Hamilton s’emporta la primera plaça superant el seu company d’equip a l’última volta tot i una errada estratègica de Mercedes. Verstappen i Räikkönen completen el podi.
Hamilton llançat cap al títol, Verstappen escala posicions a la general. |
Hulkenberg baixa dels núvols. Comença la cursa: mala sortida de Hulkenberg que perd quatre posicions mentre Hamilton manté la pole position. Button se situa segon amb Räikkönen al seu darrere, que es veu tapat mentre Lewis se li escapa.
La majoria de pilots surten amb els ultratous, i Hamilton intenta allargar-los tant com pot mantenint una distància d’uns 10 segons respecte el seu compatriota. No ha sigut fins la volta 13 quan hi ha hagut la primera tanda de canvis de rodes: la majoria canvien els ultratous per tous.
La majoria de pilots surten amb els ultratous, i Hamilton intenta allargar-los tant com pot mantenint una distància d’uns 10 segons respecte el seu compatriota. No ha sigut fins la volta 13 quan hi ha hagut la primera tanda de canvis de rodes: la majoria canvien els ultratous per tous.
Vettel punxa i obliga al Safety Car a sortir en pista |
L’errada de Mercedes. Mentre tothom ha anat entrant a canviar les gomes ultratoves, Hamilton ha reportat pluja feble al sector 3 i a Mercedes devien esperar aquesta pluja -que mai ha sobrepassat les quatre gotes per minut- i poder fer un canvi per intermitjos o pluja extrema. Veien com Hamilton perdia de l’ordre de 3 dècimes per volta i, finalment quan ha fet la parada a boxes, s’ha incorporat just darrere de Rosberg: amb gomes fresques i a òptima temperatura. A partir d’aquí, ha sigut l’alemany qui ha marcat el ritme de la cursa. Volta ràpida, una altra volta ràpida en 1’09” mentre Hamilton patia fent temps per sobre del 1’10”. Tanmateix, Hulkenberg, que sortia des de la segona plaça s’ha anat despenjant i de seguida s’ha vist superat i ha caigut fins la desena posició.
I no només han ficat la pota a Mercedes; a la Scuderia també han fallat amb l’estratègia i els ha sortit molt més car que a Hamilton. Han allargat una tanda de supertous amb Vettel fins que el pneumàtic posterior de la dreta ha dit prou. Això li ha fet un gran favor a Hamilton, que amb el desplegament del Safety Car, ha pogut acostar-se a Rosberg, que ha patit danys col·laterals al malmetre parts de la carrosseria degut a les restes de goma que ha deixat Vettel a davant seu.
I no només han ficat la pota a Mercedes; a la Scuderia també han fallat amb l’estratègia i els ha sortit molt més car que a Hamilton. Han allargat una tanda de supertous amb Vettel fins que el pneumàtic posterior de la dreta ha dit prou. Això li ha fet un gran favor a Hamilton, que amb el desplegament del Safety Car, ha pogut acostar-se a Rosberg, que ha patit danys col·laterals al malmetre parts de la carrosseria degut a les restes de goma que ha deixat Vettel a davant seu.
El hammer time que no hi entén ni d’estratègies ni de pneumàtics. Ha sigut a la volta 55 quan Hamilton ha visitat el box per última vegada. Ha muntat els pneumàtics grocs mentre Rosberg havia canviat a la volta anterior pels vermells. En teoria, a pneumàtics més durs, temps més alts en comparació a altres compostos més tous. Però no ha estat així: després d’unes voltes tranquiles, advertit per ràdio que les forces laterals a l’últim revolt eren crítiques i vigilant de no trepitjar bruscament els pianos, ha rebut després un missatge d’aanar a fons fins al final amb un mapa-motor de màxim rendiment. Ha retallat distància amb Rosberg fins que a falta de 5 voltes pel final ja es trobava en zona DRS. Rosberg veia com se li tirava a sobre a les frenades fins que al primer revolt de l’última volta ha tancat la porta de tal manera que ha envestit el britànic. El més malparat ha sigut Nico, que ha quedat sense aleró davanter i ha vist com el passaven Max i Kimi abans de la meta.
Finalment, els semàfors:
-Hulkenberg. Bona sessió de qualificació, sortint des de la segona plaça però abandonament a 5 voltes pel final.
-Ferrari. Mala estratègia que li ha costat l’abandonament a Vettel per allargar massa uns pneumàtics supertous.
-Sergio Pérez. Ha mantingut un ritme molt alt des del principi i al final els frens li han passat factura i ha anat contra les tanques.
-Les granotes dels pilots de RedBull. Sembla que portin mitjons i, personalment, no m’han agradat gens.
-Nico Rosberg. Li ha sortit cara la maniobra a l’última volta per evitar l’avançament de Hamilton mentre havia dominat durant tot el Gran Premi.
-Fernando Alonso. Haver d’abandonar a menys de 5 voltes pel final quan estava en zona de punts per problemes de fiabilitat.
-Estratègia de Hamilton. Primer stint massa llarg amb uns ultratous que li han fet perdre molt temps mentre esperava una possible pluja.
–Jenson Button. Bona cursa del britànic des del principi fins al final amb una merescuda 6a posició.
-Carlos Sainz. Molt bon paper del madrileny, sempre per davant del seu company Kvyat que ha hagt d’abandonar.
-Max Verstappen. Bona cursa de l’holandès, aguantant a tot un Kimi Räikkönen amb pneumàtics més degradats i demostrant la seva superioritat sobre Kvyat.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 27’38.107 | 1 | 71 |
2 | 18 | Max Verstappen |
5 | Red Bull-Tag Heuer | RB12 | + 5.719 | 8 | 71 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 6.024 | 4 | 71 |
4 | 12 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 16.710 | 6 | 71 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-Tag Heuer | RB12 | + 30.981 | 5 | 71 |
6 | 8 | Jenson Button |
22 | McLaren | MP4-31 | + 37.706 | 3 | 71 |
7 | 6 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 44.668 | 12 | 71 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 47.000 | 14 | 71 |
9 | 2 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 6 | 70 |
10 | 1 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 11 | 70 |
11 | Esteban Gutiérrez |
21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 10 | 70 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 18 | 70 | |
13 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 20 | 70 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 16 | 70 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 17 | 70 | |
16 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 19 | 70 | |
17 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | RET | 15 | 69 | |
18 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | RET | 13 | 64 | |
19 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | RET | 2 | 64 | |
20 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | RET | 21 | 63 | |
21 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | RET | 9 | 26 | |
22 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | RET | 22 | 2 |