Leclerc fa una sortida dolenta i Vettel li guanya la posició i de seguida ho fa també Bottas, malgrat tot, Leclerc li recupera la posició a Bottas a la volta següent, i Bottas, desconcertat, també perd la posició que li agafa Hamilton. Carlos Sainz lluita amb Verstappen i desferma la més absoluta bogeria a la cabina de retransmissions de Movistar F1, però es toca amb el pilot holandès i es veu afectat el seu aleró davanter i una roda punxada.
Lluita dels dos Ferrari, però mentrestant, Leclerc comença a amenaçar a Vettel…el pilot monegasc ja avisa per ràdio que es més ràpid que el seu company alemany i intenta l’avançament, que aconsegueix reexir, marcant la volta ràpida, deixant a Vettel a un segon i mig. Sainz cau a la darrera posició, peró de seguida marca la volta ràpida amb els nous pneumàtics. A la volta nou s’aturen Raikkonen. Magnussen i Albon, el que fa sospitar que poden anar a tres aturades. En aquest moment de la cursa, aquesta es comença a estirar, i veiem com Leclerc comença a posar distancia amb el seu company. A la volta dotze s’atura Verstappen per canviar de pneumàtics, i a la volta tretze ho fa Bottas, mentre, darrera seu, es toquen Kvyat i Giovinazzi.
(Copyright foto: Ferrari F1 Media)
A mitja graella Ricciardo es baralla amb Magnussen i aconsegueix guanyar-li la posició a la volta trenta; en aquest moment Leclerc segueix al capdavant, amb Vettel darrera seu a vuit segons i mig, i podem veure al Mclaren de Norris en una excel.lent setena posició. Hamilton i Vettel fan la segona aturada amb una volta de diferència i quan tornen a cursa es troben enganxats, iniciant una lluita a través de les corbes quatre, cinc i sis, que per poc provoca un toc entre ells…però a la volta següent es repeteix la situació i, en el fragor de la batalla, Vettel fa una virolla deixant els pneumàtics plans, i les vibracions conseqüents provoquen que l’alerò davanter cedeixi i caigui sota el cotxe…Vettel cau a la novena posició, amb els dos Renault davant seu també ficats en una baralla entre ells, als que avançarà a la volta quaranta quatre, i es tornarà a situar cinquè, darrera Verstappen.
(Mercedes AMG F1) |
La gran desil.lusió. Hecatombe final de Leclerc: La recuperació d’energia elèctrica, una cosa que esta molt be per el teu Toyota Prius de carrer però que mai hagués d’haver arribat a la F1, deixa tirat a Leclerc, i el fa perdre aquells 70cv vitals faltant set voltes, i es avançat per Hamilton i Bottas; encara falten més sorpreses, i a dues voltes per acabar, trenquen els dos Renault, i provoquen la sortida del SC, que fa que la cursa acabi sota el seu control, donant a Mercedes un inesperat doblet. A Mercedes l’alegria es inmensa, tant inmensa com la desil.lusió entre els tifosi. Propera estació: La Xina.
-Racing Point Poden ser davant, així com Haas.
-Mclaren Gran actuació de Norris. Sembla que tornen.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 34.21.184 | 1 | 57 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +2.980 | 4 | 57 |
3 | 16 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF 90 | +6.131 | 3 | 57 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB15 | +6.408 | 12 | 57 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF 90 | +36.068 | 2 | 57 |
6 | 8 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL34 | +45.754 | 6 | 57 |
7 | 6 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | +47.470 | 9 | 57 |
8 | 4 | Pierre Gasly | 10 | Red Bull Honda | RB15 | +58.094 | 11 | 57 |
9 | 2 | Alexander Albon | 23 | Toro Rosso Honda | STR14 | +62.097 | 5 | 57 |
10 | 1 | Sergio Perez | 11 | Racing Point Mercedes | RP19 | +63.696 | 10 | 57 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | +64.599 | 8 | 57 | |
12 | Daniel Kyviiat | 26 | Toro Rosso Honda | STR14 | +1 volta | 13 | 56 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | C38 | +1 volta | 17 | 56 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Racing Point Mercedes | RP19 | +1 volta | 18 | 56 | |
15 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW42 | +1 volta | 14 | 56 | |
16 | Robert Kubica | 88 | Williams Mercedes | MW42 | +2 volta | 19 | 55 | |
AB | Nico Hulkemberg | 27 | Renault | RS19 | Motor | 20 | 55 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS19 | Electricitat | 15 | 55 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL34 | Retirat | 7 | 54 | |
AB |
Romain Grosjean
|
28 | Haas Ferrari | STR13 | Retirat | 16 | 4 |