La Pregunta: Gran Premi d’Azerbaidjan

GP d’Azerbaidjan: Quantes curses hauria de tenir el calendari de F1?
Guillem Solà: Primer de tot, diré que jo sóc d’aquells que prefereix qualitat en comptes de quantitat; per molt tòpic que pugui sonar. No serviria de res un calendari de 30 curses si hi hagués un monopoli del campionat de Mercedes com la temporada passada per exemple. Ni tampoc seria interessant disputar un Gran Premi en una localitat on no hi hagi gaire seguiment del motorsport i no s’omplin les graderies i doni una imatge trista de cara a l’espectador de casa.
Ara bé, per molt bons i emblemàtics que siguin els circuits de Nürburgring, Spa-Francorchamps, Mònaco, Silverstone…tampoc seria bo fer un “campionat a l’esprint” amb menys de 10 curses. Jo crec que el calendari actual és suficient perquè permet valorar realment la regularitat dels equips al llarg de la temporada; cosa que no seria possible si es disputessin només 10 GPs o menys ja que seria bastant fugaç.
No fa gaire, es va publicar el calendari 2018 -provisional- on hi retornava el GP de França i el polèmic GP d’Alemanya que sembla que es disputarà a Hockenheim. En aquest cas crec que són dos GPs interessants i que poden servir per complementar el calendari a nivell europeu: aquesta temporada no hi ha hagut GP d’Alemanya, que s’ha tornat bianual pels impagaments de Nürburgring i la intransigència dels promotors. Només s’havia deixat de disputar 4 vegades des que existeix el mundial…
Sort que la temporada vinent, en principi, el tindrem. De la mateixa manera, veig de bons ulls la incorporació del GP de França, que es va disputar per última vegada el 2008 i sembla ser que retorna el 2018. Es disputarà al circuit de Paul Ricard, un circuit també conegut per tothom i molt ràpid, i la velocitat també dóna més espectacle per ella mateixa, excepte si estàs al nivell de glamour de Mònaco, on no cal tanta velocitat per tenir espectacle i emocions…
Just Serrainat: Opinar sobre el nombre de curses ideals pel campionat és molt relatiu, ja que hi ha molts interessos econòmics i comercials en joc per part de l’organització i els equips.
Suposo que per la majoria d’aficionats, com més curses millor, però potser pels equips (sobretot els més petits), això representa un esforç econòmic que potser no els compensa, tot i que podria representar l’entrada de noves marques comercials.
S’està parlant de fins a 25 grans premis en un futur, amb el retorn d’alguns circuits mítics remodelats i l’entrada de nous països, encara que crec que per ser possible, la nova organització haurà de baixar les seves pretensions econòmiques, ja que moltes d’aquestes instal·lacions necessiten tenir una mínima rendibilitat per que els sigui possible albergar un gran premi.
Per altra part, augmentar el número de grans premis pot ser molt positiu, però també han de modificar el reglament per millorar l’espectacle, ja que més quantitat, ha d’anar lligada a més qualitat, si no el problema persisteix.
De poc beneficiarà a l’espectacle, que hi hagi més curses, si hem de continuar veient només a quatre o sis cotxes lluitant pel podi, per això crec que haurien de crear una reglamentació (que sabem que no és fàcil), que aconseguís equilibrar els monoplaces i donar molta més emoció a les curses que és un al·licient bàsic.
En definitiva, més curses segurament és un bon objectiu, però sense anar acompanyat d’una millora en l’equilibri dels monoplaces i per tant de l’espectacle, no crec que aporti res a la competició.

Jordi Domènech: Jo sóc un home d’estadístiques i ja em va tocar una mica la pera que canviessin el sistema de puntuació, fent irrellevants els rècords de puntuació obtinguts abans del 2010.
Tampoc em sembla bé, doncs, que hi hagi “massa” grans premis. Per una banda, crec que es devalua el valor dels grans premis si se’n fan masses. Si com diu Liberty Media cada GP ha de ser com una Superbowl, no pots tenir-ne 20 o 25 cada any, a banda del biaix estadístic de que una temporada 2016 és com tres temporades de l’època de Fangio o dues de l’època de Clark.
Vaig néixer i créixer a l’època dels 16 grans premis, número que es va mantenir més o menys intacte des de mitjans dels 70 fins a principis del segle XXI, i crec que era la mida justa. No hi havia curses en caps de setmana consecutius, el mundial començava al març i acabava a l’octubre, i els equips i mecànics tenien més temps i anaven més descansats.
Sóc conscient de que és difícil fer cabre tots els grans premis que es desitja que figurin al campionat, però jo no passaria mai dels 18 si fos possible.
Com diuen els meus companys, s’ha de valorar la qualitat sobre la quantitat. Queda per veure com serà el segon GP a Baku, però esportivament parlant, algú trobaria a faltar el circuit de Sochi? O el d’Abu Dhabi? O Xina? Per no dir dels que han aparegut i ja no hi són (Corea, València, Índia, Turquia…). El cas de Turquia em sembla curiós, tothom s’excita amb la corba 8 però realment, gran premi interessant n’hi va haver un i va ser el que els Red Bull van xocar…
Així doncs jo apostaria clarament per fer menys curses: crec que l’aficionat està un pèl sobre-exposat, especialment amb aquests últims tres anys on hi ha hagut més curses que mai i més domini de Mercedes que mai.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 3 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 3 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 4 8
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 4 8
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 3 9
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 3 9
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 2 10
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 1 2 10
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Renault 1 3 9
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Renault 1 3 9
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 4 8
30. Jolyon Palmer
Renault 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 3 8
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP d’Azerbaidjan
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 15:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 15.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 15.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 22.10 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Es va presentar el calendari 2018 amb 21 curses. Marxa Malàisia, tornen França i Alemanya.
-A les últimes hores s’ha confirmat l’adéu de Monisha Kaltenborn com a cap d’equip de Sauber, per desavinences amb el propietari Longbow Finance.
-Renault ha donat un últimatum a Jolyon Palmer per veure si el britànic pot millorar el seu nivell i començar a puntuar. La marca francesa ha dit que ara per ara Robert Kubica no està a la seva llista de possibles substituts.
-Malàisia, absent del calendari 2018, diu que podria tornar al mundial si millora “la competició”.
-Force India podria estar considerant un canvi de nom de l’equip.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi