Per altra part, hem de tenir en compte que les parades a box, són una part molt important a les estratègies dels equips i on en alguns casos, les errades poden provocar un canvi en el transcurs de la cursa, millorant l’espectacle.
Trobar aquest equilibri entre la seguretat i l’espectacle, és l’etern dilema de les competicions de motor i com sempre trobarem veus oposades per una part i l’altra.
Personalment no seria gaire partidari d’implantar aquest tipus de restricció, ja que les parades a box, s’han convertit per desgràcia en un dels punts claus a les curses i on moltes vegades veiem canvis, ja sigui per la velocitat de la maniobra o per possibles errades de part dels mecànics.
Alex March: Jo no sóc partidari d’implantar un temps mínim a les aturades ja que aleshores tots els equips tardarien el mateix en fer-les; i per tant, encara seria més senzill pels enginyers poder controlar la cursa des del mur. El que si que introduiria de nou serien els repostatges. Crec que d’aquesta manera els mecànics tindrien més temps per apretar les femelles i les rodes quedarien pràcticament sempre ben collades. És inacceptable que en aquest inici de mundial en dos grans premis hi hagin hagut ja un total de quatre errades amb les rodes.
Tornant al tema dels repostatges, és veritat que aquests també tenen un component de perill i si no que li preguntin a Jos Verstappen al Gran Premi d’Alemanya del 1994. No obstant, en els últims anys la seguretat d’aquests havia millorat d’una manera important, i crec que amb ells les curses tenien una mica més d’encant i emoció.
A veure que en diu la FIA els següents dies i si pren alguna mesura arran de la lesió del mecànic de Ferrari. Crec que és un tema que portarà força cua ja que canviar les rodes en dos segons, sense incidents i durant els 21 Grans Premis d’enguany és pràcticament missió impossible.
Jordi Domènech: No. Les aturades als boxs no deixen de ser un dels moments on els grans premis de Fórmula 1 actuals poden decidir-se, i treure aquest factor podria fer més avorrides algunes curses.
Ara bé, jo si que reduiria la quantitat de persones que operen un pitstop. Ja hem vist que aplicant tot l’esforç tècnic i humà es poden fer aturades molt ràpides. Certament és una proesa canviar pneumàtics en dos segons, però per a mi en el sentit de l’espectacle pràcticament no es veu res.
Tenim 3 persones per a cada roda (el que la treu, el que la posa i el que la colla), més les dues dels gats davanter i posterior, més les dues que aguanten el cotxe perquè no es mogui, més dues que ajusten l’aleró davanter i la persona que controla el semàfor, més potser una altra amb un gat de reserva. Una melé de 20 persones esperant a un cotxe que arriba a 80 quilòmetres per hora. Cal?
Si ho comparem amb una aturada d’IndyCar, allà tenen una persona per roda, un altre que connecta l’endoll del gat hidràulic i el que posa la benzina. N’hi ha d’altres que ajuden però des de l’altra banda del mur: per tant, són 20 persones contra 6, i els americans, tot i posar benzina, potser triguen tant sols 5 o 6 segons més.
Per a mi, visualment és molt més clar el que passa a l’aturada de 6 persones i a més, tanta seguretat que pregonen amb l’halo, no seria més segur tenir menys personal al carril de boxs?
Pilot | Equip | Mitjà | Tou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 6 | 6 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 5 | 6 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 3 | 4 | 6 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 3 | 4 | 6 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 2 | 3 | 8 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 1 | 4 | 8 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 4 | 7 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 5 | 7 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 3 | 8 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 1 | 4 | 8 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 1 | 4 | 8 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
-Serà capaç Vettel d’aconseguir una nova victória i començar amb un “hat trick” la temporada d’enguany?
feu clic a la imatge per anar-hi |