Crònica GP d'Abu Dhabi: Bottas d'Aràbia

Sortida sorprenentment neta. 

Avui hem tancat la temporada al Yas Marina d’Abu Dhabi, sota la nit de l’Emirat i amb la il.luminació artificial de centenars de focus on, parafrasejant la famosa pel·lícula de Peter O´Toole, hem vist la victòria de Bottas.
Sortida neta on tots mantenen la posició i el grup que s’estira mentre que al darrera hi han alguns tocs lleus a excepció d’una virolla d’un Haas, el de Magnussen, per una errada de conducció, i una lleugera topada entre Pérez  i Hülkenberg, que provoca unes queixes reiterades del mexicà a través de la ràdio i que tenen com a resultat cinc segons de penalització per al pilot de Renault, doncs no ha tornat la posició a Pérez malgrat saltar-se una xicana. Comença Bottas fent una declaració d’intencions marcant la primera volta ràpida de la cursa; una cursa que de seguida fa cara d’anar tots a una parada degut a la mínima degradació dels pneumàtics, encara que siguin els ultratous.  La cursa ens mostra, en aquests primers instants, una lluita intensa  entre Stroll i Grosjean, que es resol amb un bon exterior del pilot canadenc.
Volta 10 i tenim a Bottas al capdavant, amb Hamlton segon i Vettel tercer, amb les posicions ben definides, de moment; així que la salsa de la cursa segueix centrada al mitg de la mateixa, on Stroll i Grosjean segueixen en una intensa baralla que fa que Stroll entri a la volta 12 per posar els Supersoft, el que indica que ell si que anirà a dues aturades. Amb molta estabilitat entre els líders, el focus es situa ara en la lluita entre Alonso i Massa que s’acosten, atrapant l’asturià al paulista, que lluiten per la desena posició. A la volta 20 entra Ricciardo a posar els Supersoft i veiem als tres de davant que encara roden en bons temps malgrat anar amb els Ultrasoft des de la sortida deixant clar que la degradació es mínima, però de seguida la mala sort visita a l’australià, que deixa la cursa per un problema hidràulic.

Una pista que no degrada.

Ara si, volta 22, Bottas entra a canviar els pneumàtics i Hamilton apreta fort per aconseguir avançar al finlandès, líder virtual ara mateix, quan entri a fer el seu canvi. Mentretant, Alonso lluita amb Massa i passa davant seu. Entra Hamilton a la volta 25 però no aconsegueix avançar al seu company d’equip, i surt darrera Bottas, concretament a 1,8 segons; però al cap de tres voltes ja s’enganxa darrera Bottas, a 0.7 segons, fent la goma, i a les rectes quedant al darrera entre 1 i 1,2 segons. Els dos Ferrari son lluny, a 12 segons, i no sembla que puguin presentar batalla als homes de Mercedes, que segueixen al capdavant de la cursa.
A la volta 33 desastre per Carlos Sainz, doncs els seus mecànics li collen malament la roda davantera esquerra i ha de plegar només reincorporar-se a la pista. Greu errada. 
A la volta 38 Alonso pregunta on es Vandoorne, per veure si poden caçar mes punts… complicat, doncs el seu company ja ha estat doblat. Alonso volta novè i Vandoorne dotzè.
A la volta 42 centrem la nostra mirada al darrera de tot, on gaudim d’una maca lluita entre Gasly, Wehrlein i Hartley, posant una miqueta de pebre a una cursa que es veu bastant definida quan ja toquem a la fi…i ja fa estona que als monitors no veiem als Ferrari, en tercera i quarta posició, ben col·locats però massa discrets avui.

Arriba el rush final…estèril.

Faltant sis voltes per a la fi, una errada de Bottas (la primera en tota la cursa) fa que Hamilton s’acosti de forma clara i es fica en zona DRS, però de seguida torna a deixar marge marcant un 1.42.400.
Finalment, Bottas sembla que posi un mapping mes agressiu o, simplement treu de la butxaca les dècimes que tenia amagades, i deixa enrere al seu company, deixant al britànic a mes de tres segons i guanyant la darrera cursa de la temporada 2017.
Així doncs, ens acomiadem de la temporada d’enguany, i tenim ja la mirada a l’Albert Park de Melbourne, on al març del 2018 encetarem una nova temporada…una temporada que, ens agradi o no, ens portarà una cosa anomenada “Halo” i que, en aquests moments, ens presenta el dubte de per on veurem les curses, doncs Movistar F1 finalitza contracte la nit de cap d’any i la FOM sembla que vol augmentar la quantitat de diners per aconseguir els drets televisius. 

 
(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media SPA)

-Sainz. Desastre al Pit Stop
-Ricciardo. Un toc provoca l’avaria ?

-Ferrari.  Massa discrets

-Sauber.Bona actuació amb el material que tenen
-Force India.Ens mostren gran consistència una vegada mes.

-Bottas.Una gran actuació. Excel.lent.

-MercedesHa aconseguit un gran resultat un altre vegada.
-Hamilton. Molt ben situat al capdavant

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQP+ 1h,34m,14 1 55
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQP+ +3.899 2 55
3 15 Sebàstien Vettel 5 Ferrari SF70H +19.330 3 55
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H +45.386 5 55
5 10 Max Verstappen 11 Red Bull-TAG Heuer RB13 +46.269 6 55
6 8 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 +85.713 7 55
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 +92.062 8 55
8 4 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 98.911 9 55
9 2 Fernando Alonso 14 McLaren Honda MCL32 + 1 volta 11 54
10 1 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 +1 volta 10 54
11 Romain Grosjeain 8 Haas-Ferrari VF17 + 1 volta 16 54
12 Stoffel Vandoorne 2 McLaren Honda MCL32 + 1 volta 13 54
13 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF17 + 1 volta 14 54
14 Pascal Wehrlein 94 Sauber Ferrari C36 + 1 volta 18 54
15 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 20 54
16 Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Renault STR12 +1 volta 17 54
17 Marcus Eriksson 9 Sauber Ferrari C36 + 1 volta 19 54
18 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 1 volta 15 54
AB Carlos Sainz 55 Renault R.S.17 Roda mal collada 12 31
AB Daniel Ricciardo 3 Ferrari SF70H Hidraulica 4 20