Lewis Hamilton ja va guanyar la cursa número 900 i avui, guanyant la número 1000 de forma plàcida, ha aconseguit la seva victòria número 75 en una demostració de Mercedes que la seva era encara no s’ha acabat pas. La poca emoció que hi ha hagut l’han posat al darrere, i més per errors i males decisions que per una altra cosa.
Tots els cotxes portaven detalls recordant la cursa 1000 (Scuderia Ferrari) |
Ferrari s’embolica. A la sortida, Lewis Hamilton li ha pres la primera posició a l’home de la pole position, Valtteri Bottas, i els Mercedes han començat a obrir forat. Charles Leclerc ha avançat també a Sebastian Vettel a la graella (sembla que els homes de les posicions parells de la graella han sortit millor), però el monegasc no semblava poder reduir la distància i l’alemany volia avançar.
Ferrari ha decidit fer que Leclerc cedís la posició a Vettel a la volta 10. Si bé es cert que Vettel estava tota l’estona en zona de DRS quan era darrere Leclerc i que aquest ha perdut una mica més de temps darrere el seu company, la veritat es que cap dels dos s’ha acostat en cap moment als Mercedes.
Per acabar-ho d’adobar, Max Verstappen era prop dels dos Ferrari i quan ha entrat a la volta 18 immediatament ha sigut més ràpid amb el pneumàtic dur, que s’ha mostrat l’elecció més fiable. Per evitar que l’holandès fes undercut als dos Ferrari, l’Scuderia ha reaccionat fent entrar a Vettel, i Leclerc ja no ha recuperat en cap moment la quarta posició.
I per si no fos poc, potser Leclerc hauria pogut intentar aguantar amb una sola aturada els 12 segons que li portava a Verstappen quan aquest s’ha aturat per segona vegada. Però tampoc. Cinquè lloc per al monegasc que molt content no pot estar…
A la resta, tranquil·litat. Més enllà d’un intent d’avançament de Verstappen a Vettel no reeixit, no hi ha hagut cap altre avançament entre els sis primers. Potser val la pena destacar la lluita per la volta ràpida, que bona part de la cursa ha estat per a Vettel fins que a tres voltes del final Pierre Gasly s’ha aturat i li ha pres el puntet.
Darrere del francès, els homes que sortien amb pneumàtic tou ho tenien complicat. Daniel Ricciardo ha completat gairebé 40 voltes amb el dur per acabar a la setena posició, mentre que Sergio Pérez i Kimi Räikkönen s’han beneficiat de les dificultats dels Haas. La mateixa estratègia que Ricciardo ha seguit Alexander Albon, que malgrat sortir des del pit-lane per l’accident d’ahir, ha aconseguit sumar l’últim punt de la cursa.
I Hamilton ja és líder del mundial… (Mercedes AMG F1) |
Tocs i problemes. A la primera volta hi ha hagut un breu cotxe de seguretat virtual per netejar les peces del toc a la corba 4 de Daniil Kvyat amb Carlos Sainz i Lando Norris. Al rus li ha caigut un drive-through per posar a dues rodes el cotxe de l’anglès, i cap dels tres pilots ha pogut puntuar.
L’única avaria de la cursa ha estat per a Nico Hülkenberg, amb un problema aparent al MGU-K del seu Renault, i pel que fa als demés, segueix l’inici difícil de Williams – en aquest gran premi un segon per volta més lents que a Xina la temporada passada. Serà un any llarg a Grove…
Fa un any liderava Vettel i Ferrari era a un punt de Mercedes, i tots vam veure com va acabar 2018, amb Hamilton campió a falta de tres curses. Què ens espera aquesta temporada si la casa alemanya ha aconseguit tres doblets en les tres primeres curses? És admirable el domini de Mercedes, però fins a quin punt pot la F1 permetre’s més temporades i curses així? En virtut del fair-play no es canvien les normes, però certament als temps d’Ecclestone i Mosley sempre trobaven quelcom si algú guanyava massa…
-Williams. Més lents que la temporada passada
-Pierre Gasly. Encara lluny però volta ràpida.
-Daniil Kvyat. Per a mi incident de carrera, però ha de vigilar…
-Mercedes. Quin domini. I anem pel 6è any…
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 32’06.350 | 2 | 56 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +6.552 | 1 | 56 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +13.744 | 3 | 56 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +26.627 | 5 | 56 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +31.276 | 4 | 56 |
6 | 9 | Pierre Gasly | 10 | Red Bull-Honda | RB15 | +1’29.307 | 6 | 56 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 7 | 55 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 12 | 55 |
9 | 2 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 13 | 55 |
10 | 1 | Alexander Albon | 23 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 20 | 55 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 10 | 55 | |
12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 16 | 55 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 9 | 55 | |
14 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | +1 volta | 14 | 55 | |
15 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 19 | 55 | |
16 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 17 | 54 | |
17 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 18 | 54 | |
18 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | Danys accident | 15 | 50 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Danys accident | 11 | 41 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | MGU-K | 8 | 16 |