Aquest cap de setmana el gran circ de la fórmula 1, visitarà un nou circuit que s’ha inclós aquest any al calendari a terres americanes.
Anomenat el Circuit de les Amèriques, esta situat a Austin i com no podia ser d’una altre manera, ha estat disenyar per Hermann Tilke.
He pogut córrer pel circuit amb el simulador del joc F1 2012 i tot hi que porta clarament la firma de Tilke, té algunes curiositats com les pujades i baixades que es fan durant el recorregut.
Inicialment tenim una llarga recta de sortida en pujada, amb una corba lenta al final que ens porta a una serie d’enllaçades, que desemboquen en una altre llarga recta on segur veurem alguns avançaments. La segona part del circuit, és més lenta i que semblaria ser molt més adient per els Red Bull per la necessitat de carga aerodinàmica.
No podrem tenir una idea del rendiment dels monoplaces en aquest circuit, fins que veiem com es desenvolupen els entrenaments del cap de setmana. Tampoc podem en aquest moment especular sobre les reaccions i vida dels pneumàtics, ni de les estratègies que es podran aplicar en cursa, ja que no es tenen dades de desgast en aquest nou asfalt.
Per aquesta cursa Pirelli a decidit fer una elecció conservadora (per desconeixença de com reaccionaran les gomes) i portarà els compostos mitjos (blancs) i durs (grisos). A més la marca de pneumàtics, subministrarà un joc de gomes dures extra a cada equip, per poder fer el rodatge en el nou circuit.
Elecció conservadora de Pirelli |
El fet d’arribar a un circuit nou en els equips no tenen cap referència del seu rendiment, encara fa més interessant la lluita entre Sebastian Vettel i Fernando Alonso.
A priori i sobretot com hem comentat anteriorment, per la segona part del traçat, semblaria que el circuit d’Austin hauria de ser inicialment més favorable al monoplaça de Red Bull. De tota manera haurem de veure si l’equip Italià ha aconseguit millorar el cotxe d’Alonso (cosa que dubto a aquestes alçades) i si el pilot espanyol té un dels seus caps de setmana màgics.
L’equip de la beguda energètica, ha reconegut que tenen que intentar sentenciar o deixar al menys les possibilitats de Ferrari al mínim en aquest circuit, ja que a Interlagos el rendiment de l’equip Italià sol estar per sobre dels Red Bull i no es volen arriscar.
També haurem d’estar atents al rendiment dels altres equips forts com McLaren i Renault, que encara que ja no lluitin pel campionat, si que poden fer de jutges en el resultat final.
En definitiva ens espera un cap de setmana emocionant, en un circuit del que no tenim cap referència al ser nou i amb la lluita de Vettel i Alonso pel campionat en el seu moment més alt. Segur que no ens avorrirem i podrem gaudir d’una cursa entretinguda, que ens tindrà enganxats al sofà fins la última volta.
Atenció als horaris que són diferents als típics.
Horaris del Gran Premi :
- Primers entrenaments lliures : Divendres 16 de Novembre a les 16.00 h.
- Segons entrenaments lliures : Divendres 16 de Novembre a les 20.00 h.
- Tercers entrenaments lliures : Dissabte 17 de Novembre a les 16.00 h.
- Sessió de classificació: Dissabte 17 de Novembre a les 19.00 h.
- Cursa Gran Premi: Diumenge 18 de Novembre a les 20.00 h.
Salut i Benzina