Lewis Hamilton si que juga bé, de fet ho fa molt bé, però si a més l’oposició s’autodestrueix, doncs cada cop és més a prop de ser Lewis IV.
No és només l’abandonament de Vettel a la volta 4 per un problema de bugia (NGK, marca japonesa curiosament). No és només el fet de que en les tres últimes curses Hamilton ha sumat 68 punts pels 22 de Ferrari. No és només el paper galdós que li fan fer a Bottas comprometent les opcions del finlandès de ser subcampió. No és només que el Mercedes sigui el cotxe més ràpid tot i que els hi costi. Es que a més Hamilton aquest any no pot queixar-se de fiabilitat. Ell i Esteban Ocon són els únics pilots en acabar totes les curses, i Hamilton l’únic que ha puntuat sempre.
Hamilton dedica la victòria a Mo Farah (Mercedes AMG F1) |
Rivals inconstants. Malgrat el gran inici de temporada de Vettel, sembla que quan Mercedes ha donat un pas endavant, més o menys a principi de l’estiu, Ferrari ha hagut de forçar tant que s’ha trencat. Recordem les punxades a Silverstone, i les avaries actuals als dos cotxes. Fins i tot l’última victòria de Vettel a Hongria es va veure compromesa per un problema a la direcció.
De la mateixa manera, Red Bull hi és però no del tot. En entrenaments els de la beguda energètica no tenen l’extra de potència de Mercedes o Ferrari, cosa que els deixa un pas enrere. A Malàisia Verstappen va poder acostar-se i avançar Hamilton, però a Suzuka, primer Valtteri Bottas i després Fernando Alonso i Felipe Massa a l’última volta han dificultat les opcions de l’holandès quan més a prop era.
Tanmateix, doble podi per a Red Bull, que també s’acosta a Ferrari als constructors.
Destacats al darrere. Bottas ha acabat quart i potser no ha pogut arribar a l’alçada de Ricciardo al perdre temps deixant passar al seu company i evitant que l’avanci un rival, cosa que ha fet ja 3 o 4 vegades aquest any. Cinquè ha sigut Räikkönen que ha recuperat després de sortir-se de la pista a la primera volta.
Bona collita per a Force India amb Ocon i Pérez sisè i setè i Haas amb Magnussen i Grosjean tancant els punts davant Felipe Massa. Hi ha hagut força avançaments a la primera corba amb l’ajuda del DRS, però el més destacat ha estat el de Magnussen a Massa forçant el tema i fent que Grosjean també avancés el brasiler. És només la segona vegada que puntuen els dos cotxes de Haas a la seva història.
Pel que fa als abandonaments, a part de Vettel, Sainz i Ericsson s’han sortit de la pista, Stroll ha patit una punxada i Hülkenberg ha hagut d’abandonat quan el DRS se li ha quedat obert. Ni Sainz ha pogut acomiadar-se bé de Toro Rosso ni Palmer ha pogut puntuar en la seva última cursa amb Renault.
L’avançament de Verstappen a Vettel. (Red Bull Media) |
Avui al Japó hem vist com per a tres incidents similars, el de Sainz, el d’Ericsson i el de Stroll, s’han fet coses diferents. Amb Sainz ha sortit el cotxe de seguretat mentre que amb els altres dos s’ha fet servir el Virtual Safety Car.
El VSC manté les distàncies i la cursa més “pura”, però també és cert que si el VSC de Stroll hagués set un cotxe seguretat real potser algú s’hagués arriscat a canviar pneumàtics. A més, el reagrupament de tots els cotxes a falta de 4 voltes podria haver propiciat més batalles a totes les posicions. Però altres veus opinen que això seria adulterar la competició.
Les preguntes són, doncs: fa falta el Safety físic si tot es pot resoldre amb un VSC? O valdria la pena fer-ho a l’americana i treure cotxes de seguretat per l’emoció i la proximitat entre cotxes?
A Austin, si Hamilton guanya i Vettel no aconsegueix passar del sisè lloc, Hamilton serà campió per quarta vegada. La victòria és probable; l’avaria a Ferrari -per desgràcia pel campionat- també ho sembla…
-L’emoció del campionat. En 3 curses ha desaparegut quasi tota.
-Mercedes. Les ordres a Bottas li poden haver costat el podi.
-Kimi Räikkönen. Mala primera volta, bona remuntada.
-Red Bull. Els rivals actuals de Mercedes.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | 1h 27’31.197 | 1 | 53 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +1.211 | 4 | 53 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +9.679 | 3 | 53 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | +10.580 | 6 | 53 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +32.622 | 10 | 53 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1’07.688 | 5 | 53 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1’11.424 | 7 | 53 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1’28.953 | 12 | 53 |
9 | 2 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1’29.883 | 13 | 53 |
10 | 1 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 8 | 52 |
11 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | +1 volta | 20 | 52 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | +1 volta | 18 | 52 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 14 | 52 | |
14 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | +1 volta | 9 | 52 | |
15 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | +2 voltes | 17 | 51 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | Punxada | 15 | 45 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | DRS | 11 | 40 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | Accident | 16 | 7 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | Bugia | 2 | 4 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Accident | 19 | 0 |