GP d’Australia
Esteu cansats de que sempre guanyi el mateix ?
Jordi Domènech:
La Fórmula 1, per definició, no ha buscat mai la igualtat sinó l’excel·lència tècnica. Sempre hi ha hagut períodes de domini, i només el progrés i les novetats tallaven la ratxa d’uns i començaven la dels altres.
Ara bé, a l’actualitat, aquests dominis s’han tornat més accentuats. Des de l’any 2010, només dos equips han guanyat mundials, Mercedes i Red Bull, i és degut a dos factors principals. Per una banda, tenim la fiabilitat quasi perfecta dels cotxes actuals. Fa anys, era impossible veure una cursa sense cap abandonament mecànic, i ara en canvi és bastant normal que cada any n’hi hagi almenys una. I per altra banda, tenim la normativa actual que deixa molt poc espai a la innovació.
Per tant, amb cotxes que no s’espatllen i sense possibilitat d’innovar, l’equip que l’encerta a l’inici d’un canvi normatiu té pràcticament assegurat l’èxit durant uns quants anys.
Potser l’única cosa on Red Bull podria millorar seria en posar un segon pilot que pogués plantar-li cara a Verstappen; els dominis, amb rivalitat entre companys d’equip, sempre són més agradables.
Just Serrainat:
Més que el fet d’estar cansat, seria una pèrdua d’interès, sobretot a final de temporada si totja està decidit unes curses abans i que si es comencés a generalitzar entre els aficionats, si podria ser un problema per la competició.
És curiós que aquestes últimes setmanes, hi hagi més interès de com evoluciona el tema Christian Horner,
que com arriben els diferents equips a les curses, ja que de moment tothom dona per suposat que
Red Bull dominarà aquest principi de temporada.
Que un equip domini el campionat de forma aclaparadora, és una cosa que els organitzadors del
campionat no poden controlar, però aquests últims anys de domini de Red Bull i anteriorment de
Mercedes, a més del cost per poder veure les curses a les plataformes, poden acabar fent mal
a la competició.
.
Joan Enric: La Formula 1 sempre ha estat escenari de dominis. Els més veterans recordem els que hi van haver de Mclaren als anys 80, de Williams als 90, i després va arribar Ferrari, Red Bull, Mercedes, i ara torna Red Bull. La veritat es que personalment, amb els anys, aquest escenari que, si es be es conegut, em resulta ja esgotador, i provoca una falta d’interés. Personalment, veig la F1 més per el que jo anomeno “inèrcia dominical” que no pas per aquella afició boja que he perdut, i moltes vegades estic més per la F3 que no pas la F1. Responent a la pregunta: Si, em cansa, i estic patint una desafecció que espero que noves normatives em facin abandonar-la i que tornin les ganes de que arribi el dia del GP.
Núria Casas-Salat:
Sincerament aquest domini total de 3, 4 o 5 anys de la mateixa escuderia, comença a cansar. No hi ha varietat en les curses, guanya sempre el mateix pilot i les curses son monotones. Només ens podem fixar en les posicions de darrera per veure una mica d’emoció.
Continuo pensant que la fórmula 1 necessita una renovació total per tornar a veure mundials que no saps qui el guanyarà només comença
.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: 02.30h i 06.00h
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: 2.30h
- Qualificació: 06.00h
Diumenge
- Cursa: 05.00h
Breus d’última hora
- La tornada de Carlos Sainz al volant del Ferrari encara no es segura, quan escrivim aquestes linees.
- La cursa engega una hora abans respecte a 2023, precaució davant de possibles banderes vermelles i que caigui la vesprada.
- Les quatre zones de DRS poden afavorir que Alonso i el seu Aston Martin estiguin a prop de la pole.