En els primers anys de Lewis Hamilton, va quedar una opinió marcada sobre el pilot anglès com una llosa. “Gasta massa els pneumàtics!” deien els suposats entesos, probablement els mateixos que deien que Räikkönen trencava motors o que Vettel no sabia avançar.
Avui, per segona cursa consecutiva, Hamilton ha fet una gestió excel·lent dels seus pneumàtics per guanyar la cursa.
Avui, per segona cursa consecutiva, Hamilton ha fet una gestió excel·lent dels seus pneumàtics per guanyar la cursa.
Rosberg, líder amb peus de fang. Però comencem amb el líder del mundial. Diuen les estadístiques que si guanyes les 3 (o més) primeres curses del mundial guanyes el títol, però Nico Rosberg pot ser el primer pilot en trencar aquesta dada. Ja només duu 9 punts sobre el seu company d’equip, que com en tantes altres ocasions ha estat més agressiu a la sortida, deixant-lo sense espai. Rosberg s’ha sortit a l’herba i ha perdut moltes posicions.
L’alemany les ha anat recuperant, i semblava en posició de lluitar pel podi amb Valtteri Bottas quan l’han cridat a boxes per segona vegada per una punxada lenta. Mala sort, aquí. Amb el nou joc de pneumàtics tenia ritme però no ha pogut amb Max Verstappen, amb virolla inclosa i havent de defensar el cinquè lloc a l’última volta.
L’alemany les ha anat recuperant, i semblava en posició de lluitar pel podi amb Valtteri Bottas quan l’han cridat a boxes per segona vegada per una punxada lenta. Mala sort, aquí. Amb el nou joc de pneumàtics tenia ritme però no ha pogut amb Max Verstappen, amb virolla inclosa i havent de defensar el cinquè lloc a l’última volta.
Moment clau: Hamilton allarga la trajectòria i Rosberg ha de sortir per l’herba. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Ha llençat la victòria Ferrari? El toc entre els Mercedes a la primera corba passava darrere de Sebastian Vettel, que ha sortit perfectament per avançar les fletxes de plata per pura acceleració ja abans de la frenada.
L’alemany semblava controlar la cursa però quan hi ha hagut un cotxe de seguretat virtual per l’avaria del McLaren de Jenson Button a la volta 9, l’Scuderia l’ha fet entrar dues voltes més tard, anant a una estratègia de dues aturades. Tot i haver perdut menys temps per entrar amb el VSC, Vettel s’ha trobat a final de cursa a 11 segons de Lewis Hamilton. Amb els pneumàtics més frescos, l’alemany ha reduït la distància fins als 4 segons però després d’un parell d’errades ho ha deixat estar.
Hauria pogut anar a una sola aturada i haver obligat a Hamilton a avançar-lo en pista? Sembla complicat donat que només el propi Hamilton, Bottas, Alonso i Magnussen han completat la cursa amb una sola aturada. Per tant, per mi crec que Ferrari no s’ha equivocat. Han cregut que no aguantarien 45 voltes amb el tou, i segurament no creien que Hamilton les pogués aguantar.
L’alemany semblava controlar la cursa però quan hi ha hagut un cotxe de seguretat virtual per l’avaria del McLaren de Jenson Button a la volta 9, l’Scuderia l’ha fet entrar dues voltes més tard, anant a una estratègia de dues aturades. Tot i haver perdut menys temps per entrar amb el VSC, Vettel s’ha trobat a final de cursa a 11 segons de Lewis Hamilton. Amb els pneumàtics més frescos, l’alemany ha reduït la distància fins als 4 segons però després d’un parell d’errades ho ha deixat estar.
Hauria pogut anar a una sola aturada i haver obligat a Hamilton a avançar-lo en pista? Sembla complicat donat que només el propi Hamilton, Bottas, Alonso i Magnussen han completat la cursa amb una sola aturada. Per tant, per mi crec que Ferrari no s’ha equivocat. Han cregut que no aguantarien 45 voltes amb el tou, i segurament no creien que Hamilton les pogués aguantar.
Varietat als punts. Bottas ha seguit l’estratègia de Hamilton i ha pujat al podi. De nou, caldria veure si els Red Bull i Räikkönen haurien pogut fer la cursa amb una sola aturada. Potser Rosberg hagués pogut, però la punxada l’ha obligat a entrar i de totes maneres era darrere del finès. És el primer podi per a Williams de la temporada.
Quart ha estat Max Verstappen. Ha avançat Ricciardo a la sortida i tot i que semblava més lent a l’inici de la cursa, finalment ha aguantat a Rosberg de manera magistral. L’alemany ha acabat darrere de l’holandès, amb virolla a la penúltima volta i entrant tot just davant de Räikkönen i Ricciardo, que no ha estat al nivell de les últimes curses.
Han tancat els punts els Force India fent un sandvitx a Carlos Sainz, que ha remuntat de manera força brillant 11 posicions fins la novena.
Quart ha estat Max Verstappen. Ha avançat Ricciardo a la sortida i tot i que semblava més lent a l’inici de la cursa, finalment ha aguantat a Rosberg de manera magistral. L’alemany ha acabat darrere de l’holandès, amb virolla a la penúltima volta i entrant tot just davant de Räikkönen i Ricciardo, que no ha estat al nivell de les últimes curses.
Han tancat els punts els Force India fent un sandvitx a Carlos Sainz, que ha remuntat de manera força brillant 11 posicions fins la novena.
Relativament poca acció. Per ser el Circuit Gilles Villeneuve, no hem vist cap abandonament per accident ni cap Safety Car. Hi ha hagut un toc entre Kevin Magnussen i Felipe Nasr a la primera volta, sortides a la última chicane, Romain Grosjean passant per l’herba… però cap Safety.
Els abandonaments han estat el ja mencionat de Button per problemes de motor, el de Jolyon Palmer per una fuita d’aigua i el de Felipe Massa, que havia puntuat a totes les curses, per problemes de motor també.
Els abandonaments han estat el ja mencionat de Button per problemes de motor, el de Jolyon Palmer per una fuita d’aigua i el de Felipe Massa, que havia puntuat a totes les curses, per problemes de motor també.
Hamilton, guanyador per cinquè cop a Canadà. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Sense descans ens presentem aquest diumenge que ve a Baku, una incògnita total. Pel dibuix del circuit, sembla que la potència pot ser un factor important, com a Canadà…
-Daniil Kvyat. Surt cinc llocs davant de Sainz i n’acaba 3 darrere…
-Nico Rosberg. S’ha d’enfadar amb Hamilton o amb si mateix?
–Pirelli. Pneumàtics massa durs i massa poca diferència entre ells.
-Ferrari. Bon ritme, però era una cursa per guanyar-la.
-Force India. Els dos cotxes als punts.
-Sebastian Vettel. O es queixa molt o només posen la seva ràdio…
-Lewis Hamilton. De nou, excel·lent gestió dels pneumàtics.
-Valtteri Bottas. El mateix que Hamilton, fent funcionar la única parada.
-Max Verstappen. Recuperant-se després de Mònaco.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 31’05.296 | 1 | 70 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 5.011 | 3 | 70 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 46.422 | 7 | 70 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 53.020 | 5 | 70 |
5 | 10 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 1’02.093 | 2 | 70 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 1’03.017 | 6 | 70 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1’03.634 | 4 | 70 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 9 | 69 |
9 | 2 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 20 | 69 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 11 | 69 |
11 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 10 | 69 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 15 | 69 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 2 voltes | 13 | 68 | |
14 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 2 voltes | 14 | 68 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 2 voltes | 21 | 68 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 2 voltes | 22 | 68 | |
17 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 17 | 68 | |
18 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 2 voltes | 18 | 68 | |
19 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 19 | 68 | |
20 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | Motor | 8 | 35 | |
21 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | Fuita d’aigua | 16 | 16 | |
22 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | Motor | 12 | 9 |