La Pregunta: GP del 70è Aniversari

GP del 70è Aniversari: Us agradaria que hi haguessin 
més subministradors de pneumàtics a la Fórmula 1?

Joan Enric Fugueras: A mi m’agradaria que les curses fossin més pures i no pengessin sempre de factors que escapen a aquella màxima de les curses, que es “senyors: endavant i el primer que arribi, guanya”.

No se si vull més marques de pneumàtics, o en vull una que faci uns pneumàtics que, com a peça imprescindible del cotxe que son i de la que no podem prescindir per pura física, siguin només això: la part del cotxe que toca a terra, que transmet la potència a l’asfalt i prou.
Entre la tirania de l’aerodinàmica i la dels pneumàtics, mana la estratègia basada en el consum de les gomes, i això ja fa masses anys que influeix massa en les curses.
Més marques ens portaria una competència entre elles, però no podríem fugir de la estratègia i de la cançó enfadosa de sempre; la melodía repetitiva que ens fa ballar al so que marca el desgast dels pneumàtics.
Per què no uns pneumàtics ben durs que es limitin a que el cotxe rodi i prou, i així traiem un factor que, ens agradi o no, distorsiona les curses?
Cal fer curses i no estratègies. Calen soldats i caporals i no generals, cal que els cotxes facin curses, i si més marques ens porten això, benvingudes…però si no es així, com diu la frase: “madrecita, madrecita que me quede como estoy…”

Alex March: Malgrat que tenir més d’un fabricant de pneumàtics té certs inconvenients, ara mateix a mi m’agradaria que n’hi hagués més d’un.

Crec que hauria estat un element que hagués permès alterar l’ordre de la graella, el qual pràcticament segueix igual des del darrer gran canvi de reglament al 2014.
El fet de tenir un altre subministrador com en l’època Goodyear-Bridgestone o Bridgestone-Michelin, podria provocar que en algunes curses i/o en certes condicions el pneumàtic d’un fabricant treballi millor que el de l’altre.
Recordo per exemple que en l’època Bridgestone-Michelin, els compostos del fabricant francès eren més competitius que els japonesos quan la temperatura de l’asfalt era molt alta. Per altra banda, durant molts anys en condicions de pluja els Bridgestone van ser superiors.
Ara bé, una guerra entre fabricants provocaria un augment de costos per part dels equips ja que es necessitaria realitzar més tests per desenvolupar-los; faria que la FIA no pogués intervenir quan hi ha un problema greu a l’estil del d’Indianapolis 2005; i també faria que si un dels fabricants rendís per sota del seu competidor, molts dels equips l’abandonessin per anar amb l’altre danyant així la seva imatge.
Si actualment tinguéssim un altre fabricant subministrant pneumàtics, Pirelli evolucionaria de manera continua els pneumàtics i no veuríem tantes punxades ni pneumàtics que els has de canviar quan els fas un pla.
Núria Casas-Salat: Definitivament si. Quan hi havia Michelin i Bridgestone el campionat era molt més divertit. Ho trobava molt millor que no pas la gran gamma de compostos que hi ha actualment, i  personalment no aporten res especial, ja que tots acaben posant el mateix compost i tots van a fer la mateixa estratègia, cosa que dilueix la cursa.
Pirelli crec que actualment fa els pneumàtics massa durs, i que en alguns casos, es resol la cursa amb una sola aturada a box, cosa que fa monòtona la competició i treu part de l’emoció. En canvi quan hi havia 2 fabricants dins el mundial, les estratègies eren diferents i donava una mica més de joc a l’hora de fer estratègies. Si molt m’apures, obligaria a aquests fabricants a portar compostos diferents i que n’haguessin de portar 2 durant la cursa.
Amb la diferència de cotxes que hi ha actualment, uns molt bons i els altres que no van ni empenyent-los, que per molt canvi de normativa que hi hagi això no canviarà i que la Fórmula 1 tendeix a NO voler igualar els monoplaces com fan a la IndyCar. Doncs llavors perquè no posar 2 fabricants com antigament?
Salvador Mateu: Com a nostàlgic de la Fórmula 1 m’agrada la idea d’un mundial amb més d’un subministrador de pneumàtics, però sincerament, reconec que el model actual amb una sola marca es el idoni.  El campionat ja té suficients elements diferencials que marquen la diferència entre un monoplaça i un altre. Una lluita de subministradors de pneumàtics segurament portaria més desigualtats entre equips ja que podríem acabar amb un model en que els equips del capdavant es puguin permetre la marca que ofereixi més bona prestació i els equips més modestos amb la marca amb menys prestacions.
Tot i que no m’acaba de convencer el nou rumb de la Fórmula 1 on cada cop hi hauran més parts en comú entre equips si que crec que la dels pneumàtics es una que se’n pot prescindir, això si, demanaria a Pirelli uns compostos molt més diferenciats dels uns als altres.
Marc Bruguera: La meva resposta és SI. 

Jo em vaig enganxar a la Fórmula 1 cap als 2000, on Michael Schumacher era intractable i seguidament en l’etapa daurada de Fernando Alonso. En aquella època vaig tenir la sort de viure una Fórmula 1 amb diferents subministradors de pneumàtics, Bridgestone i Michelin. 
Penso que apart del Mundial de pilots i constructors també tindríem la batalla dels pneumàtics. Veure com uns neumàtics s’adapten més o menys a un circuit o la competència va millor o pitjor, un degrada més que un altre, etc. 
Ara mateix això no ho tenim. Tenim una escuderia Mercedes intractable des de fa anys, potser, qui ho sap, si tinguéssim dos subministradors de neumàtics s’igualaria una miqueta la cosa. 
Cal recordar també el famós Gran Premi dels Estats Units l’any 2005 on els equips amb pneumàtics Michelin van haver de retirar-se ja que no eren segurs. Els equips amb pneumàtics Bridgestone van ser els únics en córrer aquell dia, 6 monoplaces a pista només. 
Pirelli porta anys jugant al que la FIA vol. Primer volien pneumàtics que duressin poques voltes, volien moltes parades. Després de les crítiques rebudes per fer pneumàtics que es desfeien en poques voltes, van aparèixer pneumàtics súper durs, van tornar a rebre crítiques. Han arribat a fer fins a 7 jocs de neumàtics, (“ultrablando, superblando, blando, medio i el duro”) apart del intermedi i pluja extrema. 
Tot això passa perquè només tenim un subministrador. 
La cosa seria molt diferent amb dos o fins i tot tres subministradors. Penso que donarien molt de joc.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui escolli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous (C4)
x3 Pneumàtics mitjans (C3)
x2 Pneumàtics durs (C2)
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP del 70è Aniversari
Divendres
Lliures 1: 12.00 (Movistar)
Qualificació F3: 15.05 (Movistar)
Lliures 2: 16:00 (Movistar)
Qualificació F2: 18.00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 10.25(Movistar)

Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.45 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.10 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-Pirelli ha confimat que les punxades de final de cursa del GP britànic varen ser per desgast. La de Daniil Kvyat, però, ha estat duta a Itàlia per a un examen més minuciós.

-S’ha confirmat que el cap de setmana d’Imola tindrà només una sessió de lliures, i que la cursa es disputarà dues hores abans per la curta durada de les hores solars. No està clar si la F2 i la F3 hi correran, actualment aquests campionats acaben a Sochi i Mugello respectivament.

-Encara no està clar si Pérez tornarà al Racing Point o Nico Hülkenberg correrà de nou, tot depèn dels test que el mexicà es farà.

-Robert Kubica correrà la FP1 al lloc d’Antonio Giovinazzi.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi