Però avui l’Scuderia ha tornat a fer sonar l’himne italià en terres angleses, 7 anys després. No sabrem mai si sense els fets de la primera volta Sebastian Vettel hauria guanyat igualment o no. Potser sí, donat que l’alemany liderava ja a la primera volta, però la cursa en tot cas ens ha deparat força espectacle, una lluita cara a cara entre Mercedes i Ferrari, i acusacions dels primers als segons…
Moment clau: Hamilton fa la virolla després del toc de Räikkönen. (Red Bull Media) |
Mala sortida i contacte. Lewis Hamilton va aconseguir ahir la pole número 76 (i 50a amb Mercedes) amb moltes dificultats per davant dels Ferrari, cosa que ja preveia una dura lluita avui. Per acabar-ho d’adobar, Hamilton no ha sortit bé i ha estat avançat per Vettel i pel seu company Valtteri Bottas, i a la corba 3 Kimi Räikkönen ho ha intentat per l’interior però ha tocat el pneumàtic posterior dret de Hamilton, fent-lo fer una virolla.
Hi haurà polèmica perquè Hamilton i més d’una veu a Mercedes s’han queixat de les “tàctiques” de Ferrari com si Räikkönen hagués anat a impactar a Hamilton a posta, però personalment crec que l’historial del finès durant quasi 300 curses és prou net com per no donar peu a aquestes acusacions. No estem parlant d’algú amb un historial com Michael Schumacher o Ayrton Senna, que van impactar amb altres pilots lluitant per títols.
Räikkönen ha estat sancionat amb 10 segons i ha admès la seva culpa en l’incident, mentre que Hamilton ha baixat fins l’últim lloc, recuperant ràpidament fins la sisena posició en 11 voltes . Però el britànic estava convençut que tenia algun problema al monoplaça, i des del box intentaven animar-lo. Al capdavall ha acabat fent la seva volta ràpida a l’última volta, amb el pneumàtic mig que tenia 27 voltes i essent més ràpid que Bottas: segur que estava danyat el cotxe?
Els Safety remenen la cursa. Com que tots els líders havien sortit amb el tou, més o menys tots han fet la mateixa estratègia, canviant al mig. Räikkönen ho ha fet primer a la volta 13 amb la penalització, a les voltes 17 i 18 han entrat els Red Bull, a la 20 Vettel, a la 21 Bottas i a la 25 Hamilton, quedant Vettel líder, Bottas segon, Verstappen tercer, Ricciardo que avançava a Räikkönen i Hamilton sisè.
Ricciardo ha provat una segona aturada però la seva aposta ha quedat en res al sortir de seguida un Safety per una sortida de pista de Marcus Ericsson a la corba u. Els Ferrari i Verstappen han tornat a posar el tou a la volta 33, mentre els Mercedes apostaven per guanyar posició i mantenir-se amb els mitjos, quedant Bottas líder seguit de Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen i Ricciardo.
Un nou Safety apareixia a la volta 37 quan Carlos Sainz volia passar per fora a Romain Grosjean a Copse i el francès ha subvirat contra l’espanyol, tenint els dos una sortida força espectacular. Val a dir que Grosjean ja s’havia tocat amb el seu company d’equip Kevin Magnussen a la primera volta, aparentment danyant el monoplaça del danès.
Vettel no guanyava a Silverstone des del 2009. (Scuderia Ferrari) |
Esprint fins al final. Els aficionats han pogut gaudir a les voltes finals d’una lluita cos a cos entre els Mercedes i els Ferrari, doncs els Red Bull, un ha abandonat per avaria (Verstappen) i Ricciardo li faltava un pèl de potència.
El líder Bottas ha aguantat tot el que ha pogut a Vettel però finalment ha hagut de cedir la posició a l’atac de l’alemany amb DRS. Vettel ha aconseguit així la seva cinquanta-unena victòria, igualant el nombre del “Professor” Alain Prost. Hamilton i Räikkönen han completat el podi superant també a Bottas, que si més no ha pogut suportar els atacs de Ricciardo.
Darrere d’ells, Nico Hülkenberg amb els durs ha aguantat a Esteban Ocon mentre al darrere Fernando Alonso amb Kevin Magnussen i Pierre Gasly amb Sergio Pérez lluitaven aferrissadament pel vuitè i el desè lloc respectivament, amb alguns tocs al respecte. Gasly ha sigut sancionat amb 5 segons, així que al final el desè ha sigut per a Pérez.
Charles Leclerc amb una roda mal collada i Brendon Hartley amb problemes mecànics han estat els altres abandonaments. I una última nota pels Williams, que com a mínim han acabat després d’haver hagut de canviar l’aleró del darrere que els provocava pèrdues aerodinàmiques i sortides de pista en el que està sent un any molt complicat.
Després d’unes curses complicades, Àustria i Gran Bretanya ens han tornat l’emoció al campionat. Jo no diria que Mercedes ja no té el millor cotxe, però certament ja no té l’avantatge que entre 2014 i 2016 i gran part de 2017 va gaudir sobre la competència. Però si que els tres equips capdavanters estan molt igualats, i només per la pressió de Ferrari (i de Red Bull) puc entendre el nerviosisme i les errades, perquè no aturar-se durant el Safety ha anat bé a Hamilton però no a Bottas, i el primer error de la cursa el comet Hamilton perdent la pole…
Però segurament és més fàcil dir que els altres et fan fora de la pista expressament.
Queden dues curses abans de les vacances d’estiu, continuarà Ferrari vencent o tornarà Mercedes a posar les coses al lloc que han estat els últims 4 anys?
-Sauber. Avui doble abandonament.
-Lewis Hamilton. Bona remuntada però mala sortida i mal perdre…
-Esteban Ocon. Fa ja força curses que queda davant de Pérez en quali…
-Sebastian Vettel. Avançament decisiu a Bottas quan tocava.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | 1h 27’29.784 | 2 | 52 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +2.264 | 1 | 52 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF71H | +3.652 | 3 | 52 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +8.883 | 4 | 52 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | +9.500 | 6 | 52 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | +28.220 | 11 | 52 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | +29.930 | 10 | 52 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | +31.115 | 13 | 52 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +33.188 | 7 | 52 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +34.709 | 12 | 52 |
11 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | +35.774 | 17 | 52 | |
12 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +38.106 | 19 | 52 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +39.129 | 14 | 52 | |
14 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +48.113 | 18 | 52 | |
15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | Frens | 5 | 46 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Renault | R.S.18 | Accident | 16 | 37 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | Accident | 8 | 37 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C37 | Accident | 15 | 31 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Sauber-Ferrari | C37 | Roda mal collada | 9 | 18 | |
AB | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | Unitat de potència | 20 | 1 |