Gran Premi de Mèxic
Quines accions de Fórmula 1 són comparables a Rossi vs Márquez?
Guillem Solà: Jo voldria recordar aquella mena de “Red Bull Gate” amb les ordres d’equip a l’escuderia de Christian Horner quan van demanar a Webber, molt explícitament pel Team Radio, que s’havia de deixar avançar per Vettel que aleshores el precedia i tenia més opcions de cara al mundial. No va ser la única ordre: hi va haver una sèrie d’indicacions d’aquest tipus fins al final de campionat que van aplanar el camí de Sebastian cap al campionat. Cal recordar també aquell “Fernando is faster than you”, remès des del pit-wall de Ferrari i destinat a Felipe Massa; tot i que no hi havia cap mundial en joc. Un altre moment crucial en el campionat, també del 2010, GP de Turquia: Vettel avança a Webber i l’australià manté la trajectòria mentre Vettel es va obrint per agafar la corba d’esquerres següent. Es toquen i Vettel ha d’abandonar, Webber va poder continuar.
Ivan Monells: Suzuka 1989, els arxienemics Ayrton Senna i Alain Prost, els dos pilots de l’equip Mclaren es jugaven el títol. Prost havia avisat que no deixaria cap forat obert al seu company d’equip, que havia set protagonista de moltes maniobres arriscades en les últimes curses. Senna va tornar a intentar un avançament arriscat i el francès va tancar la porta al brasiler quan Senna ja gairebé tenia tot el monoplaça en paral·lel. El xoc va ser totalment inevitable.
No obstant això, Senna va aconseguir acabar la cursa, però la sorpresa va venir després. Ayrton va ser sancionat per escurçar la xicana amb l’impacte amb Prost. Què se suposa que havia de fer Senna? La Fórmula 1 va quedar commocionada i Ayrton es va sentir víctima d’un complot.
No obstant això, Senna va aconseguir acabar la cursa, però la sorpresa va venir després. Ayrton va ser sancionat per escurçar la xicana amb l’impacte amb Prost. Què se suposa que havia de fer Senna? La Fórmula 1 va quedar commocionada i Ayrton es va sentir víctima d’un complot.
Jordi Domènech: La meva proposta és una mica més antiga, però va tenir una influència directa en el títol d’aquell any. El 1964, Graham Hill, Jim Clark i John Surtees arribaven a l’últim GP de l’any, a Mèxic, amb possibilitats. Hill era líder amb 39 punts, Surtees era segon amb 34 i Clark en tenia 30.
A la cursa, Clark liderava i Hill era segon i campió quan Lorenzo Bandini, company de John Surtees a Ferrari, va intentar-lo avançar. El contacte va danyar l’escapament de Hill, que acabaria fora dels punts. Més tard, Clark va abandonar per avaria i Bandini va cedir la segona posició a Surtees, essent l’ex-motociclista campió del món per tant sols un punt. En les paraules del propi Graham: “Molta gent va creure que el moviment de Bandini va ser intencionat, però jo personalment no m’ho crec. Tant sols crec que va ser un pèl massa optimista.“
A la cursa, Clark liderava i Hill era segon i campió quan Lorenzo Bandini, company de John Surtees a Ferrari, va intentar-lo avançar. El contacte va danyar l’escapament de Hill, que acabaria fora dels punts. Més tard, Clark va abandonar per avaria i Bandini va cedir la segona posició a Surtees, essent l’ex-motociclista campió del món per tant sols un punt. En les paraules del propi Graham: “Molta gent va creure que el moviment de Bandini va ser intencionat, però jo personalment no m’ho crec. Tant sols crec que va ser un pèl massa optimista.“
Just Serrainat: Jo recordo dues situacions que encara que van ser en dos anys diferents, tenen a Michael Schumacher com a protagonista en els dos casos.
L’ any 1994 en el circuit australià d’Adelaida, el pilot alemany es jugava el campionat amb Damon Hill i quan anava davant del pilot anglès
va tenir una sortida de pista impactant amb el mur i danyant el seu monoplaça. Al tornar a pista, va deixar passar a Hill i quan van arribar a
la següent corba, Schumacher va tancar la trajectòria al pilot anglès provocant la col·lisió dels monoplaces que van quedar fora de cursa i guanyant
el campionat per un sol punt d’avantatge.
L’ any 1994 en el circuit australià d’Adelaida, el pilot alemany es jugava el campionat amb Damon Hill i quan anava davant del pilot anglès
va tenir una sortida de pista impactant amb el mur i danyant el seu monoplaça. Al tornar a pista, va deixar passar a Hill i quan van arribar a
la següent corba, Schumacher va tancar la trajectòria al pilot anglès provocant la col·lisió dels monoplaces que van quedar fora de cursa i guanyant
el campionat per un sol punt d’avantatge.
Tres anys més tard al 1997, Schumacher va voler aplicar la mateixa estratègia al circuit de Jerez amb Jacques Villeneuve quan s’estava jugant
guanyar el seu tercer campionat. En aquest cas la maniobra no li va sortir bé, ja que la FIA va considerar que l’incident havia estat provocat
deliberadament pel pilot alemany d’una manera “instintiva i no premeditada”, per el que el van sancionar aquell any però no pel següent i va
ser el pilot canadenc qui es va emportar el campionat.
I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!
Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana. Recordeu que torna a ser al vespre de diumenge!
Lliures 1 : 16:00
Lliures 2 : 20:00
Lliures 3 : 16:00
Pole Position : 19:00
Cursa : 20:00