Sebastian Vettel ha guanyat el GP dels Estats Units,
convertint-se d’aquesta manera en el primer pilot que aconsegueix vuit
victòries consecutives en el campionat de Fórmula 1. El pilot alemany, novament
imparable, ha estat acompanyat al podi per Grosjean i Webber.
convertint-se d’aquesta manera en el primer pilot que aconsegueix vuit
victòries consecutives en el campionat de Fórmula 1. El pilot alemany, novament
imparable, ha estat acompanyat al podi per Grosjean i Webber.
Vettel segueix fent més gran la llegenda |
Vettel no ha tingut problemes per mantenir la primera
posició. En canvi Webber sí que ha perdut la segona, ja que s’ha vist superat
per Grosjean i Hamilton durant la primera volta. Qui no ha acabat aquest primer
gir ha sigut Sutil, que s’ha tocat amb Maldonado i ha anat a parar contra les
tanques. El cotxe de seguretat ha hagut de fer acte de presència durant cinc
voltes.
posició. En canvi Webber sí que ha perdut la segona, ja que s’ha vist superat
per Grosjean i Hamilton durant la primera volta. Qui no ha acabat aquest primer
gir ha sigut Sutil, que s’ha tocat amb Maldonado i ha anat a parar contra les
tanques. El cotxe de seguretat ha hagut de fer acte de presència durant cinc
voltes.
Amb la cursa reiniciada, Webber ha pogut avançar Hamilton
que, amb aparents problemes de pneumàtics, ha sigut dels primers de davant que
s’ha aturat a boxes. Ho ha fet a la volta 26, mentre que Vettel ho ha fet a la
volta 28. Alonso ho ha fet un gir abans, i ha pogut sortir per davant de Pérez,
que ja s’havia aturat i just abans del canvi de gomes anava davant de l’asturià.
Grosjean, que liderava la cursa des de l’aturada de Vettel, ha entrat a boxes a
la volta 30, i d’aquesta manera ha tornat a la segona posició. Quedava clar que
l’estratègia, llevat dels cotxes amb problemes, seria d’una sola aturada.
que, amb aparents problemes de pneumàtics, ha sigut dels primers de davant que
s’ha aturat a boxes. Ho ha fet a la volta 26, mentre que Vettel ho ha fet a la
volta 28. Alonso ho ha fet un gir abans, i ha pogut sortir per davant de Pérez,
que ja s’havia aturat i just abans del canvi de gomes anava davant de l’asturià.
Grosjean, que liderava la cursa des de l’aturada de Vettel, ha entrat a boxes a
la volta 30, i d’aquesta manera ha tornat a la segona posició. Quedava clar que
l’estratègia, llevat dels cotxes amb problemes, seria d’una sola aturada.
Passaven les voltes i, per darrere, Webber s’anava apropant
a Grosjean però després d’acostar-s’hi a menys d’un segon, al cap de dues
voltes ha tornat a perdre una mica de temps sobre el segon classificat. Qui sí
que ha pogut realitzar un avançament important ha sigut Alonso, que acreditava
un bon rendiment durant les últimes voltes de la cursa. Ha pogut avançar
Hulkenberg i, amb poca estona, s’ha apropat a Hamilton, quart classificat.
Mentrestant, Webber s’ha tornat a acostar a Grosjean. Semblava, aquest cop, que
sí que el podria passar, però el pilot francès s’havia guardat un as a la
màniga: a falta de tres quatre voltes, Grosjean, que havia guardat pneumàtics,
ha començat a córrer de valent i de seguida s’ha desempallegat de Webber.
a Grosjean però després d’acostar-s’hi a menys d’un segon, al cap de dues
voltes ha tornat a perdre una mica de temps sobre el segon classificat. Qui sí
que ha pogut realitzar un avançament important ha sigut Alonso, que acreditava
un bon rendiment durant les últimes voltes de la cursa. Ha pogut avançar
Hulkenberg i, amb poca estona, s’ha apropat a Hamilton, quart classificat.
Mentrestant, Webber s’ha tornat a acostar a Grosjean. Semblava, aquest cop, que
sí que el podria passar, però el pilot francès s’havia guardat un as a la
màniga: a falta de tres quatre voltes, Grosjean, que havia guardat pneumàtics,
ha començat a córrer de valent i de seguida s’ha desempallegat de Webber.
Finalment, doncs, victòria plàcida per a Sebastian Vettel
per davant de Grosjean, Webber i Hamilton. Per darrere, les coses han anat més
ajustades, ja que Alonso ha anat perdent pistonada i Hulkenberg se li ha
enganxat. Fins i tot, al primer revolt, l’alemany de Sauber l’ha superat, però
Alonso l’ha guanyat per tracció i ha aguantat tot el gir davant de Hulkenberg,
que no ha pogut tornar-lo a avançar.
per davant de Grosjean, Webber i Hamilton. Per darrere, les coses han anat més
ajustades, ja que Alonso ha anat perdent pistonada i Hulkenberg se li ha
enganxat. Fins i tot, al primer revolt, l’alemany de Sauber l’ha superat, però
Alonso l’ha guanyat per tracció i ha aguantat tot el gir davant de Hulkenberg,
que no ha pogut tornar-lo a avançar.
Vettel ja és el primer pilot a la Fórmula 1 que aconsegueix
vuit victòries seguides. L’alemany va engrandint la llegenda, però sempre
tocant de peus a terra, com demostren les declaracions just després de creuar
la línia de meta, dirigint-se al seu equip: “hem de recordar aquests dies,
perquè no sempre serà així. Us estimo a tots”.
vuit victòries seguides. L’alemany va engrandint la llegenda, però sempre
tocant de peus a terra, com demostren les declaracions just després de creuar
la línia de meta, dirigint-se al seu equip: “hem de recordar aquests dies,
perquè no sempre serà així. Us estimo a tots”.
Hulkenberg: De nou, molt bona carrera de l’alemany, que ha
estat a punt d’acabar cinquè, per davant d’Alonso. Costa de creure que un pilot
com aquest no tingui un cotxe assegurat per a la temporada que ve.
estat a punt d’acabar cinquè, per davant d’Alonso. Costa de creure que un pilot
com aquest no tingui un cotxe assegurat per a la temporada que ve.
Bottas: Una vuitena posició amb un Williams és una fita
meritosa, sobretot veient el seu company d’equip 17è. Bon final de temporada
per al pilot finlandès que, per sort, sí que té cotxe assegurat per al 2014.
meritosa, sobretot veient el seu company d’equip 17è. Bon final de temporada
per al pilot finlandès que, per sort, sí que té cotxe assegurat per al 2014.
Alonso: El pilot de Ferrari, com ja ens té acostumat, ha fet
tot el que ha pogut i ha acabat cinquè. Un bon resultat si també ho comparem
amb el seu company d’equip, Felipe Massa, que ha acabat 13è. Tot i així, es
podria haver estalviat el dard que ha enviat a Pirelli relacionant el canvi de
pneumàtics que es va produir després de Silverstone i la immediata millora dels
Red Bull, quan tothom recorda que el canvi de pneumàtics es va produir per
temes de seguretat.
tot el que ha pogut i ha acabat cinquè. Un bon resultat si també ho comparem
amb el seu company d’equip, Felipe Massa, que ha acabat 13è. Tot i així, es
podria haver estalviat el dard que ha enviat a Pirelli relacionant el canvi de
pneumàtics que es va produir després de Silverstone i la immediata millora dels
Red Bull, quan tothom recorda que el canvi de pneumàtics es va produir per
temes de seguretat.
Kovalainen: S’esperava molt més del pilot que corre per a
Lotus aquestes últimes dues curses. Tot i haver començat amb un bon ritme el
divendres i no fer una molt mala qualificació ahir, avui ha acabat 15è, amb el
seu company d’equip al segon calaix del podi.
Lotus aquestes últimes dues curses. Tot i haver començat amb un bon ritme el
divendres i no fer una molt mala qualificació ahir, avui ha acabat 15è, amb el
seu company d’equip al segon calaix del podi.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Temps | Vol. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | 01:39.17.148 | 56 | |
2 | 18 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 6″284 | 56 | |
3 | 15 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 8″396 | 56 | |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 27″358 | 56 | |
5 | 10 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 29″592 | 56 | |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 30″400 | 56 | |
7 | 6 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 46″692 | 56 | |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 54″509 | 56 | |
9 | 2 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | + 59″141 | 56 | |
10 | 1 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 1’17″278 | 56 | |
11 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 1’21″004 | 56 | ||
12 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 1’24″574 | 56 | ||
13 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 1’26″914 | 56 | ||
14 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 1’31″707 | 56 | ||
15 | Heikki Kovalainen | 7 | Caterham | CT03 | + 1’35″063 | 56 | ||
16 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 1’36″853 | 56 | ||
17 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 1 volta | 55 | ||
18 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 1 volta | 55 | ||
19 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 1 volta | 55 | ||
20 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 1 volta | 55 | ||
21 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 2 voltes | 54 | ||
22 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 0″000 | 00 |
@marcpeiron