Hamilton ha manifestat que ha patinat a la sortida, però les imatges a bord semblaven mostrar que el Mercedes no estava a les suficients revolucions, baixant molt de voltes quan el pilot ha engranat la primera velocitat. Sortosament, tot i la mala sortida, ningú s’ha tocat amb ningú.
El moment clau de la cursa. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
La pista freda canvia les coses. Semblava clar entrant a la cursa que, si no plovia, les estratègies anirien de cara a fer servir un o dos jocs de pneumàtics tous. No ha plogut, però la pista ha estat molt freda i ha provocat que el rendiment dels pneumàtics de la ratlla groga no fos l’esperat. En canvi, el pneumàtic dur (taronja) ha estat el protagonista, durant molt i essent molt estable en comparació amb els altres dos jocs. Ja a les voltes 9 i 10 han començat les aturades, i la cursa s’ha transformat en un joc de a veure qui s’aturava abans que el seu rival a pista per mirar de avançar-lo per estratègia, donada la dificultat d’avançar a Suzuka.
Únicament els Williams, els Renault i els Sauber han anat a una sola aturada gràcies a sortir fora del top 10 i poder usar els pneumàtics durs o mitjans ja a la sortida.
Pel que fa als de davant, a la primera aturada Hamilton ha avançat Ricciardo, Räikkönen i Pérez aturant-se abans que ells i començant a arreglar la seva situació.
Una cosa semblant ha passat amb Ricciardo, que també ha trigat molt en aturar-se per segon cop i ha estat avançat fàcilment per Räikkönen, si bé el Red Bull de l’australià no semblava funcionar ben bé al cent per cent.
Per cert, a casa d’Honda, fracàs de McLaren. És cert que la velocitat punta era la pitjor juntament amb la del Toro Rosso, però crec que no tot és culpa del motor japonès, i l’escuderia de Woking ha viscut una de les pitjors curses de l’any, per darrere Renault i al nivell de Sauber i Manor, en una cursa on no ha abandonat ningú.
Remuntada sense premi? Després d’avançar Vettel amb l’estratègia, Hamilton ha retallat l’avantatge que li duia Verstappen. A la zona de DRS l’holandès tenia molt bona tracció, i Hamilton ho ha provat a la chicane a la penúltima volta. Com sempre, Verstappen s’ha mogut lleugerament a la zona de frenada i Hamilton ha hagut de sortir-se de la pista per evitar-lo.
Els comissaris no han obert una investigació oficial, encara que Charlie Whiting ha citat el pilot de Red Bull per comentar-li alguna cosa de manera informal, cosa que em sembla pitjor, perquè o és legal i llavors no li has de dir res o bé és sancionable i llavors el sanciones.
Més tard, però, Mercedes ha protestat per la defensa de Verstappen, i com que els dos pilots ja havien abandonat el circuit, no se sabran els resultats oficials o si hi ha alguna penalització fins d’aquí 15 dies a Austin. Jo personalment dubto que penalitzin a Verstappen, però vés a saber si serà com l’any 1999 on es va sancionar a Ferrari i semblava que Mika Häkkinen era campió i després van retirar la sanció, preparant una última cursa decisiva…
Tricampions del món de constructors. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Així doncs, fins a Austin no sabrem exactament si Hamilton ho té complicat o molt complicat per al mundial. Queden 4 curses i són com a màxim 33 punts a recuperar, Rosberg pot quedar segon en totes les curses i ser campió; també s’ha de dir que Rosberg va perdre un liderat de 43 punts en 3 curses aquest mateix any…
-Comissaris. Crec que els deixaré fixes…
-Ferrari. Molt bon ritme però la fiabilitat i les errades penalitzen.
-Williams. Resistint i puntuant amb una sola aturada.
-Nico Rosberg. Victòria de campió.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 26’43.333 | 1 | 53 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 4.978 | 3 | 53 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | + 5.776 | 2 | 53 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 20.269 | 6 | 53 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 28.370 | 8 | 53 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 33.941 | 4 | 53 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 57.495 | 5 | 53 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 59.177 | 9 | 53 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1’37.763 | 12 | 53 |
10 | 1 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1’38.323 | 11 | 53 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1’39.254 | 7 | 53 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 16 | 52 | |
13 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 13 | 52 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 17 | 52 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 18 | 52 | |
16 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 15 | 52 | |
17 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 14 | 52 | |
18 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 22 | 52 | |
19 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 52 | |
20 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 10 | 52 | |
21 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 20 | 52 | |
22 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 21 | 52 |