GP d’Eifel : Creieu que la marxa d’Honda ens deixa tocada la Formula 1 ?
Alex March: Sens cap mena de dubte. La marxa d’un fabricant és sempre un cop fort per un campionat i encara més en èpoques tant dificils com les que estem vivint.
Penso que el campionat té sort que Honda només actuï com a proveïdor de motors i no tingui cap equip en propietat, ja que si no la clatellada seria més gran.
Ara mateix s’obre un escenari interessant a la Fórmula 1, ja que ningú sap qui subministrarà motors a Red Bull a partir de l’any 2022. Tothom sap que tant Ferrari com Mercedes es mostren reàcids a motoritzar Red Bull. L’opció més lògica seria la de Renault, que per una banda es mor de ganes de subministrar motors a un altre equip; però per altra banda la relació Renault-Red Bull va acabar com el rosari de l’Aurora.
Una altra alternativa seria que la pròpia Red Bull s’encarregui de desenvolupar els actuals motors Honda, tot creant una empresa tipus Supertec o Mecachrome.
Crec que viurem uns propers mesos moguts dins la Fórmula 1, amb amenaces reals de Red Bull d’abandonar la competició si no aconsegueix un bon motor i amb la desitjada definició d’un nou reglament de motors que pugui atraure a més fabricants com ara VAG, Toyota, PSA o Ford; ja que l’actual ha estat un autèntic fracàs.
Jordi Domènech: Si i no. Si perquè els fabricants no venen a la Fórmula 1 (més enllà de la “casta” Ferrari-Mercedes-Renault) i els que venen marxen.
Podem preguntar-nos les raons d’Honda, especialment marxant just abans d’un canvi normatiu que pot capgirar l’ordre establert, però el fet és que des que es va introduir la nova normativa de motors híbrids no s’han interessat més marques, que més aviat se’n van a la Fórmula E. És curiós que Honda marxi de la Fórmula 1 però no de l’IndyCar, on es fan servir motors turbo força similars però sense hibridació per ara.
Ara bé, està tocada la Fórmula 1? No ben bé. Jo fa anys que dic que el campionat encara no ha sabut com reemplaçar els milions del patrocini del tabac. A finals de segle, semblava que els fabricants de cotxes serien els que omplirien aquest buit, però a finals de 2009 havien deixat la Fórmula 1 Toyota, BMW, Ford i Peugeot, mentre que altres mai s’hi han arribat a interessar. A més, les motoritzacions híbrides han fet impossible que independents com Cosworth, que havia sigut la base per a tants equips durant 30 anys, puguin fer un motor F1.
La F1 ara mateix no és atractiva per a la innovació perquè estan les normes massa capades. Us imagineu un campionat amb motors diferents, de pila de combustible, híbrids, elèctrics, etc. Les curses sempre han sigut banc de proves.
Ara bé, la F1 vol ser banc de proves o espectacle?
Salvador Mateu: La resposta aquesta pregunta és depèn: Si volem seguir amb un formula 1 com l’actual, on els equips oficials dels motoristes tenen avantatge als equips clients, llavors sí que és una mala notícia per la formula 1 ja que només tenim tres equips amb possibilitats de guanyar el mundial. Però si la idea es anar cap a una Fórmula 1 més igualada, amb un llinda pressupostari i on els equips clients poden tenir la mateixa unitat de potencia que els equips oficials: cosa que actualment dubto que cap motorista o faci, llavors els tres motoristes que tenim actualment ens sobren.
Personalment crec que la Formula 1 ja ha perdut l’interès dels motoristes, la Formula e és molt més interessant per ells ja que el mercat va encaminat al motor elèctric. Però la Fórmula 1 te que seguir sent lo que és ara: la competició de motor amb els monoplaces més ràpids i amb els millors pilots del mon i actualment un motor elèctric no to pot donar això.
Així doncs, millor deixar de banda els motoristes i fer un mundial mes semblant a la IndyCar on el motor es un factor molt menys decisiu en el rendiment d’un monoplaça.
Marc Bruguera: Honda es al punt de mira, negativament parlant, des de que va tornar a la F1 de la mà de McLaren. Molts problemes en aquelles temporades per “culpa” del motor etc…
La temporada passada, sobretot Red Bull, va oferir grans participacions en el campionat amb aquest motor Honda. He inclús els ara Alpha Tauri igual.
Aquest any veiem com Max es per darrera els Mercedes, i els Alpha Tauri inclús guanyant a Itàlia.
Ara bé, penso que la marxa d’Honda deixa tocada a la F1. I la veritat es que els entenc. Sempre la culpa es del motor, sempre la culpa es d’Honda etc… I els més perjudicats seran els Red Bull.
Ni Ferrari ni Mercedes els hi subministrarà motors. La unica opció que tenen es Renault, però amb lo malament que van acabar… Suposo que demanaran molt calers per subministrar els seus motors. Si en la darrera temporada Red Bull pagava 20 milions d’euros…
Jo sóc dels que pensa que quant més motoristes hi hagi a la F1 millor. Jo sóc dels més joves d’aquesta pàgina, però recordo una època amb una F1 amb Ferrari, Mercedes, Honda, Renault, Toyota i BMW. Era una època espectacular.
Ara amb la marxa d’Honda, ens quedem amb només tres motoristes i poca competència.
Núria Casas-Salat: No se si diria tocada. Més aviat a qui deixa tocat és a Red Bull i Alpha Tauri.
Durant la història de la F1 han passat molts motoristes i alguns s’han quedat i altres han marxat, i d’aquests alguns han tornat i altres no. La veritat és que ens havíem acostumat a veure una fórmula 1 amb 4 motoristes diferents i ara només n’hi ha confirmats 3.
De fet em sobta que marxin ara que començaven a tenir èxits, cosa que abans no els tenien i eren uns motors força desastrosos, poc fiables i sense potència. Després d’un llarg camí i fan un motor que comença aconseguir podis i victòries, és ara que decideixen marxar.
Honda ha dit que deixa la categoria per centrar-se en el desenvolupament d’altres formes d’energia alternatives. El que em sorprèn és que deixi la Fórmula 1 i no la IndyCar, que els motors son més contaminants.
Just Serrainat Tocada ja ho està fa temps la fórmula 1 i la veritat és que tenir un motorista menys no pots ser de cap manera una bona notícia, però pel que fa a la competició no ho veig tan important, com que marxi una escuderia.
Ja si ho mirem des del punt de vista de l’espectacle sí que crec que pot ser més greu, ja que el motor Mercedes té un competidor menys a qui fer front (tot i que Honda tampoc és que li donés cap mal de cap) i reduïm la graella a només tres propulsors i això sì afecta a una graella on el propulsor alemany ja tenia un domini absolut.
Ara haurem de veure quina unitat de potència muntaran Red Bull i Alpha Tauri i la possible, però improbable aparició d’una nova marca, en una competició que molts fabricants de motors no veuen com una plataforma de proves, en una visió de futur, on els motors elèctrics estan en els plans de la majoria de marques.
La marxa d’Honda, és una pedra més al camí d’una competició que necessita canviar d’una forma global el seu model de negoci i plantejar-se com tornar a ser la reina del motor, encara que això representi una reducció als seus beneficis, ja que amb el model actual no li veig un futur molt clar.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:
x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP d’Eifel
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Diumenge
Cursa: 14.10 (Movistar)
Breus d’última hora:
– Segons Horner, la marxa d’Honda no afectarà el contracte de Verstappen.
– A Alpha Tauri, per mans de Gasly, “esperem més victòries abans de que Honda marxi”, ha declarat Pierre.
– Tot esperant ja a Vettel, el futur cap d’Aston Martin diu que “Vettel ens aportarà mil petites coses que ens ajudaràn a millorar”
No us oblideu de fer la Superporra!!
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |