La Pregunta: Gran Premi d’Àustria

GP d’Àustria: Esteu d’acord amb la decisió de la FIA de no penalitzar més a Vettel?
Guillem Solà: Digueu-me exagerat, però l’envestida lateral de Vettel contra Hamilton era una bandera negra. I si no arriba a negra, era ben bé un gris fosc. Trobo totalment intolerable que una rabieta d’aquest tipus només sigui penalitzada amb un stop-and-go de 10 segons. Estic totalment en contra dels aficionats que diuen que Hamilton va frenar per tal que Vettel xoqués amb ell i malmetre el seu aleró davanter. Si mirem la telemetria, veiem que el britànic entra al revolt a uns 90 km/h, frena fins a 40 i els manté ja que el safety car té els llums apagats i ara és ell qui marca el ritme. Al meu parer, doncs, és que Vettel suposa que Hamilton obrirà gas al sortir del revolt (totalment normal d’esperar que accelerés al sortir d’un revolt) però no ho fa; Vettel accelera pensant que Hamilton s’escaparia i col·lisionen. En cap cas Hamilton toca el fre. Llavors Vettel s’emparella i l’impacta lateralment i deliberadament. Per mi, un gest totalment antiesportiu i digne d’un nen petit que fa la rabieta quan s’ha equivocat ell i no ho vol admetre.
Tornant a la pregunta, doncs crec plenament que Vettel mereixia una sanció molt més dura per no deixar aquesta acció com a precedent; tenint en compte que aquests pilots són ídols pels aficionats més joves i moltes vegades els prenen d’exemple. Ara doncs, si veiem que aquesta acció -insisteixo- antiesportiva i de criatura només suposa una penalització de “només” uns 10 segons en forma d’stop-and-go potser hi haurà algun altre pilot que ho podria recrear i justificar-ho amb l’exemple de Vettel. Per altra banda, hi ha informacions que apunten que l’alemany va fer unes declaracions entonant un mea culpa a canvi de no rebre una sanció més rigorosa. A mi em va venir una sensació de dejá-vu: “Lo siento mucho y no volverá a ocurrir.” Us sona? Doncs jo no ho veig tant diferent…
Just Serrainat: Personalment no estic d’acord amb la decisió de la FIA de no aplicar cap més sanció a Vettel que la que li va aplicar el dia de la cursa, que ja en aquell moment vaig considerar que un “stop and go” de deu segons era un càstig molt lleu per l’acció que va fer.
Puc arribar a entendre que sota la pressió a què estan sotmesos els pilots i més una persona tan temperamental com és l’alemany, en un moment donat pugui tenir un rampell d’aquests, però estem parlant de professionals d’un espectacle que estan veient milions d’espectadors i que com se sol afirmar, són un referent per a molts joves que mai haurien de veure que una acció com aquest queda pràcticament impune.
Crec que com sempre, la FIA ha imposat l’espectacle per sobre de les seves pròpies regles, al considerar que una sanció exemplar a Vettel, com per exemple deixar-lo fora de la propera cursa, podria haver afectat massa la imatge de la competició, al despenjar-lo respecte a Hamilton.
La reacció de Vettel davant la possibilitat que se li pogués aplicar una segona sanció més dura aquesta setmana per part de la FIA, demanant disculpes a tothom, m’ha sonat a una famosa frase que tots recordem i que deia “lo siento mucho, me he equivocado y no volverá a ocurrir”.
En definitiva, no estic d’acord amb la sanció final de l’acció, però puc arribar a entendre la reacció de Vettel, la decisió de la FIA (que finalment el castiga a assistir a esdeveniments de la Fórmula 2 i la F3) i el més curiós és que l’incident a fet que es parli més de la cursa del cap de setmana, que si hagués estat una carrera sense incidents.

Jordi Domènech: Doncs jo, com tantes altres vegades, vaig a la contra dels meus companys i crec que no era necessària més sanció. Es podria discutir fins a la sacietat l’acció de Vettel i la sanció que mereixia. Però una vegada l’has sancionat, tornar a reobrir el cas sense noves proves podia obrir la caixa dels trons.
Una nova sanció podria haver sigut vista per un tribunal d’apel·lació com una doble sentència per a un sol delicte. Ferrari a més també podria haver-se queixat d’un tracte diferent, veient com aquestes accions mai han tingut una sanció consistent a la Fórmula 1. Tot això sense pensar que el procés s’allargaria durant l’estiu, amb Vettel potser corrent sota apel·lació…
Vull no pensar que ni els comissaris a Baku ni la FIA a París s’han deixat influenciar pel fet de que Vettel està lluitant pel campionat, que per altra banda, sense el problema de Hamilton amb la protecció a Bakú la sanció hauria semblat més severa.
Mai no sabrem que hagués passat si uns altres pilots haguessin estat els protagonistes. Va ser força curiós veure un tuit del periodista Nate Saunders (el podeu veure aquí) on segons una enquesta feta a la web d’ESPN els països europeus que la majoria demanava la desqualificació de Vettel eren Gran Bretanya, Holanda i Espanya, mentre que la resta s’opinava majoritàriament que la sanció aplicada ja era suficient. Evidentment, Gran Bretanya és el país de Hamilton, i Holanda és el de Verstappen, amb qui se les va tenir a Mèxic l’any passat. Però Espanya? Potser alguns tenen por de que Vettel guanyi un títol amb Ferrari…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Tou Superou Ultratou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 3 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 2 9
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 2 9
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 5 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 2 10
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 2 10
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 2 10
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 1 2 10
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Renault 2 3 8
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Renault 2 3 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 5 7
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 3 8
30. Jolyon Palmer
Renault 2 3 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 4 7
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 3 3 7
Horaris del GP d’Àustria
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 20.00 (Esport3)
Breus d’última hora:
-La BBC afirma que Robert Kubica podria tornar a provar amb Renault amb vistes a avaluar un possible retorn del pilot polonès al campionat.
-Alfonso Celis Jr participarà a la primera sessió de divendres amb Force India, en el lloc de Sergio Pérez.
-Honda durà l’especificació de motor més nova tant per a Fernando Alonso com per a Stoffel Vandoorne.
-La cursa d’Azerbaidjan, amb canvi de data al 2018 (abril) vol tornar al juny pel calendari del 2019.
-Force India podria estar considerant un canvi de nom de l’equip. A tal efecte, l’equip hauria registrat el nom Force One en diferents formes de cara al futur.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi