist durant els entrenaments lliures.
De entrada només s’esperava que els pilots de Mclaren poguessin plantar batalla a l’equip de la beguda energètica, que s’ha vist reflexada amb la tercera posició de Jenson Button, tot i que el pilot anglès ja arrencava amb el handicap de saver que perdria cinc posicions a la graella de sortida del gran premi per haver canviat la caixa de canvis.
Per la seva part Lewis Hamilton ha finalitzat en una modesta novena posició, després d’un primer intent a la Q3 bastant dolent (degut segons el mateix pilot a un canvi de setup entre els tercers lliures i la qualificació, que no ha funcionat com ells esperaven) i a una bandera groga en el seu segon intent, per una virolla que ha fet Kimi Räikkönen al final de la sessió.
Per la seva part Ferrari, tampoc ha fet un paper massa bo (com ja esperava l’equip del Cavallino Rampante), amb un Fernando Alonso que ha finalitzat la sessió en setena posició ( tot i que sortirà a la sisena per la sanció de Jenson Button) i un Felipe Massa que no ha estat capaç de passar a la tercera sessió de qualificació. Alonso també s’ha vist perjudicat per la bandera groga provocada per Räikkönen al final de la sessió.
Red Bull a dominat clarament la sessió de Qualificació |
S’ha de destacar la quarta posició de Kamui Kobayashi ( l’ídol local ) i la cinquena de Romain Grosjean, que també guanyaran una posició per la sanció de Jenson Button. Serà interessant la sortida de demà amb aquest dos pilots darrera dels Red Bull, ja que tots dos són coneguts per la seva agresivitat de conducció (esperem que Grosjean no la torni a liar a la primera corba).
Per la part de darrera, esta tot molt repartit, amb un Pastor Maldonado que no tenia el dia, un Nico Rosberg a la tretzena posició (el seu company sortirà a la penúltima posició de la graella, després d’una qualificació no gaire brillant i les deu posicions de sanció, per l’incident de Singapur).
Els comissaris del circuit tindran un matí mogut, ja que a més de la sanció de tres posicions que ja s’ha aplicat Jean-Eric vergne per obstaculitzar al Williams de Bruno Senna a la Q1, existeix una investigació sobre el polisiter Sebastian Vettel per una possible obstaculització al cotxe de Fernando Alonso a la sortida de Casio Triangle al final de la tercera sessió.
En definitiva per demà ens espera una cursa força emocionant, en un circuit mític com és Suzuka, on la tècnica del pilot és molt important i on el desgast dels pneumàtics serà molt important de cara a l’estratègia dels equips.
Els Ferrari hauran de lluitar molt demà per minimitzar els danys |
A priori hauria de ser una cursa dominada per els Red Bull, però amb Kobayashi i Grosjean darrera dels monoplaces de l’equip de la beguda energètica i la possible aparició d’algun cotxe de seguretat (res estrany en aquest circuit), podem trobar-nos amb sorpreses al final del gran premi.
La graella per la cursa de demà amb les sancions ja aplicades ( a l’espera de que passa amb la investigació de Sebastian Vettel) quedaria de la següent manera :
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’30″839 | |||||
2 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’31″090 | |||||
3 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari 056 | 1’31″700 | |||||
4 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’31″898 | |||||
5 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’32″022 | |||||
6 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’32″114 | |||||
7 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’32″208 | |||||
8 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’31″290 | |||||
9 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’32″327 | |||||
10 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’32″293 | |||||
11 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’32″327 | |||||
12 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’32″512 | |||||
13 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’32″625 | |||||
14 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’32″954 | |||||
15 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | Sense temps | |||||
16 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’33″405 | |||||
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’34″657 | |||||
18 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’35″213 | |||||
19 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’33″368 | |||||
20 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’35″385 | |||||
21 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’35″429 | |||||
22 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’35″432 | |||||
23 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’32″469 | |||||
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’36″734 |