El 1999 el campionat complia 50 anys i el destí ho va celebrar amb un campionat amb moltes alternatives. Goodyear havia deixat el campionat després de 33 anys i tots els cotxes duien pneumàtics Bridgestone.
L’any va estar marcat per la lesió de Michael Schumacher a Silverstone. Per un problema de frens l’alemany va xocar a la corba de Stowe i es va trencar la cama, perdent totes les opcions al títol i sent substituït per Mika Salo.
Semblava que Mika Häkkinen ho tindria fàcil per repetir campionat, però avaries del cotxe i errades seves (com la de Monza en que va acabar plorant al voral) van fer que per exemple a falta de tres curses pilots com Heinz-Harald Frentzen o David Coulthard encara tinguessin opcions.
Després d’una cursa polèmica a Malàisia on els Ferrari van fer doblet, van ser desqualificats i posteriorment alliberats de culpa, la cosa es decidiria a Suzuka. Eddie Irvine, per definició segon pilot de Ferrari que havia passat a ser el primer, era líder amb 4 punts d’avantatge sobre Häkkinen. Qui guanyés seria campió, doncs a Irvine no li servia quedar empatat a punts amb Häkkinen si el finés guanyava. En Mika va guanyar i Irvine tant sols va ser tercer darrere un retornat Schumacher. Això si, Ferrari va endur-se el primer títol de constructors en 16 anys.
Com ja hem mencionat gran paper de Frentzen amb el Jordan, sent tercer i vencent en dues curses, i també el de l’equip Stewart, que va donar un pas endavant i va aconseguir la primera victòria a mans de Johnny Herbert.
Grans decepcions: per una banda el retorn d’Alex Zanardi com a bicampió de la CART es va saldar amb 0 punts per a Williams, els mateixos que va obtenir el nou equip BAR, amb Jacques Villeneuve com a pilot
Per últim destacar els dos pilots catalans debutants, Pedro de la Rosa i Marc Gené, que van sumar un punt cadascun per a Arrows i Minardi respectivament.
Häkkinen sortint-se de la pista a Monza. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
7/3 | AU |
Häkkinen (McLaren)
|
Irvine (Ferrari) | M. Schumacher (Fer) |
11/4 | BR | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
2/5 | SM | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | M. Schumacher (Fer) |
16/5 | MO | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) | Häkkinen (McLaren) |
30/5 | E | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) |
13/6 | CA | M. Schumacher (Fer) | Häkkinen (McLaren) | Irvine (Ferrari) |
27/6 | F | Barrichello (Stewart) | Frentzen (Jordan) | Coulthard (McLaren) |
11/7 | GB | Häkkinen (McLaren) | Coulthard (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
25/7 | Ö | Häkkinen (McLaren) | Irvine (Ferrari) | Häkkinen (McLaren) |
1/8 | D | Häkkinen (McLaren) | Irvine (Ferrari) | Coulthard (McLaren) |
15/8 | H | Häkkinen (McLaren) | Häkkinen (McLaren) | Coulthard (McLaren) |
29/8 | B | Häkkinen (McLaren) | Coulthard (McLaren) | Häkkinen (McLaren) |
12/9 | I | Häkkinen (McLaren) | Frentzen (Jordan) | R. Schumacher (Wil) |
26/9 | EU | Frentzen (Jordan) | Herbert (Stewart) | Häkkinen (McLaren) |
17/10 | MAL |
M. Schumacher (Fer)
|
Irvine (Ferrari) | M. Schumacher (Fer) |
31/10 | J |
M. Schumacher (Fer)
|
Häkkinen (McLaren) | M. Schumacher (Fer) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Mercedes | 76 |
2 |
Eddie Irvine
|
Ferrari | 74 |
3 |
Heinz-Harald Frentzen
|
Jordan-Mugen Honda | 54 |
4 |
David Coulthard
|
McLaren-Mercedes | 48 |
5 |
Michael Schumacher
|
Ferrari | 44 |
6 |
Ralf Schumacher
|
Williams-Supertec | 35 |
7 |
Rubens Barrichello
|
Stewart-Ford | 21 |
8 |
Johnny Herbert
|
Stewart-Ford | 15 |
9 |
Giancarlo Fisichella
|
Benetton-Playlife | 13 |
10 |
Mika Salo
|
Ferrari | 10 |
11 |
Jarno Trulli
|
Prost-Peugeot | 7 |
12 |
Damon Hill
|
Jordan-Mugen Honda | 7 |
13 |
Alexander Wurz
|
Benetton-Playlife | 3 |
14 |
Pedro Diniz
|
Sauber-Petronas | 3 |
15 |
Olivier Panis
|
Prost-Peugeot | 2 |
16 |
Jean Alesi
|
Sauber-Petronas | 2 |
17 |
Pedro de la Rosa
|
Arrows | 1 |
18 |
Marc Gené
|
Minardi-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Ferrari
|
128 |
2 |
McLaren-Mercedes
|
124 |
3 |
Jordan-Mugen Honda
|
61 |
4 |
Stewart-Ford
|
36 |
5 |
Williams-Supertec
|
35 |
6 |
Benetton-Playlife
|
16 |
7 |
Prost-Peugeot
|
9 |
8 |
Sauber-Petronas
|
5 |
9 |
Arrows
|
1 |
10 |
Minardi-Ford
|
1 |
-Pole positions: 4 (Häkkinen 11, M. Schumacher 3, Barrichello 1, Frentzen 1)
-Primera fila: 7 (Häkkinen 13, Coulthard 6, M. Schumacher 5, Irvine 3, Frentzen 3, Barrichello 1, Alesi 1)
-Victòries: 6 (Häkkinen 5, Irvine 4, M. Schumacher 2, Coulthard 1, Frentzen 2, Herbert 1)
-Voltes ràpides: 5 (Häkkinen 6, M. Schumacher 5, Coulthard 3, Irvine 1, R. Schumacher 1)
-Podis: 11 (Häkkinen 10, Irvine 9, M. Schumacher 6, Coulthard 6, Frentzen 6, R. Schumacher 3, Barrichello 3, Salo 2, Fisichella 1, Herbert 1, Trulli 1)
-Voltes liderades: 11 (Häkkinen 383, M. Schumacher 176, Coulthard 145, Irvine 133, Barrichello 67, Frentzen 64, Herbert 17, R. Schumacher 8, Fisichella 4, Salo 2, Hill 1)
-Pole positions: 4 (McLaren 11, Ferrari 3, Stewart 1, Jordan 1)
-Primera fila: 5 (McLaren 19, Ferrari 8, Jordan 3, Stewart 1, Sauber 1)
-Victòries: 4 (McLaren 6, Ferrari 6, Jordan 2, Stewart 1)
-Voltes ràpides: 3 (McLaren 9, Ferrari 6, Williams 1)
-Podis: 7 (Ferrari 17, McLaren 16, Jordan 6, Stewart 4, Williams 3, Benetton 1, Prost 1)
-Voltes liderades: 6 (McLaren 528, Ferrari 311, Stewart 84, Jordan 65, Williams 8, Benetton 4)