Probablement, el que més necessitava la Fórmula 1 després del cap de setmana passat era una cursa normal, calmada, sense gaires incidents. El primer gran premi puntuable de la història a Rússia ha estat això. Algunes batalles a mitja taula, pocs incidents i en general una adició valuosa al campionat, en el que possiblement l’únic que ha sobrat ha estat el show de Vladimir Putin.
Amb un temps gairebé perfecte tot el cap de setmana que ha continuat a la cursa, els dos Mercedes es disposaven a disputar-se la victòria entre ells amb la possible incògnita dels Williams. Però la lluita fratricida dels monoplaces alemanys ha durat tant sols fins a la primera corba. Lewis Hamilton ha sortit millor des de la pole, però Nico Rosberg de seguida li ha agafat el rebuf i s’ha emparellat amb ell arribant a la zona de frenada de la corba 2.
El moment clau de la cursa
Si Rosberg hagués frenat uns metres abans, segurament hagués aconseguit el liderat amb una maniobra magistral. Però el pilot alemany s’ha passat de frenada de manera bestial, danyant tant els seus pneumàtics que ha decidit entrar al box a posar un joc de Pirellis durs. Així doncs, Hamilton era líder, amb Valtteri Bottas, Jenson Button i Fernando Alonso mirant de seguir-lo, mentre Rosberg queia fins a la vintena posició, només amb Felipe Massa darrere seu, que també ha entrat a canviar pneumàtics.
A les primeres voltes la cursa ha estat entretinguda a les posicions baixes dels punts, amb lluites entretingudes entre Kevin Magnussen, els Toro Rosso, els Red Bull i Kimi Räikkönen. Magnussen ha estat el primer en desfer-se d’aquest grup, i els Toro Rosso han anat perdent pistonada mentre patien un consum de combustible excessivament alt.
La cursa estava destinada a disputar-se només amb una aturada a box degut a la baixíssima degradació dels pneumàtics. Aquest fet ha permès que Rosberg completés la cursa amb un joc de durs utilitzat durant 52 de les 53 voltes. A més, gràcies a la velocitat del seu Mercedes, el pilot alemany ha aconseguit remuntar fins a la segona posició, uns 18 segons darrere del seu company, fet que ha garantit el títol de constructors per a Mercedes.
Tercer ha estat Valtteri Bottas, que ha estat el pilot que consistentment estava més a prop dels monoplaces platejats. Quart i cinquè han estat els dos McLaren, amb Button davant de Magnussen, si bé és cert que la seva posició ha deixat de ser amenaçada quan Fernando Alonso ha patit una aturada bastant lenta. Tot i això el pilot asturià ha quedat sisè, aguantant els atacs de Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Sergio Pérez han completat els punts. El mexicà ha aguantat els atacs de Felipe Massa, que ha estat pràcticament l’únic en intentar una estratègia de dues aturades.
Així doncs, Lewis Hamilton ha ampliat a 17 punts el seu avantatge respecte Nico Rosberg, i sembla que últimament l’anglès està molt en forma, però encara queden quatre curses i tot podria passar.
Per a acabar, comentar una mica el nou GP. Crec que és un circuit bastant interessant però no sé si facilita molt els avançaments. És una cosa que haurem d’anar veient amb els anys. El lloc i les infraestructures semblen adequades, i segurament les úniques notes discordants han estat dos detalls: primer, l’ordre que segons TV3 havia enviat Putin de que tots els pilots escoltessin l’himne rus al davant de la graella (aprofitant una mica el missatge de força per a Jules Bianchi) i després tot el tour Putin de final de cursa. Si que és cert que no passava gaire cosa, però el constant enfocar el president i el fet d’estar al avantpodi amb els pilots dóna una imatge de república poc seriosa. En fi…
Força Jules
Vladimir Putin: Ja sabem que mana a Rússia, no cal que ho refreguin tant
Toro Rosso: Després d’uns entrenaments prometedors, una cursa cap enrere.
Nico Rosberg: Bona remuntada, però hagués sigut important plantar cara a Hamilton.
Ferrari: L’aturada d’Alonso, una mica caòtica.
Lewis Hamilton: Sense lluita a davant, domini absolut.
McLaren: Un resultat convincent després d’un any complicat.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | 01:31.50.744 | 1 | 53 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 13″567 | 2 | 53 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 17″425 | 3 | 53 |
4 | 12 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 30″234 | 4 | 53 |
5 | 10 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 53″616 | 11 | 53 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 60″016 | 7 | 53 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 61″812 | 6 | 53 |
8 | 4 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 66″185 | 10 | 53 |
9 | 2 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 78″877 | 8 | 53 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 80″067 | 12 | 53 |
11 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 80″877 | 18 | 53 | |
12 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 81″309 | 17 | 53 | |
13 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 97″295 | 9 | 53 | |
14 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 5 | 52 | |
15 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 1 volta | 13 | 52 | |
16 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 1 volta | 14 | 52 | |
17 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 1 volta | 15 | 52 | |
18 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 1 volta | 20 | 52 | |
19 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 2 voltes | 16 | 51 | |
RET | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | Frens | 19 | 21 | |
RET | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | Suspensió | 21 | 09 |