El retorn a Imola, el millor de tot plegat.
Després de molts anys, hem tingut el plaer de tornar a l’Enzo e Dino Ferrari d’Imola, òn les característiques del circuit, unides a l’arquitectura dels F1 actuals no augurava res de bo. Ja va avisar Hamilton de que la cursa seria una processó, i no s’ha equivocat.
Malgrat a la sortida Verstappen avança a Hamilton i Bottas es situa primer, ja veiem com la cursa s’estira, i es comença a formar una línia recta que serà la tònica habitual gairebé tota la cursa malgrat algunes anecdotes inicials, com que Stroll toca a Ocón, trenca el frontal i es veu obligat a aturar-se a boxes; es en aquest inici de cursa on també Verstappen toca a Magnussen a La Tosa, i fa una virolla.
A la volta 5, Bottas va primer, amb 1,4 segons d’avantatge sobre Verstappen i darrera seu Hamilton i Ricciardo.
Una volta més tard, Sainz inicia un valent atac sobre Norris, i s’en surt, en un dels pocs avançaments que hem vist avui a la processó italiana.
(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team)
A la volta 9, i quan feia una cursa molt bona, avisen per ràdio a Gasly que cal retirar el cotxe de la cursa per un “problema terminal”.
Davant la gravetat de l’afirmació, el pilot francés s’atura a boxes deseguida, i deixa la cursa. En aquell moment, Giovinazzi fa la seva aturada a boxes, de les moltes que vindràn després, tard, però moltes de cop, com ja veurem.
En aquest moment de la cursa, es evident que Bottas fa un tap; la discussió es si ho fa expressament, o degut a algún problema. A la fi de la cursa sabrem que es degut a que el motiu es que duú enganxat un troç d’aleró del cotxe de Vettel, i això afecta el rendiment del seu fons pla.
Som ara a la volta 13 i Leclerc s’atura, intentant un overcut sobre Ricciardo. Dues voltes després entren en tromba Ricciardo, Albon i Kyviat, i això obligarà a Sainz a córrer, per evitar quedar darrera d’ells quan faci la seva aturada.
En aquests instants, Hamilton es primer, amb 24 segons d’avantatge sobre Bottas, que es segòn, i val a dir que el britànic encara va amb els pneumàtics durs amb els que ha pres la sortida; i es ara quan l’equip Mercedes es conscient dels problemes amb el fons pla de Bottas, i així ho notifiquen al pilot finlandés.
Som a mitja cursa, i mentre Sainz i Kyviat es barallen, Ocón plega, degut a problemes d’embragatge amb el seu Renault.
En aquest moment, per fi i sabent que ja te l’avantatge desitjat, entra Hamilton a canviar gomes, i torna a sortir líder, quatre segons davant Bottas, que frena la cursa degut als seus problemes aerodinàmics; però en aquell moment els que veiem la cursa no ho sabem, i sospitem d’una tàctica de Mercedes, però el temps ens demostrarà que no era així.
I quan millor li anaven les coses a Verstappen, la sorpresa: trenca la suspensió i la punxada que això provoca, el porten a l’abandonament de la cursa.
Això provoca un Safety Car de set voltes, de la 51 a la 58 durant les quals Russell impacta contra les tanques mentre escalfava pneumàtics, en una errada de novell, que deixa a Williams sense uns punts que els li fan molta falta.
Bottas, Sainz, Kyviat, Hamilton i Vettel entren a canviar pneumàtics.
(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team )
Lluita final quan marxa el Safety Car
Cau l’ocàs de la cursa quan marxa el SC, i aqui si que veiem, quan falten només 5 voltes, unes quantes lluites força agosarades entre els homes de la part mitjana de la cursa, que posen una miqueta de salsa a una cursa que, fins a aquell moment no ens ha apassionat gaire, que diguem.
En una errada imputable a uns pneumàtics durs freds, Albon fa una virolla, i Sainz es a punt d’impactar amb ell, doncs venia al darrera enganxat.
Les lluites només duren dues voltes, si arriba, i la cursa torna a estirar-se, deixant ja cami lliure a Hamilton cap a una nova victòria, i a l’equip Mercedes cap a un nou títol mundial de constructors, el seté consecutiu, marcant un nou record a la Formula 1.
-Scuderia Ferrari. Un canvi de pneumàtics fatal arruïna la cursa de Vettel
-Red Bull. Mala sort avui amb la mecànica…i amb Albon.
-Vettel. No te gens de sort, avui una mala aturada l’enfonsa.
-Vettel. No te gens de sort, avui una mala aturada l’enfonsa.
-Albon. Menys del que s’esperava d’ell, un altre vegada; i van ja …
-Russell. Mala actuació; quan ets pilot de F1 no pots badar així.
-La Formula 1, en general. Cal una nova normativa; aquests cotxes maten l’esperit de les curses.
-La Formula 1, en general. Cal una nova normativa; aquests cotxes maten l’esperit de les curses.
-Daniel Ricciardo. Podium per l’australià.
-Carlos Sainz. Prou bé avui, seté classificat.
-Mercedes. Fan una gran actuació, novament, i s’emporten un altre títol.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | Mercedes EQ+ | 1.28.32 | 2 | 63 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | Mercedes EQ+ | +5.783 | 1 | 63 |
3 | 16 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS20 | +14.320 | 3 | 63 |
4 | 23 | Daniel Kyviat | 26 | Alfa Tauri Honda | AT01 | +15.141 | 5 | 63 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF 1000 | +19.111 | 8 | 63 |
6 | 8 | Sergio Perez | 11 | Racing Point BWT | RP20 | +19.652 | 6 | 63 |
7 | 6 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MLC35 | +20.245 | 1 | 63 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL35 | +21.131 | 14 | 63 |
9 | 2 | KImi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C39 | +22.224 | 18 | 63 |
10 | 1 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C39 | +26.398 | 11 | 63 |
11 | NIcholas Latiffi | 6 | Williams Mercedes | FW43 | +27.135 | 20 | 63 | |
12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | VF20 | +29.163 | 13 | 63 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT | RP20 | +32.935 | 4 | 63 | |
14 | Roman Grosjean | 8 | Haas Ferrari | VF20 | +36.593 | 19 | 63 | |
15 | Alex Albon | 23 | Red Bull Racing | RB16 | +57.284 | 17 | 53 | |
AB | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW43 | DNF | 15 | 51 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bul Racing | RB16 | DNF | 16 | 50 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF20 | DNF | 9 | 47 | |
AB | Esteban Ocon | 31 | Renault | SRS20 | DNF | 5 | 27 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Alpha Tauri Honda | AT01 | DNF | 2 | 8 |