Gran Premi de l’Emilia Romagna. Un altre de Hamilton al calaix.

  El retorn a Imola, el millor de tot plegat.

Després de molts anys, hem tingut el plaer de tornar a l’Enzo e Dino Ferrari d’Imola, òn les característiques del circuit, unides a l’arquitectura dels F1 actuals no augurava res de bo. Ja va avisar Hamilton de que la cursa seria una processó, i no s’ha equivocat. 
Malgrat a la sortida Verstappen avança a Hamilton i Bottas es situa primer, ja veiem com la cursa s’estira, i es comença a formar una línia recta que serà la tònica habitual gairebé tota la cursa malgrat algunes anecdotes inicials, com que Stroll toca a Ocón, trenca el frontal i es veu obligat a aturar-se a boxes; es en aquest inici de cursa on també Verstappen toca a Magnussen a La Tosa, i fa una virolla.
A la volta 5, Bottas va primer, amb 1,4 segons d’avantatge sobre Verstappen i darrera seu Hamilton i Ricciardo.
Una volta més tard, Sainz inicia un valent atac sobre Norris, i s’en surt, en un dels pocs avançaments que hem vist avui a la processó italiana.

(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team)
A la volta 9, i quan feia una cursa molt bona, avisen per ràdio a Gasly que cal retirar el cotxe de la cursa per un “problema terminal”.
Davant la gravetat de l’afirmació, el pilot francés s’atura a boxes deseguida, i deixa la cursa. En aquell moment, Giovinazzi fa la seva aturada a boxes, de les moltes que vindràn després, tard, però moltes de cop, com ja veurem.
En aquest moment de la cursa, es evident que Bottas fa un tap; la discussió es si ho fa expressament, o degut a algún problema. A la fi de la cursa sabrem que es degut a que el motiu es que duú enganxat un troç d’aleró del cotxe de Vettel, i això afecta el rendiment del seu fons pla. 
Som ara a la volta 13 i Leclerc s’atura, intentant un overcut sobre Ricciardo. Dues voltes després entren en tromba Ricciardo, Albon i Kyviat, i això obligarà a Sainz a córrer, per evitar quedar darrera d’ells quan faci la seva aturada.
En aquests instants, Hamilton es primer, amb 24 segons d’avantatge sobre Bottas, que es segòn,  i val a dir que el britànic encara va amb els pneumàtics durs amb els que ha pres la sortida; i es ara quan l’equip Mercedes es conscient dels problemes amb el fons pla de Bottas, i així ho notifiquen al pilot finlandés.
Som a mitja cursa, i mentre Sainz i Kyviat es barallen, Ocón plega, degut a problemes d’embragatge amb el seu Renault.
En aquest moment, per fi i sabent que ja te l’avantatge desitjat, entra Hamilton a canviar gomes, i torna a sortir líder, quatre segons davant Bottas, que frena la cursa degut als seus problemes aerodinàmics; però en aquell moment els que veiem la cursa no ho sabem, i sospitem d’una tàctica de Mercedes, però el temps ens demostrarà que no era així.
I quan millor li anaven les coses a Verstappen, la sorpresa: trenca la suspensió i la punxada que això provoca, el porten a l’abandonament de la cursa.
Això provoca un Safety Car de set voltes, de la 51 a la 58 durant les quals Russell impacta contra les tanques mentre escalfava pneumàtics, en una errada de novell, que deixa a Williams sense uns punts que els li fan molta falta.
Bottas, Sainz, Kyviat, Hamilton i Vettel entren a canviar pneumàtics.

(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team )

Lluita final quan marxa el Safety Car

Cau l’ocàs de la cursa quan marxa el SC, i aqui si que veiem, quan falten només 5 voltes, unes quantes lluites força agosarades entre els homes de la part mitjana de la cursa, que posen una miqueta de salsa a una cursa que, fins a aquell moment no ens ha apassionat gaire, que diguem.
En una errada imputable a uns pneumàtics durs freds, Albon fa una virolla, i Sainz es a punt d’impactar amb ell, doncs venia al darrera enganxat.
Les lluites només duren dues voltes, si arriba, i la cursa torna a estirar-se, deixant ja cami lliure a Hamilton cap a una nova victòria, i a l’equip Mercedes cap a un nou títol mundial de constructors, el seté consecutiu, marcant un nou record a la Formula 1.
 

-Scuderia Ferrari. Un canvi de pneumàtics fatal arruïna la cursa de Vettel
-Red Bull.  Mala sort avui amb la mecànica…i amb Albon.
-Vettel. No te gens de sort, avui una mala aturada l’enfonsa.

-Albon. Menys del que s’esperava d’ell, un altre vegada; i van ja …

-Russell. Mala actuació; quan ets pilot de F1 no pots badar així.
-La Formula 1, en general. Cal una nova normativa; aquests cotxes maten l’esperit de les curses.

-Daniel Ricciardo. Podium per l’australià.

-Carlos SainzProu bé avui, seté classificat.
-Mercedes. Fan una gran actuació, novament, i s’emporten un altre títol.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes Mercedes EQ+ 1.28.32 2 63
2 18 Valteri Bottas 77 Mercedes Mercedes EQ+ +5.783 1 63
3 16 Daniel Ricciardo 3 Renault RS20 +14.320 3 63
4 23 Daniel Kyviat 26 Alfa Tauri Honda AT01 +15.141 5 63
5 10 Charles Leclerc 16 Ferrari SF 1000 +19.111 8 63
6 8 Sergio Perez 11 Racing Point BWT RP20 +19.652 6 63
7 6 Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MLC35 +20.245 1 63
8 4 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL35 +21.131 14 63
9 2 KImi Raikkonen 7 Alfa Romeo Ferrari C39 +22.224 18 63
10 1 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Ferrari C39 +26.398 11 63
11 NIcholas Latiffi 6 Williams Mercedes FW43 +27.135 20 63
12 Sebastian Vettel 5  Ferrari VF20 +29.163 13 63
13 Lance Stroll 18 Racing Point BWT  RP20 +32.935 4 63
14 Roman Grosjean 8 Haas Ferrari VF20 +36.593 19 63
15 Alex Albon 23 Red Bull Racing RB16 +57.284 17 53
AB George Russell 63 Williams Mercedes FW43 DNF 15 51
AB Max Verstappen 33 Red Bul Racing RB16 DNF 16 50
AB Kevin Magnussen 20 Haas Ferrari VF20 DNF 9 47
AB Esteban Ocon 31 Renault SRS20 DNF 5 27
AB Pierre Gasly 10 Alpha Tauri Honda AT01 DNF 2 8