El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català

El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català


10. Nico Hülkenberg (D, Haas-Ferrari, nova entrada)
El pilot alemany viu una segona joventut a la Fórmula 1. Hülkenberg ha fet bon ús de les prestacions del Haas i per ben poc no ha entrat entre els 10 primers de la classificació. Sumant 41 dels 58 punts de l’equip, ha estat peça clau a l’hora d’aconseguir el setè lloc per a l’equip i lluitant fins a l’última cursa per la sisena plaça. Segueix sent implacable en qualificació i finalment passa a Sauber/Audi, esperant que el renaixement de l’equip per fi el dugui a competir ben amunt.

Haas F1 Team

9. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, baixa 5 llocs)
Des del moment en que Hamilton va anunciar la seva marxa a Ferrari el 2025 abans de començar la temporada, ja se sabia que no seria un any fàcil per a l’heptacampió. Lógicament les atencions de l’equip es van centrar més en el seu company i això es va notar força en qualificació, on Hamilton no va sumar cap pole position contra les 4 de Russell. També va tenir curses on era força lent, com la de Brasil. Tot i això, Hamilton va sumar un podi més i va guanyar dos grans premis, motivant-se especialment quan el cotxe anava bé.

Mercedes AMG F1

8. Pierre Gasly (F, Alpine-Renault, puja 3 llocs)
Més enllà del bon final de l’equip i del doble podi a Interlagos, Gasly va ser el líder de l’escuderia, quedant consistentment per davant d’Ocon i aprofitant les ocasions sempre que el cotxe i la fiabilitat ho van permetre. Va ser, a més, l’únic pilot que no va ocasionar costos d’accident per culpa seva al seu equip, cosa que prova la regularitat del francès i que li va valer la continuitat.

Alpine F1 Team

7. Fernando Alonso (E, Aston Martin-Mercedes, baixa 5 llocs)
Alonso va ser el millor pilot dels que no estaven a les 4 escuderies del davant, i com a tal va garantir a Aston Martin un cinquè lloc als constructors que probablement no mereixien. Com ja és habitual en ell, va treure’n el màxim del que tenia, si bé en algun punt de la temporada va expressar la seva frustració pel rendiment del cotxe. Però la propera arribada d’Adrian Newey ha injectat més energia encara al “jovenet” de la graella…

Aston Martin Aramco F1 Team

6. George Russell (GB, Mercedes, puja 3 llocs)
Una temporada no tant diferent de la que Hamilton ha tingut, però amb més punts àlgids. Russell va donar un pas endavant en qualificació, aconseguint 4 pole positions, i va guanyar dues curses que haurien pogut ser 3 de no ser per l’errada del pes de l’equip a Spa. El pilot de King’s Lynn està preparat per liderar l’equip i ha donat mostres de tenir “mala llet” esportiva amb les penalitzacions d’Alonso a Austràlia i Verstappen a Qatar.

Mercedes AMG F1

5. Oscar Piastri (AU, McLaren-Mercedes, puja 3 llocs)
Piastri ha complert tot just la seva segona temporada a la Fórmula 1 i en alguns moments de la temporada va fer dubtar a McLaren sobre si havien d’establir ordres d’equip per afavorir el seu company. El pilot australià va aconseguir dues victòries i va quedar quart, evidenciant una bona millora respecte del seu any de debut. De cara a l’any que ve, si McLaren segueix estant forta, l’objectiu serà lluitar pel campionat.

McLaren Racing

4. Carlos Sainz (E, Ferrari, puja 3 llocs)
Any agredolç per al fill del “Matador”. Sainz va començar la temporada ja sabent que no seguiria a Ferrari, i a mesura que va passar l’any va veure com ni Red Bull ni Mercedes el volien, havent-se de conformar amb un seient a Williams. Però Sainz va fer una bona temporada, ajudant a Ferrari a lluitar pel títol de constructors, aconseguint dues victòries i quedant per davant dels dos Mercedes malgrat haver-se perdut una cursa per apendicitis.

Scuderia Ferrari

3. Charles Leclerc (MC, Ferrari, puja 2 llocs)
Leclerc va aconseguir tantes poles com victòries i malgrat que el Ferrari en general va ser el tercer millor cotxe, el monegasc va tenir possibilitats de discutir-li el subcampionat a Norris i també el campionat de constructors a McLaren. Temporada molt sòlida, aprofitant les ocasions per guanyar com a Mònaco o a Monza i obtenint el millor resultat possible a la resta.

Scuderia Ferrari

2. Lando Norris (GB, McLaren-Mercedes, puja 1 lloc)
Norris ha donat el pas endavant i s’ha erigit en el rival principal de Verstappen pel títol. Alguns poden pensar que potser no ha aprofitat totes les oportunitats, i de fet va aconseguir 8 poles per “només” 4 victòries, però està clar que ell ha set l’únic que ha fet tremolar el títol del pilot neerlandès. Veurem si aquest subcampionat li fa servei de cara a futures batalles.

McLaren Racing

1. Max Verstappen (NL, Red Bull-Honda RBPT, igual)
La temporada va començar presagiant un nou passeig militar de Red Bull i Verstappen. Però de sobte, el McLaren corria més, i a vegades fins i tot el Mercedes i el Ferrari eren més ràpids que el RB20. I és aquí on el pilot neerlandès ha millorat, aprenent a sumar el màxim de punts possibles i a pesar de tot, guanyant el títol a falta de dues curses. En Max ha tingut també les seves polèmiques, però ara mateix és el millor de la graella i 4 títols en donen fe.

Red Bull Media

Aquí podeu veure els resultats de la nostra votació:

Com sempre, podeu criticar-nos, discutir els que hem deixat fora, etc. Comenteu-nos les vostres opinions als comentaris o al Facebook!

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *