Crònica del GP del Brasil
Èpic Alonso, ordinari Verstappen
Bones curses les que s’han vist aquest passat cap de setmana a Interlagos. Tant la cursa a l’sprint com la cursa llarga han estat força entretingudes malgrat que el guanyador d’ambdues hagi estat el de sempre; Max Verstappen. No obstant, el protagonista del cap de setmana ha estat Fernando Alonso. L’asturià ha realitzat una gran actuació que l’ha permès pujar al veritable podi al superar a Sergio Pérez en un final de “photo finish”. Tot i quedar fora del podi, el mexicà almenys s’ha pogut consolar amb el tercer lloc de la sprint race. Destacable també el paper de Lando Norris que al Brasil ha sumat dues segones posicions. Si el de McLaren continua per aquest camí, no és descabellat pensar que atrapi a Hamilton en la lluita pel tercer lloc del mundial.
La sortida: La sorpresa ha saltat abans de que s’apaguessin els semàfors vermells. Leclerc, que sortia segon; ha estavellat el seu Ferrari al revolt número 6 fet que li ha impedit començar el Gran Premi. El de Ferrari ha reportat un problema hidràulic com a causa de l’accident. Un cop situats a la graella, Verstappen ha aconseguit mantenir la primera posició amb facilitat ja que els dos Aston Martin han sortit malament. Aquest fet l’han aprofitat Norris i Hamilton per col·locar-se segon i tercer. A la meitat del grup, Hulkenberg s’ha vist atrapat entre Magnussen i Albon, tocant al tailandès que de rebot a impactat amb el danès. Un altre implicat en l’accident ha estat Ricciardo, que juntament amb Piastri s’han aturat al box a reparar el seus vehicles aprofitant que direcció de cursa havia tret immediatament el Safety Car. Una volta després, el director ha canviat de parer i ha tret la bandera vermella.
La segona sortida: Fer una nova sortida no ha estat cap problema per Verstappen. L’holandès ha mantingut la primera posició amb facilitat. Darrera, Hamilton ha intentat avançar a Norris, però s’ha passat lleugerament de frenada al revolt 1. Això ha implicat que sortís amb poca velocitat del revolt 3, fet que ha aprofitat Fernando Alonso per guanyar-li la posició al revolt 4.
L’estratègia: De seguida Verstappen i Norris han obert forat al davant envers Alonso, que a la vegada deixava endarrere a un Hamilton molt lent. L’heptacampió tenia molts problemes amb el desgast dels pneumàtics i ha fet un bon trenet davant de Russell, Pérez, Stroll i Sainz. Això ha provocat que el duet de Mercedes s’aturés molt dora al box a fer la primera de les dues aturades, fet que els ha permès mantenir les posicions al primer terç de cursa. No obstant, a mesura que anava avançant la cursa han anat caient endarrera i s’han vist avançats per Pérez, Stroll, Sainz i fins i tot Gasly. Al capdavant, les dues aturades no han provocat cap variació i Verstappen mica en mica s’ha anat escapant de Norris; tot i que el britànic li ha ensenyat el cotxe en una ocasió.
Gran duel i fi de cursa: Fernando Alonso no passarà a la història com el pilot amb les millors estadístiques, però el dia que es retiri si que serà recordat per les seves grans actuacions. La d’ahir, segurament no ha estat la seva actuació més destacada, però si ha servit per demostrar que el talent d’Alonso segueix intacte. L’Asturià ha aguantat durant pràcticament tot l’últim stint els atacs amb DRS de Sergio Pérez, realitzant inclús traçades diferents en varis dels revolts d’Interlagos. A més a més, quan el mexicà l’ha avançat a falta de dues voltes, de seguida li ha tornat l’avançament per acabar aconseguint un podi per un marge de només 53 mil·lèsimes. Davant del líder d’Aston Martin han acabat Verstappen, que ha sumat la seva victòria número 17 aquest any; i Norris que s’està convertint en l’únic pilot capaç de fer una miqueta d’ombra a Max. Quart ha estat Pérez, seguit de Stroll, Sainz, Gasly, Hamilton, Tsunoda i Ocon.
Els semàfors
- Mercedes: La pitjor cursa de Mercedes en molt de temps.
- Ferrari: Difícil batre a Red Bull amb aquesta fiabilitat.
- Alfa Romeo: Malament a la qualy, a la cursa i a la fàbrica.
- Pérez: No ha pogut amb Alonso tot i portar un Red Bull i el DRS.
- Tsunoda: Una errada a l’inici li ha impedit superar a Hamilton.
- Haas: Sempre estan en tots els embolics.
- Verstappen: Allà on va triomfa.
- Norris: Aviat arribarà la primera victòria.
- Alonso: Lliçó magistral de pilotatge.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:56:48.894 | 1 | 71 |
2 | 19 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +8.277 | 6 | 71 |
3 | 15 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +34.155 | 4 | 71 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +34.208 | 9 | 71 |
5 | 10 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +40.845 | 3 | 71 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | +50.188 | 7 | 71 |
7 | 6 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +56.093 | 15 | 71 |
8 | 4 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +62.859 | 5 | 71 |
9 | 2 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +69.880 | 16 | 71 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +1 volta | 14 | 70 |
11 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 19 | 70 | |
12 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 11 | 70 | |
13 | Daniel Ricciardo/td> | 3 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 17 | 70 | |
14 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +2 voltes | 10 | 69 | |
15 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | Retirat | 8 | 57 | |
16 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | Avaria | 18 | 39 | |
17 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | Avaria | 20 | 22 | |
18 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | Accident | 12 | 0 | |
19 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | Accident | 13 | 0 | |
20 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | Accident | 2 | 0 |