Vettel ha tornat a fer una cursa impecable on li ha set necessari lluitar des
del primer moment. Els atacs dels Louts, primer de Grosjean i després de Räikkönen, no l’han deixat respirar un sol instant. Amés, un inoportú safety car li ha fet perdre gran part de l’avantatge que s’havia treballat. No obstant això, Vettel s’ha mantingut ferm i sense errors, i ha trencat la maledicció del Juny (Sebastian no havia guanyat mai en aquest mes) aconseguint així la seva primera victòria al gran premi de casa.
del primer moment. Els atacs dels Louts, primer de Grosjean i després de Räikkönen, no l’han deixat respirar un sol instant. Amés, un inoportú safety car li ha fet perdre gran part de l’avantatge que s’havia treballat. No obstant això, Vettel s’ha mantingut ferm i sense errors, i ha trencat la maledicció del Juny (Sebastian no havia guanyat mai en aquest mes) aconseguint així la seva primera victòria al gran premi de casa.
Vettel amplia de nou la diferència al capdavant de la classificació
Lotus, que en les últimes curses mostrava símptomes d’esgotament, ha set l’altre protagonisme del dia. Amb un tracte dels pneumàtics superior a qualsevol equip, l’escuderia britànica ha aconseguit tornar a pujar al carro guanyador. Räikkönen, que ha acabat lluitant per la primera posició en les últimes voltes i està ara a tan sols 7 punts d’Alonso. Grosjean també ha fet una molt bona cursa, que el situa ara en vuitena posició en la classificació just en el moment que més és qüestiona la seva renovació.
Aquesta vegada Mercedes s’ha desinflat com ja ens tenia acostumats les últimes (que no la última) curses. Ferrari consolida els seus resultats discrets en la sessió de classificació. La màgia d’Alonso (i algun que altre Safety Car) li han permès salvar els mobles. Desconec que li ha passat a Massa, però es consolida de nou una temporada molt desafortunada pel Brasiler.
No puc deixar de comentar una imatges molt espectaculars:
Pel que sembla el càmara de la FOM no té ferides serioses, però l’impacte val a dir que és espectacular.
Ja em perdonareu si la FIA ja s’ha ocupat de “capar” el vídeo.
Crec que en els últims anys s’ha fet molt per millorar la seguretat dels pilots, però no els suficient per millorar la seguretat de la resta. La mort del comissari en el Gran Premi del Canadà i ara aquest impacte fa pensar que hi ha molt terreny a millorar encara en aquest aspecte.
Acabem amb els semàfors:
Sebastian Vettel: cursa impecable, gents fàcil, i victòria a casa. Com deia per la radio del cockpit: “S’ha guanyat el sou”.
Lotus: Quan portaven tres curses sense pujar el podi, no han estat lluny d’aconseguir un doblet.
Pirelli: Per la ràpida resposta que ha tingut una setmana després del desastre de Silverstone.
Ferrari: Alonso ha fet una bona actuació considerant que sortia vuitè, però l’Scuderia s’està desinflant cursa rere cursa. Ja no ens estranya veure els cotxes vermells sortir setens o vuitens!
Mercedes: Després d’una bona actuació al Regne Unit, tornen a ser els herois del dissabte, però la decepció del diumenge.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps. | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | 00:01.34.226 | 60 | |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 1″000 | 60 | |
3 | 15 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 5″800 | 60 | |
4 | 12 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 7″700 | 60 | |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 26″900 | 60 | |
6 | 8 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 27″900 | 60 | |
7 | 6 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 37″500 | 60 | |
8 | 4 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 38″300 | 60 | |
9 | 2 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | + 46″800 | 60 | |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 49″800 | 60 | |
11 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 53″700 | 60 | ||
12 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 56″900 | 60 | ||
13 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 57″700 | 60 | ||
14 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 60″100 | 60 | ||
15 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 61″900 | 60 | ||
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 1 vuelta | 59 | ||
17 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 1 vuelta | 59 | ||
18 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 1 vuelta | 59 | ||
19 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 1 vuelta | 59 | ||
20 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 38 vueltas | 22 | ||
21 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 39 vueltas | 21 | ||
22 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 57 vueltas | 03 |
Salut i benzina!