Crònica del Gran Premi de Bahrain: Doblet sorpresa de Mercedes.

Inici de cursa brillant de Leclerc.  Un inici de la cursa 999ena de la F1 sota els focus del circuit de Sakhir amb la forta presencia del  vent, que bufa de debò.
Leclerc fa una sortida dolenta i Vettel li guanya la posició i de seguida ho fa també Bottas, malgrat tot, Leclerc li recupera la posició a Bottas a la volta següent,  i Bottas, desconcertat, també perd la posició que li agafa Hamilton. Carlos Sainz lluita amb Verstappen i desferma la més absoluta bogeria a la cabina de retransmissions de Movistar F1, però es toca amb el pilot holandès i es veu afectat el seu aleró davanter i una roda punxada.
Lluita dels dos Ferrari, però mentrestant, Leclerc comença a amenaçar a Vettel…el pilot monegasc ja avisa per ràdio que es més ràpid que el seu company alemany i intenta l’avançament, que aconsegueix reexir, marcant la volta ràpida, deixant  a Vettel a un segon i mig. Sainz cau a la darrera posició, peró de seguida marca la volta ràpida amb els nous pneumàtics.  A la volta nou s’aturen Raikkonen. Magnussen  i Albon, el que fa sospitar que poden anar a tres aturades. En aquest moment de la cursa, aquesta es comença a estirar, i veiem com Leclerc comença a posar distancia amb el seu company.  A la volta dotze s’atura Verstappen per canviar de pneumàtics, i a la volta tretze ho fa Bottas, mentre, darrera seu, es toquen Kvyat i Giovinazzi. 



(Copyright foto: Ferrari F1 Media)


  
Comença la degradació. A la volta quinze s’atura Hamilton i a la següent ho fa Vettel…que perd la posició amb Hamilton, que li guanya la partida a Vettel en un “undercut” brillant, que posiciona a l’anglès segon, a tres segons i mig darrera de Leclerc, que roda de forma perfecte al capdavant de la cursa. Però a Hamilton li munten els pneumàtics tous, que li comencen a portar problemes a la volta vint i tres, i Vettel  el comença a apretar, fins que l’avança de forma clara a la volta següent…però Lewis es manté al darrera i prova de recuperar la posició gràcies al DRS. 
A mitja graella Ricciardo es baralla amb Magnussen i aconsegueix guanyar-li la posició a la volta trenta; en aquest moment Leclerc segueix al capdavant, amb Vettel darrera seu a vuit segons i mig, i podem veure al Mclaren de Norris en una excel.lent setena posició. Hamilton i Vettel fan la segona aturada amb una volta de diferència i quan tornen a cursa es troben enganxats, iniciant una lluita a través de les corbes quatre, cinc i sis, que per poc provoca un toc  entre ells…però a la volta següent es repeteix la situació i, en el fragor de la batalla, Vettel fa una virolla deixant els pneumàtics plans, i les vibracions conseqüents provoquen que l’alerò davanter cedeixi i caigui sota el cotxe…Vettel cau a la novena posició, amb els dos Renault davant seu també ficats en una baralla entre ells, als que avançarà a la volta quaranta quatre, i es tornarà a situar cinquè, darrera Verstappen.

(Mercedes AMG F1)

La gran desil.lusió. Hecatombe final de Leclerc: La recuperació d’energia elèctrica, una cosa que esta molt be per el teu Toyota Prius de carrer però que mai hagués d’haver arribat a la F1, deixa tirat a Leclerc, i el fa perdre aquells 70cv vitals faltant set voltes, i es avançat per Hamilton i Bottas; encara falten més sorpreses, i a dues voltes per acabar, trenquen els dos Renault, i provoquen la sortida del SC, que fa que la cursa acabi sota el seu control, donant a Mercedes un inesperat doblet. A Mercedes l’alegria es inmensa, tant inmensa com la desil.lusió entre els tifosi. Propera estació: La Xina.

-Renault. Una desil.lusió enorme l’abandonament a final de cursa
-Williams. Paper ben penós per un team històric

-Racing Point   Poden ser davant, així com Haas.

-Verstappen i Red Bull Una actuació amb claror i foscor.

-Mclaren Gran actuació de Norris. Sembla que tornen.

-LeclercFa una gran cursa; hi ha un futur brillant.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 34.21.184 1 57
2 18 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ +2.980 4 57
3 16 Charles Leclerc 16 Ferrari SF 90 +6.131 3 57
4 12 Max Verstappen 33 Red Bull Honda RB15 +6.408 12 57
5 10 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF 90 +36.068 2 57
6 8 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL34 +45.754 6 57
7 6 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo Ferrari C38 +47.470 9 57
8 4 Pierre Gasly 10 Red Bull Honda RB15 +58.094 11 57
9 2 Alexander Albon 23 Toro Rosso Honda STR14 +62.097 5 57
10 1 Sergio Perez 11 Racing Point Mercedes RP19 +63.696 10 57
11 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Ferrari C38 +64.599 8 57
12 Daniel Kyviiat 26 Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 13 56
13 Kevin Magnussen 20 Haas Ferrari C38 +1 volta 17 56
14 Lance Stroll 18 Racing Point Mercedes RP19 +1 volta 18 56
15 George Russell 63 Williams Mercedes FW42 +1 volta 14 56
16 Robert Kubica 88 Williams Mercedes MW42 +2 volta 19 55
AB Nico Hulkemberg 27 Renault RS19 Motor 20 55
AB Daniel Ricciardo 3 Renault RS19 Electricitat 15 55
AB Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MCL34 Retirat 7 54
AB
Romain Grosjean
28 Haas Ferrari STR13 Retirat 16 4