Prèvia GP d’Hongria: Temps de canvis

Bé senyors, arribem a l’equador de la temporada. El GP d’Hongria es sempre la cursa d’abans de les vacances i la cursa on apareixen molts rumors de cara a la temporada vinent.
Aquest any però, a part dels pilots, hi ha diferents punts d’interès que procedirem a anomenar tot seguit…
Ricciardo, segon pilot de Red Bull?
Comencem amb les noves normes al pit-lane: A resultes de la roda mal collada del Red Bull de Mark Webber que va impactar en un càmera de la FOM, la FIA va reaccionar de manera desproporcionada (en opinió meva) i va prohibir l’accés als periodistes al pit-lane durant la classificació i la cursa. Durant els entrenaments lliures, sembla que es donarà accès a 25 periodistes i fotògrafs, que hauran de demanar aquest accès cursa a cursa.
Això a part de baixar la velocitat en cursa del pit-lane de 100 a 80 kph i en entrenaments de 80 a 60 kph, i d’imposar sancions de 10 posicions a la graella a l’equip que perdi una roda al pit-lane. Els equips van discutir sobre si calia un temps mínim de pit-stop, però la FIA va considerar que no és necessari, citant que altres anys amb aturades més lentes també hi han hagut cotxes que han perdut rodes.
Felipe Massa ha declarat que “s’haurà de trobar un sistema que eviti que la roda surti disparada. Tant fa que baixin la velocitat de 100 a 80 kph, a 80 una roda també va molt ràpid. Si hi ha menys gent està bé, però la roda podria haver anat cap a un mecànic i no un càmera. És perillós de totes maneres”.
Estic d’acord amb el que diu en Felipe. Crec que les persones que estan en un pit-lane de Fórmula 1 ja saben el perill que corren. Si no t’agrada estar a prop de vehicles que es poden incendiar, de rodes que surten volant, etc, presenta les notícies des d’un plató.
Sí que estic d’acord amb la FIA amb que tots els mecànics porten casc. Potser s’hauria de permetre l’accés als periodistes amb granota ignífuga i casc…
L’altre gran tema de l’estiu sembla ser que serà el segon seient de Red Bull. La llista de candidats sembla haver-se reduït a Kimi Räikkönen i Daniel Ricciardo, després que Christian Horner comentés que creia que era massa aviat per a Jean-Eric Vergne per pujar a l’equip Red Bull.
Penso que Red Bull agafarà a Ricciardo, per joventut, per ser un pilot Red Bull i per creure en el seu sistema. Jo, personalment, preferiria que Räikkönen fos l’escollit, pel fet de veure dos campions del món junts… veurem que decideixen Dietrich Mateschitz i Helmut Marko.
Si Räikkönen és l’escollit, també s’han de valorar els pilots que podrien pilotar el Lotus la temporada que ve, que segueix sent un cotxe competitiu.
Red Bull també ha estat protagonista a les últimes hores en anunciar que tornarà el GP d’Àustria a la pista de la seva propietat. Mateschitz ha declarat que segurament perdrà diners fent el GP, però que el retorn publicitari després dels tres campionats del món aconseguits valia la pena. 
Crec que tornar al circuit d’Spielberg és un encert. Les curses allà sovint havien estat interessants, amb una segona corba que ha estat testimoni de molts avançaments, tant bons com fallits…
Red Bull hi ha posat la seva marca al vell A1-Ring…
Però bé, parlem una mica del que toca aquest cap de setmana. S’esperen temperatures de 35-40 graus per a la cursa, cosa que podria donar-nos un asfalt molt calent. Pirelli portarà els pneumàtics mitjà (blanc) i tou (groc), si bé son nous, ja que la construcció és la de 2012 i els compostos de 2013.
No s’espera pluja en cap moment del cap de setmana.

Hi hauran dues zones de DRS, una a la recta principal, i l’altra entre la corba 1 i la 2. Aquesta segona zona serà bastant curta, però en el passat ja s’havien vist avançaments entrant a la corba 2.
I per acabar els horaris d’aquest cap de setmana:

-Lliures 1: divendres a les 10
-Lliures 2: divendres a les 14
-Lliures 3: dissabte a les 11
-Classificació: dissabte a les 14
-Cursa: diumenge a les 14.