La Pregunta: Gran Premi de Xina

GP de Xina: Us ha sorprès el bon debut de Haas? Creieu que és el camí a seguir per a futurs nous equips?

Haas ha sumat punts en els seus dos primers grans premis però algunes veus del pàdoc critiquen l’estreta relació que tenen amb Ferrari.
Guillem Solà: El debut d’aquest equip, francament, m’ha sorprès molt. Estem acostumats que les noves escuderies que acaben de ficar-se en aquest món entrin sempre atropellats i amb problemes de tot tipus; que alhora es tradueixen amb pèssimes actuacions en els caps de setmana de GP. En el cas de Haas no ha estat així: bon debut i millor principi de temporada per part de Romain Grosjean en uns quants anys. Si bé tenen a Ferrari com a mentors, per descriure d’alguna manera aquesta relació entre els dos equips, s’han espavilat molt bé en aquests principis de campionat. També crec que es pot entendre que no tinguin la preocupació l’economia de l’equip; poden permetre’s fer proves i cometre molts errors de disseny fins que no arribin a les millors configuracions que no pas altres equips que tenen pressupostos més ajustats.
Tornant a la relació “satel·lital” amb Ferrari: Haas utilitza el túnel de vent de Maranello i equipen el xassís de la temporada 15-16 de Ferrari, però tampoc crec que els doni tants avantatges com sembla des de l’exterior; diria que Haas serà un conillet d’índies per la Scuderia i potser seran ells qui ajudaran als del cavallino a lluitar pel mundial de constructors. Per acabar, jo diria que ha sigut una bona estratègia aquesta d’entrar amb un equip gran que t’obri una mica el pas com a motorista i fabricant del xassís del teu monoplaça sempre i quan la part econòmica -tant important en els esports d’elit!- acompanyi; si no tinguessin els calés darrere, no crec que haguessin entrat amb tanta força.
Just Serrainat: Haas ha seguit la filosofia, que crec que ja va iniciar encertadament en el seu moment Red Bull fa uns anys amb Toro Rosso i que va quedar demostrat com un bon camí a seguir i els resultats ho van certificar, encara que en aquest cas sembla que s’ha fet d’una forma més encoberta.
S’ha criticat molt el teòric tàndem de Ferrari-Haas, com una manera d’esquivar les limitacions de la normativa en el tema dels entrenaments, de manera que Haas actuaria com un banc de proves per la marca italiana, cosa que ha irritat a alguns altres equips de la graella.
Probablement tenen raó en les seves crítiques, però al mateix temps crec que no és tan dolent, ja que almenys tenim un altre equip a la graella amb suficient potencial per estar lluitant a la part mitjana i no un nou equip amb poca experiència i un monoplaça poc competitiu que no pugui aspirar més que a lluitar per les últimes posicions.
Crec que hem de mirar una mica a Haas com el “Toro Rosso” de Ferrari i veure si a l’escuderia italiana li surt la jugada tant bé com en el seu moment a l’equip Red Bull.
Jordi Domènech: Jo pensava que l’equip Haas no estaria tant lluny de la resta d’equips com ho van estar Caterham, Marussia i HRT durant les seves primeres temporades, però no pensava que puntuarien tant aviat ni tants punts. S’ha de reconèixer especialment el mèrit estratègic en les dues curses: van tenir sort amb la bandera vermella a Austràlia però a Bahrain van veure claríssim que el pneumàtic supertou era l’ideal. També tenen mèrit en l’elecció de pilots, doncs Romain Grosjean s’està mostrant com el pilot ideal per a la situació de l’equip.
Pel que fa a la suposada polèmica, amb altres equips criticant la posada en escena de Haas, crec que no hi ha cas. Haas no ha fet res que no fos legal dins del reglament tècnic de la Fórmula 1, i a més, el benefici que obté de Ferrari (motor, canvi, etc) és el mateix que poden obtenir equips com per exemple Manor (motor Mercedes i canvi Williams). El que acaba influenciant el comportament del cotxe és la relació d’aquest amb l’aire i amb el terra. Els pneumàtics son iguals per a tots, i l’aerodinàmica està dissenyada per Haas i la construcció subcontractada a Dallara (com va fer HRT), així que tampoc hi ha res a dir.
Crec que alguns dels equips que han criticat a Haas obliden que molts d’ells van començar als anys 60 i 70 comprant cotxes a Cooper, March o Brabham i ells mateixos venent-ne a altres equips privats…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 4 4 5
6. Nico Rosberg
Mercedes 3 5 5
5. Sebastian Vettel
Ferrari 3 4 6
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 3 4 6
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 2 4 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
26. Daniil Kvyat
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 5 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 2 5 6
20. Kevin Magnussen
Renault 2 5 6
30. Jolyon Palmer
Renault 3 4 7
33. Max Verstappen
Toro Rosso-Ferrari 3 5 5
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 2 6 5
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 5 4 4
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 5 4 4
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 2 4 7
22. Jenson Button
McLaren-Honda 2 4 7
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 4 5 4
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 4 5 4
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 2 4 7
Horaris del GP de Bahrain
Divendres
Lliures 1: 04.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 08:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 06.00 (Movistar F1)
Qualificació: 09.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 08.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3) 
Breus d’última hora:
-Williams ha presentat beneficis per primer cop en dos anys.
-Torna el sistema 2015 de classificació per decidir la graella, però els equips s’han compromès a considerar “canvis” de cara als caps de setmana per al 2017.
-Sauber correrà a Xina, havent rebut un avançament de part dels seus patrocinadors suecs per pagar els sous de març.
-Demà Fernando Alonso sabrà si pot córrer a Shanghai, pendent de l’examen mèdic per part dels doctors del gran premi.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!