La seva propera víctima ha de ser Hulkenberg, peró aqui falla i hi ha un toc, i aquest toc li provoca una punxada, que serà definitiva per la cursa d’un valent Charles. La punxada ocasiona mals seriosos al fons pla del Ferrari, i aquests danys li provocaràn l’abandonament de la cursa.
Les restes en pista del cotxe de Leclerc ocasionen l’entrada del Safety Car a la volta 11, i els pilots aprofiten per entrar a boxes a canviar neumàtics. En la seva aturada, es toquen Bottas i Verstappen, i el toc provoca una punxada a Bottas, que ha de fer una segona aturada al seu box.
A la volta 15 marxa el Safety, i la cursa segueix més agrupada, desaparéixent alguns trenets que s’havíen format. A la volta següent es toquen a La Rascasse Giovanazzi, Kubica, Hulkenberg i Leclerc, peró l’embús es desfà ràpidament i l’ombra d’un segón Safety Car desapareix.
Dues voltes més tard Leclerc posa pneumàtics tous, i pregunta al seu enginyer sobre la magnitud dels danys del seu cotxe i, malgrat no dir-li tota la realitat, desseguida es veu que el mal es irreversible, i que cal retirar el Ferrari número 16 de la cursa.
(Copyright foto: Ferrari Media )
A la volta 44, els pneumàtics del líder, Lewis Hamilton, comencen a mostrar símptomes de “graining”, i aixó posa nerviós al pilot anglés, que arriba a queixar-se al seu equip que “no se com esperàveu que arribés tant lluny amb aquests pneumàtics”…des de el seu mur procedeixen a calmar-lo, dient-li que pot arribar a la fi.
En aquest instant, volta 48, els del grup capdavanter atrapen al grup de cua, que gira 5 segons més lent que ells, i que te a Ricciardo com a líder..peró el doblament de pilots s’esdevé sense problemes (excepte per a Bottas, que es troba que Stroll el bloqueja a La Rascasse, i perd uns segons)
(Copyright foto: Ferrari Media)
L’apretada final. Hamilton veu, amb certa desesperació, que Verstappen se li llença al damunt, i es queixa un altre vegada que els pneumàtics davanters pateixen de “graining”, i que no veu clar poder aturar les escomeses de Verstappen, però els pneumàtics posteriors treballen be, i tot el que perd a Loews, òn l’holandés se li llença al damunt de forma agossarada, o a la xicane del port, ho guanya per pura acceleració a l’entrada del túnel, òn el seu Mercedes tracciona molt millor que el Red Bull de Verstappen i pot escapar-se una mica, guanyant marge a la frenada de la xicane del port.
Finalment, faltant dues voltes, Verstappen fa un atàc a la desesperada, a mode de darrera bala al carregador, i intenta avançar, ara si, a Lewis a la xicane del port, frenant molt tard i llentçant-se des de lluny, peró la maniobra acaba amb un toc entre tots dos, que podía ocasionar una punxada a Hamilton, peró el britànic esta de sort, i es salta la xicane, posant ja distància amb Verstappen, que no fa cap més intent, i la cursa finalitza amb una nova victória per Lewis Hamilton.
-Sainz Pot aconseguir uns bons punts per Mclaren.
-Hamilton Una victória treballada i patint una mica.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 43.28.437 | 2 | 78 |
2 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF 90 | +2.602 | 4 | 78 |
3 | 15 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +3.161 | 1 | 78 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB15 | +5.537 | 12 | 78 |
5 | 10 | Pierre Gasly | 10 | Red Bull Honda | RB15 | +9.946 | 2 | 78 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL34 | +53.454 | 6 | 78 |
7 | 6 | Daniel Kyviiat | 26 | Toro Rosso Honda | STR14 | +54.754 | 9 | 78 |
8 | 4 | Alexander Albon | 10 | Toro Rosso Honda | RB15 | +55.200 | 11 | 78 |
9 | 2 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS19 | +60.894 | 5 | 78 |
10 | 1 | Roman Grosjeain | 8 | Haas Ferrari | STR13 | +61.034 | 10 | 78 |
11 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL34 | +66.801 | 8 | 78 | |
12 |
Sergio Perez
|
11 | Racing Point | RP19 | +1 volta | 13 | 77 | |
13 | Nico Hulkemberg | 27 | Renault | RS19 | +1 volta | 17 | 77 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | STR13 | +1 volta | 18 | 77 | |
15 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW42 | +1 volta | 14 | 77 | |
16 | Lance Stroll | 18 | Racing Point | RP19 | +1 volta | 19 | 77 | |
17 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Racing | C38 | +1 volta | 20 | 77 | |
18 | Robert Kubica | 3 | Williams Mercedes | FW42 | +1 volta | 15 | 77 | |
19 | Antonio Giovinazzi | 99 | Mclaren Renault | MCL34 | +2 voltes | 7 | 76 | |
AB |
Charles Leclerc
|
16 | Ferrari | SF90 | Fons pla | 17 | 14 |