Avui, durant la primera volta, hi ha hagut esperança. Romain Grosjean havia sortit com un míssil des de la quarta posició i era líder, amb Mark Webber segon i un Sebastian Vettel tercer però que podia tenir danys a l’aleró de davant, però a l’acabar la cursa, tant l’alemany com l’australià, amb estratègies diferents, acabaven davant del francès.
Avui Webber no ha fet tan mala sortida des de la pole, però tant Grosjean com Lewis Hamilton des de la segona fila han eixit millor que els Red Bull. Mentre el Lotus prenia el liderat, el Mercedes s’ha volgut colar pel mig dels dos Red Bull i el seu pneumàtic posterior dret ha tocat lleugerament amb l’aleró frontat de Vettel, amb la conseqüent punxada pel britànic.
Sortosament, i amb la sort que li falta a altres, Vettel no ha patit danys importants, però ara es trobava en tercera posició. Darrere d’ells, a la primera corba, Jules Bianchi i Giedo van der Garde abandonaven després de col·lidir.
Cursa curta per a Bianchi avui
L’status quo, amb Grosjean, Webber i Vettel seguits de Nico Rosberg, els Ferrari, els Sauber, Kimi Räikkönen i els McLaren, s’ha mantingut fins a les primeres aturades. Els tres primers han mantingut posicions, pero al darrere Daniel Ricciardo, que ha sortit amb els pneumàtics durs, ha allargat la seva primera fase de cursa. Fins que Nico Hülkenberg no l’ha pogut avançar, els tres primers han guanyat més de 20 segons respecte al grup perseguidor.
A l’hora de fer les segones aturades, Webber ha estat el primer en entrar i ha deixat clar que aniria a tres aturades. Després de la cursa, l’australià ha comentat que ell podria haver anat a dues aturades, com han fet Grosjean i Vettel, però que l’equip ha decidit aturar-lo abans.
Sigui per omissió, per circumstància o per mala llet, la millor estratègia de Red Bull ha estat per a Vettel. A més, s’ha aturat 8 voltes més tard que Grosjean, així que amb uns pneumàtics més frescos, ràpidament ha caçat el francès.
Webber ha fet la seva tercera aturada, posant els tous, i inicialment semblava que tenia ritme per guanyar la cursa, però li ha costat bastant avançar a Grosjean, així que s’ha hagut de conformar amb la segona posició mentre veia com Vettel guanyava la seva cinquena cursa consecutiva.
Tots raonablement contents al podi
Al darrere, hi han hagut lluites interessants. Aquest cop Nico Hülkenberg no ha pogut aguantar darrere seu Fernando Alonso i Kimi Räikkönen, que han quedat quart i cinquè. Darrere l’alemany ha entrat Esteban Gutiérrez en el que sens dubte ha estat la seva millor cursa a la Fórmula 1 i els seus primers punts per la setena posició.
Nico Rosberg ha quedat vuitè després de rebre un drive-through perquè l’equip l’ha deixat anar a boxes just davant de Sergio Pérez. Més tard, els dos s’han tocat a la pista. El Checo ha punxat i ha acabat fora dels punts.
Novè ha estat Jenson Button i l’últim punt se l’ha emportat Felipe Massa, que ha rebut un drive-through per excedir-se de velocitat als boxes. Drive-through també per a Daniel Ricciardo, que ha avançat a Paul di Resta per fora dels límits de la pista, i per a Charles Pic, que ja el tenia des d’ahir.
Poca cosa més a dir ens queda. Crec que la millor manera d’expressar-ho és amb els semàfors:
Red Bull: Avui podrien haver guanyat tant amb dues com amb tres aturades. Domini total.
Romain Grosjean: Avui ho ha fet tot perfecte, mereixia la victòria.
Esteban Gutiérrez: Gran cursa avui, per fi demostra de que és capaç.
Mercedes: Entre la mala sort i la penalització, pobre bagatge.
Felipe Massa: Pot corre per a ell sol, però si es passa de velocitat al pit-lane…
McLaren: Molt avall, actualment el sisè millor cotxe.
Force India: Des que van canviar els pneumàtics que res de res.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | 01:26.49.301 | 2 | 53 |
2 | 18 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 7″129 | 1 | 53 |
3 | 15 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 9″910 | 4 | 53 |
4 | 12 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 45″605 | 8 | 53 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 47″325 | 9 | 53 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 51″615 | 7 | 53 |
7 | 6 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 71″630 | 14 | 53 |
8 | 4 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | + 72″023 | 6 | 53 |
9 | 2 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 80″821 | 10 | 53 |
10 | 1 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 89″263 | 5 | 53 |
11 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 98″572 | 12 | 53 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 1 volta | 17 | 52 | |
13 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 1 volta | 16 | 52 | |
14 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 1 volta | 22 | 52 | |
15 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 1 volta | 11 | 52 | |
16 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 1 volta | 15 | 52 | |
17 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 1 volta | 13 | 52 | |
18 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 1 volta | 20 | 52 | |
19 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 1 volta | 18 | 52 | |
20 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | Danys/punxada | 3 | 07 | |
21 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Accident | 19 | 00 | |
22 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Accident | 21 | 00 |