Arribem ja a l’últim terç de mundial i com deia a la prèvia del GP de Singapur, novament l’atenció se centra més en el que passa al paddock que no el que passa a la pista.
Sebastian Vettel arriba amb 63 punts d’avantatge sobre els rivals al Korea International Circuit. Si parléssim d’algun altre circuit potser els rivals tindrien esperances de retallar-li punts a l’alemany, però les estadístiques ens diuen que de tres grans premis disputats a Yeongam, Vettel n’ha guanyat dos i liderava el tercer quan va haver d’abandonar.
Però no hi havien de fer una ciutat al voltant?
Amb aquestes estadístiques, els altres equips es centren o bé en batalles per la segona posició als constructors, o en fitxar pilots per al 2014 (Barrichello a Sauber, potser?). I els pilots escriuen a Twitter, compren equips ciclistes (o no), s’arreglen l’esquena o es queixen dels comissaris, com Mark Webber.
Webber sortirà penalitzat deu llocs a la graella per la reprimenda que va rebre a Singapur en accedir a la pista sense el consentiment dels comissaris. És la tercera reprimenda aquest any i el pilot australià no està d’acord amb cap de les tres, dient especialment de la de Singapur que “Hamilton em va passar pel costat a la velocitat altíssima de… 56 kph” i que “no hi va haver cap tipus de comunicació amb els comissaris”. S’entén que a Webber li costi mantenir la motivació donades les circumstàncies…
La pluja podria fer acte de presència aquest cap de setmana. Per divendres i dissabte no s’esperen ruixats, però hi ha probabilitats de precipitació pel diumenge. Podem imaginar-nos tots els equips excepte Red Bull fent la dansa de la pluja per mirar d’evitar el domini de Vettel, que ja és quart i tercer de la història en victòries i pole positions aconseguides respectivament.
Així va acabar Webber el 2010
En qualsevol cas, Yeongam, tot i ser un circuit que cada any sembla que hagi de desaparèixer del campionat, ha aportat curses interessants, com la del 2010 sota la pluja. A més s’hi pot avançar fàcilment i encara més amb les dues zones de DRS, una a la recta de meta i l’altra entre les corbes 2 i 3. Pel que fa a modificacions, la més important és el canvi de la sortida del pit-lane, que abans deixava els cotxes a la traçada per a la primera corba, i ara s’ha allargat per evitar-ho. També s’han canviat alguns pianos.
Per acabar, els horaris, que ja sabeu que són diferents aquest cap de setmana:
-Divendres: FP1 a les 03.00, FP2 a les 07.00.
-Dissabte: FP3 a les 04.00, Classificació a les 07.00
-Diumenge: Cursa a les 08.00