Alonso saludant als aficionats després de la cursa (Fórmula 1). |
Sortida accidentada. L’arrencada dels Mercedes ha estat gairebé perfecte i Hamilton ha mantingut la primera posició pel davant del seu company d’equip i Vettel. Qui també ha estat molt bé a la sortida a estat Leclerc que ha passat de la vuitena a la cinquena posició després d’avançar fins i tot a Ricciardo. No així Verstappen que ha caigut fins la novena plaça. Per darrera, a l’arribar a una de les “chicanes”, Nico Hulkenberg s’ha tocat amb Romain Grosjean mentre l’estava provant d’avançar i l’alemany ha volcat de manera espectacular. Aquest fet ha provocat la sortida del “safety car”. L’acció ha estat catalogada d’incident de cursa i Romain Grosjean ha pogut completar la cursa sense problemes. Hulkenberg per la seva banda ha quedat cap per avall i atrapat per l’”halo”, però ha pogut baixar pel seu propi peu una vegada els comissaris han girat el cotxe.
La cursa s’ha reprès a la volta quatre i Hamilton ràpidament ha obert la distància necessària per a que Bottas no el pogués amenaçar amb el DRS. Al darrera, l’interès com sempre l’ha focalitzat Max Verstappen que en plena remuntada ha protagonitzat un gran duel amb els Force India i en especial amb el seu “amic” Esteban Ocon.
Verstappen avançant a Ocon (Red Bull). |
Apareix el “virtual” i primeres aturades. Kimi Raikkonen que estava realitzant una sòlida cursa i volia acomiadar-se de Ferrari amb un podi, ha vist com el seu Ferrari el deixava tirat a la volta set en plena recta principal. Mala sort pel finlandès que malgrat sumar el seu quart abandonament de l’any ha acabat el campionat tercer. Direcció de cursa ha decidit fer aparèixer el “virtual safety car”, ocasió que ha estat aprofitada per Hamilton per entrar al box i d’aquesta manera realitzar una estratègia que semblava si més no arriscada. També han entrat Leclerc i Grosjean a fer els seus respectius canvis de pneumàtics.
Al marxar el virtual, Hamilton que havia baixat fins la cinquena posició pel darrera de Verstappen, ha avançat l’holandès però aquest li ha tornat a la següent zona de DRS. Al no aconseguir l’avançament, Hamilton s’ha dedicat a cuidar els pneumàtics i esperar que els seus rivals del davant s’aturessin. El primer que ho ha fet ha estat Vettel que ha entrat vuit voltes més tard que l’anglès i intentant un “undercut” sobre Bottas. No obstant, un petit problema amb una de les rodes ho ha impedit i quan Bottas s’ha aturat ha sortit per davant de l’alemany i per darrera de Hamilton. Qui si que ha aconseguit fer un “undercut” ha estat Verstappen sobre el seu company d’equip.
Així doncs després de les aturades dels pilots capdavanters, la cursa la comandava Hamilton, seguit de Bottas, Vettel, Verstappen, Ricciardo i un gran Carlos Sainz. Menció especial mereix el madrileny que havia sortit onzè amb pneumàtic ultratou i ha escalat fins la sisena posició, lloc que ha mantingut després de la seva aturada.
Sainz s’ha despedit de Renault amb una meritòria actuació (Renault). |
Errada de Bottas. La cursa estava bastant estabilitzada fins que Bottas ha sortit lent de una de les “chicanes”. Vettel ha aprofitat la situació per apropar-se, situar-se a l’estela del finlandès i avançar-lo sense gaires dificultats amb el DRS. Verstappen i Ricciardo que no voltaven gaire lluny també han fet el mateix i han avançat el segon dels Mercedes poques voltes després.
S’abaixa el teló. Les darreres voltes del mundial del 2018 han estat tranquiles, més enllà d’un parell de trencadisses de motors d’Ocon i Gasly que han fet somiar als aficionats d’Alonso amb el seu darrer punt a la Fórmula 1. Malauradament no ha estat així i l’asturià s’ha hagut de conformar amb l’onzena posició. La victòria se l’ha endut Hamilton per davant de Vettel i Verstappen. Quart ha estat Ricciardo que no ha pogut pujar al podi en la que ha estat la seva darrera cursa amb Red Bull. Cinquè ha estat Bottas que haurà de millorar molt de cara l’any vinent. Carlos Sainz ha completat un magnífic darrer servei a Renault abans de marxar a McLaren i ha sumat vuit punts. Setè ha estat un Leclerc que ja està ansiós per pujar al Ferrari i vuitè Sergio Pérez que continuarà per sisè any consecutiu a Force India. Han tancat la zona de punts els Haas de Grosjean i Magnussen que repetiran dupla l’any vinent a l’equip americà.
Una imatge pel record s’ha vist al acabar la cursa quan Vettel i Hamilton s’han col·locat en paral·lel al cotxe d’Alonso en senyal de respecte i s’han dirigit plegats a la recta principal a realitzar uns “donuts” i homenatjar a la vegada l’asturià. El “show” final però l’havia de protagonitzar Hamilton que s’ha tret la meitat del mono al podi de manera incomprensible.
Verstappen ruixant a Hamilton. Calia treure’s el mono? (Red Bull). |
La Fórmula 1 tronarà el proper diumenge 17 de Març com es tradició amb motiu del Gran Premi d’Austràlia. Des de Fórmula 1 en Català intentarem que l’hivern no es faci llarg amb articles, entrevistes, els premis de l’home de l’any i mantenint-vos informats de l’actaulitat més destacada del teu esport, en la teva llengua.
-Williams. Van començar la temporada els últims… i han acabat els últims.
-Ferrari. Llàstima de l’avaria de Raikkonen i la mala aturada amb Vettel.
-Abu Dhabi. El campionat hauria d’acabar en un circuit amb més història i personalitat.
-Lewis Hamilton. Onzena victòria de la temporada. Com sempre impecable.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 39’40.382 | 1 | 55 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | +2.581 | 3 | 55 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | +12.706 | 6 | 55 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB14 | +15.379 | 5 | 55 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +47.957 | 2 | 55 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +1’12.548 | 11 | 55 |
7 | 6 | Charles Leclerc | 16 | Sauber-Ferrari | C37 | +1’30.789 | 8 | 55 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +1’31.275 | 14 | 55 |
9 | 2 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | +1 volta | 7 | 54 |
10 | 1 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +1 volta | 13 | 54 |
11 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 15 | 54 | |
12 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 16 | 54 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +1 volta | 20 | 54 | |
14 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 18 | 54 | |
15 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +1 volta | 19 | 54 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | Motor | 17 | 46 | |
AB | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | Motor | 9 | 44 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C37 | Avaria elèctrica | 12 | 24 | |
AB | Kimi Raikkonen | 7 | Ferrari | SF71H | Avaria elèctrica | 4 | 6 | |
AB | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | Accident | 10 | 0 |