Marcat per les cremades, Niki Lauda va guanyar el seu segon títol amb regularitat i consistència més que amb domini. De fet qui va guanyar més curses va ser Mario Andretti amb el revolucionari Lotus 78 amb efecte terra.
Però ni ell, ni Jody Scheckter que va ser subcampió i va guanyar la primera cursa de l’equip Wolf, ni el vigent campió James Hunt van poder fer res contra Lauda. De fet, l’austríac va guanyar el títol a Watkins Glen i ja ni es va presentar a les dues últimes curses, doncs arran de l’accident de 1976 i el comportament d’Enzo Ferrari Lauda s’havia distanciat de l’equip.
Potser la novetat tècnica més important, més que l’efecte terra de Lotus, va ser Renault i el seu motor 1500 cc amb turbo. El cotxe francès va ser anomenat “la tetera” perquè treia fum molt sovint i no va sumar ni un punt, però s’iniciava un camí que marcaria la dècada següent.
En l’apartat dels pilots, va ser l’any de debut de diversos pilots com l’italià Riccardo Patrese, el francès Patrick Tambay o el canadenc Gilles Villeneuve.
També vam viure les primeres victòries de Jacques Laffite i Ligier, d’Alan Jones i Shadow, i de Gunnar Nilsson, tot i que el suec no correria més després de 1977 degut a un càncer testicular que se l’emportà a finals de 1978.
Tom Pryce va morir de manera tràgica a Sud-àfrica en atropellar un jove comissari que tampoc va sobreviure, i Carlos Pace també va morir però en accident d’avió.
L’històric equip BRM, que portava gairebé des de l’inici del campionat competint, va disputar les seves últimes curses essent una ombra del que havia estat.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
9/1 | RA | Hunt (McLaren) | Scheckter (Wolf) | Hunt (McLaren) |
23/1 | BR | Hunt (McLaren) | Reutemann (Ferrari) | Hunt (McLaren) |
5/3 | SA | Hunt (McLaren) | Lauda (Ferrari) | Watson (Brabham) |
4/4 | LB | Lauda (Ferrari) | Andretti (Lotus) | Lauda (Ferrari) |
8/5 | E | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Laffite (Ligier) |
22/5 | MO | Watson (Brabham) | Scheckter (Wolf) | Scheckter (Wolf) |
5/6 | B | Andretti (Lotus) | Nilsson (Lotus) | Nilsson (Lotus) |
19/6 | S | Andretti (Lotus) | Laffite (Ligier) | Andretti (Lotus) |
3/7 | F | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) |
16/7 | GB | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) |
31/7 | D | Scheckter (Wolf) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
14/8 | Ö | Lauda (Ferrari) | Jones (Shadow) | Watson (Brabham) |
28/8 | NL | Andretti (Lotus) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
11/9 | I | Hunt (McLaren) | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) |
2/10 | US | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Peterson (Tyrrell) |
9/10 | CA | Andretti (Lotus) | Scheckter (Wolf) | Andretti (Lotus) |
23/10 | J | Andretti (Lotus) | Hunt (McLaren) | Scheckter (Wolf) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Niki Lauda
|
Ferrari | 72 |
2 |
Jody Scheckter
|
Wolf-Ford | 55 |
3 |
Mario Andretti
|
Lotus-Ford | 47 |
4 |
Carlos Reutemann
|
Ferrari | 42 |
5 |
James Hunt
|
McLaren-Ford | 40 |
6 |
Jochen Mass
|
McLaren-Ford | 25 |
7 |
Alan Jones
|
Shadow-Ford | 22 |
8 |
Gunnar Nilsson
|
Lotus-Ford | 20 |
9 |
Patrick Depailler
|
Tyrrell-Ford | 20 |
10 |
Jacques Laffite
|
Ligier-Matra | 18 |
11 |
Hans Joachim-Stuck
|
Brabham-Alfa Romeo | 12 |
12 |
Emerson Fittipaldi
|
Fittipaldi-Ford | 11 |
13 |
John Watson
|
Brabham-Alfa Romeo | 9 |
14 |
Ronnie Peterson
|
Tyrrell-Ford | 7 |
15 |
Carlos Pace
|
Brabham-Alfa Romeo | 6 |
16 |
Vittorio Brambilla
|
Surtees-Ford | 6 |
17 |
Clay Regazzoni
|
Ensign-Ford | 5 |
17 |
Patrick Tambay
|
Ensign-Ford | 5 |
19 |
Renzo Zorzi
|
Shadow-Ford | 1 |
19 |
Jean-Pierre Jarier
|
Penske-Ford | 1 |
19 |
Riccardo Patrese
|
Shadow-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Ferrari
|
95 |
2 |
Lotus-Ford
|
62 |
3 |
McLaren-Ford
|
60 |
4 |
Wolf-Ford
|
55 |
5 |
Brabham-Alfa Romeo
|
27 |
6 |
Tyrrell-Ford
|
27 |
7 |
Shadow-Ford
|
23 |
8 |
Ligier-Matra
|
23 |
9 |
Fittipaldi-Ford
|
18 |
10 |
Ensign-Ford
|
11 |
11 |
Surtees-Ford
|
6 |
12 |
Penske-Ford
|
1 |
-Pole positions: 5 (Andretti 7, Hunt 6, Lauda 2, Watson 1, Scheckter 1)
-Primera fila: 9 (Hunt 10, Andretti 8, Watson 6, Lauda 2, Scheckter 2, Laffite 2, Reutemann 2, Pace 1, Stuck 1)
-Victòries: 8 (Andretti 4, Hunt 3, Lauda 3, Scheckter 3, Reutemann 1, Nilsson 1, Laffite 1, Jones 1)
-Voltes ràpides: 8 (Andretti 4, Hunt 3, Lauda 3, Watson 2, Scheckter 2, Laffite 1, Nilsson 1, Peterson 1)
-Podis: 14 (Lauda 10, Scheckter 9, Reutemann 6, Andretti 5,Hunt 5, Depailler 3, Laffite 2, Mass 2, Nilsson 2, Stuck 2, Jones 2, Watson 1, Peterson 1, Pace 1)
-Voltes liderades: 13 (Andretti 278, Hunt 222, Scheckter 198, Lauda 180, Watson 138, Nilsson 21, Pace 19, Reutemann 18, Laffite 17, Stuck 14, Jones 11, Brambilla 4, Mass 2)
-Pole positions: 6 (Lotus 7, McLaren 6, Ferrari 2, Brabham 1, Wolf 1)
-Primera fila: 7 (McLaren 10, Brabham 8, Lotus 8, Ferrari 4, Wolf 2, Ligier 2)
-Victòries: 6 (Lotus 5, Ferrari 4, McLaren 3, Wolf 3, Ligier 1, Shadow 1)
-Voltes ràpides: 7 (Lotus 5, Ferrari 3, McLaren 3, Wolf 2, Brabham 2, Tyrrell 1, Ligier 1)
-Podis: 8 (Ferrari 16, Wolf 9, McLaren 7, Lotus 7, Tyrrell 4, Brabham 4, Ligier 2, Shadow 2)
-Voltes liderades: 8 (Lotus 299, McLaren 224, Ferrari 208, Wolf 198, Brabham 171, Ligier 17, Shadow 11, Surtees 4)