La Pregunta: GP de Qatar

GP de Qatar

Què us sembla que Max sigui campió abans de la cursa? Ho aconseguirà ?

Jordi Domènech:

Normalment, un títol es guanya després d’una cursa, i normalment a la F1 només hi havia una cursa, el Gran Premi. Però amb l’addició dels esprints, aquest cap de setmana probablement Max Verstappen aconsegueixi el títol amb la collonada dels dissabtes.
I em direu, MotoGP també ho fa. Però almenys MotoGP valora totes les curses igual i hi ha esprints en totes. A la F1 actual un pilot pot aconseguir més punts a Qatar que a Montmeló o Mònaco, i així ens trobem, amb tonteries que, al meu parer, no aporten res més que inexactituds…

.


Just Serrainat:

Amb la temporada que portem, on Verstappen s’ha passejat pel campionat, que pugui guanyar-lo a la cursa a l’esprint de dissabte és curiós, però tampoc res sorprenent.

El problema de cara a la competició, és que amb el campionat de constructors decidit i el de pilots amb possibilitats de ser-ho el dissabte, quin al·licient li queda a molts aficionats per veure la cursa de diumenge (a part de la febre pel motor).

Després de la d’aquest cap de setmana, queden cinc curses més on com he comentat, amb tot
decidit, molts aficionats poden perdre l’interès amb el final de la temporada i això no crec que sigui
bo per la competició, però ja portem molts anys on sempre un equip domina amb mà de ferro tota
la temporada i deixa les últimes curses amb un gust descafeïnat, que no crec que faci molta il·lusió
als organitzadors i circuits.


Joan Enric: La cursa de diumenge es quan s’ha de decidir un mundial, no en la sprint de dissabte. Dit això val a dir que la cursa sprint puntúa i, com a tal, i en un context de domini absolut d’un pilot tots els punts sumen, i les matemàtiques son una ciencia exacta, així que una vegada assolits els punts necessaris, sigui com sigui, ets campió i punt. Curt i ras. També es ben cert que la Formula 1 necessita variacions i revulsius, i aquests han de venir de mesures valentes com fer els cotxes un 30% més petits i lleugers, limitar l’aerodinàmica, menys curses i, perque no ? tornar als repostatges i als discs d’acer. El que calgui per evitar aquestes soporíferes processons, aquestes files de a un, de cada cursa.


Núria Casas-Salat: Jo crec que si. Té els suficients punts com per aconseguir el títol aquest a la cursa Sprint d’aquest cap de setmana. Aquest és un circuit que tot i que només s’hi ha corregut un cop, Max va quedar segon, no és com Singapur que sembla que el té atravessat. Hauria de passat algun fet excepcional perquè no es proclamés campió aquest cap de setmana.





Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • LLiures 1: 15.30h
  • Qualificació Cursa: 19.00h

Dissabte

  • Sprint : 19.30h
  • Qualificació Sprint: 15.00h

Diumenge

  • Cursa: 19.00h (57 voltes)

Breus d’última hora

  • Torna el format Sprint a la cursa de Qatar.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!