Per començar aquesta crònica, l’equip de Fórmula 1 en català, vol enviar tota la nostra solidaritat a les famílies de les víctimes i ferits dels atemptats de Paris d’aquest cap de setmana.
Centrant-nos en la cursa, aquest cap de setmana hem tingut un nou monòleg de Mercedes, en una d’aquelles carreres que donen una certa raó als crítics que diuen que la competició s’esta tornant un xic avorrida, ja que en molts moments, sembla un trenet de cotxes donant voltes al circuit.
Amb els dos Mercedes al davant, calcant les estratègies de Ferrari per no tenir sorpreses i els monoplaces italians darrere a forces segons de diferència, el fet de que els cotxes alemanys doblessin a tots els altres equips, reflexa clarament la comoditat amb que han dominat la cursa.
Victòria cómode de Rosberg i subcampionat a la butxaca. |
Per veure una mica d’emoció a la cursa, les càmeres es van haver de centrar en els pilots que lluitaven per les últimes posicions dels punts, on si vam poder veure algunes lluites emocionants entre els pilots dos pilots de Lotus , Max Verstappen, Daniel Ricciardo i Sergio Pérez.
Al davant, només alguns problemes de desgast de pneumàtics dels Mercedes i alguna estratègia de Ferrari per intentar sorprendre als alemanys (que aquests van neutralitzar, copiant les entrades a box), van donar algun moment d’emoció a la cursa.
Al final es va complir el guió de la majoria de curses d’aquest any i Nico Rosberg va guanyar la cursa, aconseguint matemàticament el subcampionat de la competició.
Pels pilots espanyols no ha estat un cap de setmana gaire bo, amb un Carlos Sainz, que després d’haver de fer la sortida de la cursa des del Pit-lane, no va aconseguir acabar ni la primera volta i un Fernando Alonso que tot i que ha pogut portar el monoplaça fins a la línia d’arribada, ha trencat dos motors (ja té més motors canviats que punts a la classificació).
Alonso, però que ja s’ho agafa amb molta paciència i humor, ens ha donat l’imatge divertida del gran premi, posant-se a pendre el sol després de trencar el motor a l’inici de la classificació de dissabte.
Fernando Alonso ja es pren la situació amb humor. |
En definitiva una cursa un xic monòtona des del meu punt de vista, amb els Mercedes passejant-se pel circuit i només amb alguns bons moments al mig de la graella, en un gran premi on l’únic al·licient era veure si Vettel podia allargar el subcampionat a l’última cursa.
Ara els equips ja es traslladaran cap a Abu Dhabi, on d’aquí a quinze dies s’ha de celebrar l’última cursa d’aquesta temporada i a on amb tot el campionat decidit, l’únic al·licient pot ser la lluita entre Lotus i Toro Rosso per la setena posició per equips (que representen uns quants milions d’euros ), separats per nou punts. Sauber i McLaren també tenen la mateixa diferència, però en aquest cas no crec que l’equip de Button i Alonso tingui molt a fer.
Toro Rosso: Una vegada més el cotxe de Carlos Sainz fora a la primera volta, després d’haver hagut de fer la sortida del Pit-lane.
McLaren: Es continua sense veure una evolució del monoplaça però almenys ha aconseguit portar els dos cotxes a la línia d’arribada.
Ricciardo: Hi ha dies en els quals el pilot Australià res li acaba de sortir be i aquesta cursa n’ha estat una.
Rosberg: Una altra cursa sense fissures del pilot alemany de principi a final.
Verstappen: Gran actuació del jove pilot, que crec que ens donarà molts bons moments en competicions futures
Taula de temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Graella | Voltes |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | 01:31’09″090 | 1 | 71 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | +7”756 | 2 | 71 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | +14”244 | 3 | 71 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | +47″543 | 4 | 71 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | +1 vuelta | 7 | 70 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | +1 vuelta | 5 | 70 |
7 | 6 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | +1 vuelta | 6 | 70 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | +1 vuelta | 14 | 70 |
9 | 2 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | +1 vuelta | 9 | 70 |
10 | 1 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | +1 vuelta | 15 | 70 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | +1 vuelta | 19 | 70 | |
12 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | +1 vuelta | 11 | 70 | |
13 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | +1 vuelta | 13 | 70 | |
14 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | +1 vuelta | 16 | 70 | |
15 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | +1 vuelta | 20 | 70 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | +2 vueltas | 12 | 69 | |
17 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | +4 vueltas | 18 | 67 | |
18 | Alexander Rossi | 53 | Manor | MR03 | +4 vueltas | 17 | 67 | |
RET | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | +71 vueltas | 10 | 0 | |
DES | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | +1 vuelta | 8 | 70 |