GP d’Abu Dhabi: Qui creieu que mereix el títol?
Guillem Solà: S’acosta el GP d’Abu Dhabi i la pregunta era obligada. Sincerament, crec que Rosberg ha fet molt bona feina aquesta temporada, tot i que tampoc m’agradaria treure mèrits al seu company d’equip. El Nico sempre ha pecat per no comportar-se com un campió del món sota pressió; i això ho ha pagat altres temporades escapant-se-li el títol a les acaballes de la temporada. Aquest any, però, l’he vist més serè, més ferm. Ha sabut aguantar la pressió aquestes últimes curses on ha perdut l’avantatge respecte Lewis Hamilton però no s’ha desmuntat com altres anys.
Molta gent dirà que Nico Rosberg no és un autèntic campió perquè ha tingut sort de tenir un bon cotxe amb un bon equip, però que si el campionat s’allargués 3 o 4 curses més, segurament se li tornaria a escapar el títol com les altres vegades. Potser no és un pilot digne de ser comparat amb Schumacher, Senna, Vettel o fins i tot Alonso; però crec que també hi ha una part de fortuna que a ell se li ha girat de cara aquesta temporada i s’ho mereix. Sinó, recordeu el factor mala-sort que va donar el Mundial 2008 a Hamilton en l’últim revolt de l’última cursa de la temporada en comptes de ser per a Massa tot i haver guanyat la cursa!
Molta gent dirà que Nico Rosberg no és un autèntic campió perquè ha tingut sort de tenir un bon cotxe amb un bon equip, però que si el campionat s’allargués 3 o 4 curses més, segurament se li tornaria a escapar el títol com les altres vegades. Potser no és un pilot digne de ser comparat amb Schumacher, Senna, Vettel o fins i tot Alonso; però crec que també hi ha una part de fortuna que a ell se li ha girat de cara aquesta temporada i s’ho mereix. Sinó, recordeu el factor mala-sort que va donar el Mundial 2008 a Hamilton en l’últim revolt de l’última cursa de la temporada en comptes de ser per a Massa tot i haver guanyat la cursa!
Just Serrainat: Personalment, m’agradaria que Nico Rosberg guanyés el campionat, tot i que quedi clar que no tinc res contra Lewis Hamilton a qui considero millor pilot que el seu company i que molta gent pot criticar al pilot alemany de massa conservador i d’anar amb la calculadora en aquestes últimes curses.
Pel que fa a victòries tenim un clar empat a nou, tot i que Hamilton té dues poles més que el seu company, però l’abandonament del pilot anglès al GP de Catalunya (en aquest cas juntament amb el seu company) i al GP de Malàisia, sumat al fantàstic començament de temporada que va tenir Rosberg amb quatre victòries consecutives, han llastrat a Lewis Hamilton tot el campionat.
Suposo que també influeix el fet que crec que si Nico Rosberg no guanya aquest campionat, ja ho té molt difícil per aconseguir-ho una altra vegada (encara que l’any passat dèiem el mateix) i que Hamilton té prou potencial per lluitar pel títol en anys vinents si segueix al nivell actual.
Aquest cap de setmana al circuit d’Abu Dhabi, crec que veurem un Nico Rosberg conservador, administrant el seu avantatge de dotze punts i un Lewis Hamilton que sortirà amb tot per guanyar la cursa i esperar un error o problema del seu company, ja que és l’únic que pot fer, arriscant molt i tenint poc a perdre i molt a guanyar.
Pel que fa a victòries tenim un clar empat a nou, tot i que Hamilton té dues poles més que el seu company, però l’abandonament del pilot anglès al GP de Catalunya (en aquest cas juntament amb el seu company) i al GP de Malàisia, sumat al fantàstic començament de temporada que va tenir Rosberg amb quatre victòries consecutives, han llastrat a Lewis Hamilton tot el campionat.
Suposo que també influeix el fet que crec que si Nico Rosberg no guanya aquest campionat, ja ho té molt difícil per aconseguir-ho una altra vegada (encara que l’any passat dèiem el mateix) i que Hamilton té prou potencial per lluitar pel títol en anys vinents si segueix al nivell actual.
Aquest cap de setmana al circuit d’Abu Dhabi, crec que veurem un Nico Rosberg conservador, administrant el seu avantatge de dotze punts i un Lewis Hamilton que sortirà amb tot per guanyar la cursa i esperar un error o problema del seu company, ja que és l’únic que pot fer, arriscant molt i tenint poc a perdre i molt a guanyar.
Jordi Domènech: Jo hauré de fer de contrapunt als meus companys i dir que el títol el mereix Lewis Hamilton. És cert que Nico Rosberg ha guanyat tantes curses com el seu company, és cert que ha aprofitat les seves ocasions i que els punts no menteixen, però també és cert que mecànicament -fins ara- ha tingut més sort que el seu company.
No vull entrar en teories de la conspiració ni en si un pilot trenca més els cotxes que l’altre: crec que avui en dia el nivell de perfecció i control de qualitat de la Fórmula 1 i especialment d’un equip com Mercedes aquestes coses són pràcticament impossibles que passin.
Però si mirem els fets, està clar que aquesta temporada Hamilton ha patit més avaries que Rosberg. Si mirem les curses, a part de l’autodestrucció de Mercedes al Circuit de Catalunya, només hi ha un abandonament mecànic d’un W07 Hybrid i és el de Hamilton a Malàisia. Allà, es va passar del britànic recuperant 13 punts a l’alemany a que l’alemany n’hi sumés 15 més al liderat, i té pinta que el campionat es decidirà per menys punts dels que es van perdre aquell dia.
Pel que fa a les posicions de graella, Rosberg va perdre cinc llocs a Àustria per substituir la caixa de canvis i va sortir sisè, mentre que Hamilton va sortir últim a Xina i desè a Rússia per problemes amb l’MGU-H, i penúltim a Spa per excedir els canvis de parts del motor permesos.
Si parlem del desenvolupament dels dos a les curses, aquí si que les coses estan molt igualades. Rosberg ha sortir sovint millor que el seu company d’equip però també ha rebut més penalitzacions (justes o injustes) que el britànic, que per altra banda en pluja sempre ha estat força superior a l’alemany. Els dos també han rebut algun cop de tercers pilots (Vettel a Rosberg a Sepang, Bottas i Nasr a Hamilton a Bahrain i Xina respectivament), així que en això tampoc hi ha molta diferència.
En definitiva, amb els seus pros i els seus contres, els dos pilots han estat molt igualats. Tenen un cotxe tant superior a la resta que només ells poden lluitar pel títol i quan les coses estan tan igualades, una avaria pot ser massa decisiva. Per això crec que el títol el mereix Hamilton: si guanya, haurà comptat amb una cursa menys puntuant que el seu company.
No vull entrar en teories de la conspiració ni en si un pilot trenca més els cotxes que l’altre: crec que avui en dia el nivell de perfecció i control de qualitat de la Fórmula 1 i especialment d’un equip com Mercedes aquestes coses són pràcticament impossibles que passin.
Però si mirem els fets, està clar que aquesta temporada Hamilton ha patit més avaries que Rosberg. Si mirem les curses, a part de l’autodestrucció de Mercedes al Circuit de Catalunya, només hi ha un abandonament mecànic d’un W07 Hybrid i és el de Hamilton a Malàisia. Allà, es va passar del britànic recuperant 13 punts a l’alemany a que l’alemany n’hi sumés 15 més al liderat, i té pinta que el campionat es decidirà per menys punts dels que es van perdre aquell dia.
Pel que fa a les posicions de graella, Rosberg va perdre cinc llocs a Àustria per substituir la caixa de canvis i va sortir sisè, mentre que Hamilton va sortir últim a Xina i desè a Rússia per problemes amb l’MGU-H, i penúltim a Spa per excedir els canvis de parts del motor permesos.
Si parlem del desenvolupament dels dos a les curses, aquí si que les coses estan molt igualades. Rosberg ha sortir sovint millor que el seu company d’equip però també ha rebut més penalitzacions (justes o injustes) que el britànic, que per altra banda en pluja sempre ha estat força superior a l’alemany. Els dos també han rebut algun cop de tercers pilots (Vettel a Rosberg a Sepang, Bottas i Nasr a Hamilton a Bahrain i Xina respectivament), així que en això tampoc hi ha molta diferència.
En definitiva, amb els seus pros i els seus contres, els dos pilots han estat molt igualats. Tenen un cotxe tant superior a la resta que només ells poden lluitar pel títol i quan les coses estan tan igualades, una avaria pot ser massa decisiva. Per això crec que el títol el mereix Hamilton: si guanya, haurà comptat amb una cursa menys puntuant que el seu company.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot | Equip | Tou | Supertou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 4 | 2 | 7 |
6. Nico Rosberg
|
Mercedes | 4 | 2 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 5 | 1 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 4 | 2 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 5 | 1 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Williams-Mercedes | 4 | 2 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 5 | 2 | 6 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 5 | 2 | 6 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Force India-Mercedes | 3 | 2 | 8 |
20. Kevin Magnussen
|
Renault | 5 | 2 | 6 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 4 | 3 | 6 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Ferrari | 4 | 2 | 7 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Ferrari | 4 | 2 | 7 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 3 | 4 | 6 |
12. Felipe Nasr
|
Sauber-Ferrari | 3 | 4 | 6 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 5 | 1 | 7 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 5 | 1 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes | 4 | 3 | 6 |
31. Esteban Ocon
|
Manor-Mercedes | 4 | 3 | 6 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 4 | 2 | 7 |
21. Esteban Gutiérrez
|
Haas-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
Horaris del GP d’Abu Dhabi
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-McLaren ha confirmat la substitució de Ron Dennis com a director executiu. El seu lloc l’ocuparà Zak Brown.
-Charles Leclerc estava destinat a participar als entrenaments del divendres amb Haas però ha declinat la participació per centrar-se en les curses de GP3; per la seva banda, Jordan King si que correrà amb Manor.
-En les últimes hores diverses curses han posat dubtes sobre el seu futur al calendari: Malàisia diu que no renovarà el contracte que s’acaba el 2018, a Brasil diuen que es pot viure sense la F1 i Bernie Ecclestone ha dit que a Singapur tampoc tenen interès en la cursa.
-Després de la pluja de Brasil, molts pilots van queixar-se de nou dels pneumàtics de pluja de Pirelli, amb Kimi Räikkönen suggering que “són pitjors que els que fèiem servir fa 10 anys”.
-Charles Leclerc estava destinat a participar als entrenaments del divendres amb Haas però ha declinat la participació per centrar-se en les curses de GP3; per la seva banda, Jordan King si que correrà amb Manor.
-En les últimes hores diverses curses han posat dubtes sobre el seu futur al calendari: Malàisia diu que no renovarà el contracte que s’acaba el 2018, a Brasil diuen que es pot viure sense la F1 i Bernie Ecclestone ha dit que a Singapur tampoc tenen interès en la cursa.
-Després de la pluja de Brasil, molts pilots van queixar-se de nou dels pneumàtics de pluja de Pirelli, amb Kimi Räikkönen suggering que “són pitjors que els que fèiem servir fa 10 anys”.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!