Sortida sorprenentment neta.
Avui hem tancat la temporada al Yas Marina d’Abu Dhabi, sota la nit de l’Emirat i amb la il.luminació artificial de centenars de focus on, parafrasejant la famosa pel·lícula de Peter O´Toole, hem vist la victòria de Bottas.
Sortida neta on tots mantenen la posició i el grup que s’estira mentre que al darrera hi han alguns tocs lleus a excepció d’una virolla d’un Haas, el de Magnussen, per una errada de conducció, i una lleugera topada entre Pérez i Hülkenberg, que provoca unes queixes reiterades del mexicà a través de la ràdio i que tenen com a resultat cinc segons de penalització per al pilot de Renault, doncs no ha tornat la posició a Pérez malgrat saltar-se una xicana. Comença Bottas fent una declaració d’intencions marcant la primera volta ràpida de la cursa; una cursa que de seguida fa cara d’anar tots a una parada degut a la mínima degradació dels pneumàtics, encara que siguin els ultratous. La cursa ens mostra, en aquests primers instants, una lluita intensa entre Stroll i Grosjean, que es resol amb un bon exterior del pilot canadenc.
Volta 10 i tenim a Bottas al capdavant, amb Hamlton segon i Vettel tercer, amb les posicions ben definides, de moment; així que la salsa de la cursa segueix centrada al mitg de la mateixa, on Stroll i Grosjean segueixen en una intensa baralla que fa que Stroll entri a la volta 12 per posar els Supersoft, el que indica que ell si que anirà a dues aturades. Amb molta estabilitat entre els líders, el focus es situa ara en la lluita entre Alonso i Massa que s’acosten, atrapant l’asturià al paulista, que lluiten per la desena posició. A la volta 20 entra Ricciardo a posar els Supersoft i veiem als tres de davant que encara roden en bons temps malgrat anar amb els Ultrasoft des de la sortida deixant clar que la degradació es mínima, però de seguida la mala sort visita a l’australià, que deixa la cursa per un problema hidràulic.
Una pista que no degrada.
Ara si, volta 22, Bottas entra a canviar els pneumàtics i Hamilton apreta fort per aconseguir avançar al finlandès, líder virtual ara mateix, quan entri a fer el seu canvi. Mentretant, Alonso lluita amb Massa i passa davant seu. Entra Hamilton a la volta 25 però no aconsegueix avançar al seu company d’equip, i surt darrera Bottas, concretament a 1,8 segons; però al cap de tres voltes ja s’enganxa darrera Bottas, a 0.7 segons, fent la goma, i a les rectes quedant al darrera entre 1 i 1,2 segons. Els dos Ferrari son lluny, a 12 segons, i no sembla que puguin presentar batalla als homes de Mercedes, que segueixen al capdavant de la cursa.
A la volta 33 desastre per Carlos Sainz, doncs els seus mecànics li collen malament la roda davantera esquerra i ha de plegar només reincorporar-se a la pista. Greu errada.
A la volta 38 Alonso pregunta on es Vandoorne, per veure si poden caçar mes punts… complicat, doncs el seu company ja ha estat doblat. Alonso volta novè i Vandoorne dotzè.
A la volta 42 centrem la nostra mirada al darrera de tot, on gaudim d’una maca lluita entre Gasly, Wehrlein i Hartley, posant una miqueta de pebre a una cursa que es veu bastant definida quan ja toquem a la fi…i ja fa estona que als monitors no veiem als Ferrari, en tercera i quarta posició, ben col·locats però massa discrets avui.
Arriba el rush final…estèril.
Faltant sis voltes per a la fi, una errada de Bottas (la primera en tota la cursa) fa que Hamilton s’acosti de forma clara i es fica en zona DRS, però de seguida torna a deixar marge marcant un 1.42.400.
Finalment, Bottas sembla que posi un mapping mes agressiu o, simplement treu de la butxaca les dècimes que tenia amagades, i deixa enrere al seu company, deixant al britànic a mes de tres segons i guanyant la darrera cursa de la temporada 2017.
Així doncs, ens acomiadem de la temporada d’enguany, i tenim ja la mirada a l’Albert Park de Melbourne, on al març del 2018 encetarem una nova temporada…una temporada que, ens agradi o no, ens portarà una cosa anomenada “Halo” i que, en aquests moments, ens presenta el dubte de per on veurem les curses, doncs Movistar F1 finalitza contracte la nit de cap d’any i la FOM sembla que vol augmentar la quantitat de diners per aconseguir els drets televisius.
(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media SPA)
-Sainz. Desastre al Pit Stop
-Ricciardo. Un toc provoca l’avaria ?
-Ferrari. Massa discrets
-Sauber.Bona actuació amb el material que tenen
-Force India.Ens mostren gran consistència una vegada mes.
-Force India.Ens mostren gran consistència una vegada mes.
-Bottas.Una gran actuació. Excel.lent.
-Mercedes. Ha aconseguit un gran resultat un altre vegada.
-Hamilton. Molt ben situat al capdavant
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | 1h,34m,14 | 1 | 55 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | +3.899 | 2 | 55 |
3 | 15 | Sebàstien Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | +19.330 | 3 | 55 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +45.386 | 5 | 55 |
5 | 10 | Max Verstappen | 11 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +46.269 | 6 | 55 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | +85.713 | 7 | 55 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +92.062 | 8 | 55 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 98.911 | 9 | 55 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | McLaren Honda | MCL32 | + 1 volta | 11 | 54 |
10 | 1 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 10 | 54 |
11 | Romain Grosjeain | 8 | Haas-Ferrari | VF17 | + 1 volta | 16 | 54 | |
12 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren Honda | MCL32 | + 1 volta | 13 | 54 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF17 | + 1 volta | 14 | 54 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber Ferrari | C36 | + 1 volta | 18 | 54 | |
15 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 20 | 54 | |
16 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 17 | 54 | |
17 | Marcus Eriksson | 9 | Sauber Ferrari | C36 | + 1 volta | 19 | 54 | |
18 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 15 | 54 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.17 | Roda mal collada | 12 | 31 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Ferrari | SF70H | Hidraulica | 4 | 20 |