Crònica del GP de Qatar
Max Tricampió a la Sprint
Cap de setmana de cursa Sprint on Max Verstappen es proclama tricampió del món, i de la cursa de diumenge marcada per la utilització dels pneumàtics, cap compost pot passar de les 18 voltes, els pianos d’aquest circuit es veu que els tallen i per seguretat no deixen que rodin més voltes, i també va estar marcat pel track limits una altra vegada. Una altra vegada la cursa sprint va ser molt millor que la cursa del diumenge. Aquest circuit també penalitza bastant la sorra que s’acumula a la pista.
Inici Cursa Sprint: A la sortida Tenim la primera línia de la graella dominada per McLaren. Norris que surt segon perd posicions i Piastri si que manté el primer lloc. Russell fa una bona sortida i de seguida es col·loca segon. Els 2 Ferraris també fan una bona sortida, mentre que per darrera Lawson fa una sortida de pista i es queda encallat i provoca la sortida del primer Safety Car.
Quan marxa el Safety Car Russell aprofita que Piastri va llarg en una corba i li guanya la primera posició, mentre que per darrera Norris i Alonso mantenen una lluita avançant-se l’un a l’altre que acaba guanyant el pilot de McLaren, i després és Ocon que li fa un exterior a l’asturià i li guanya la posició. Més enrere Sargeant patina amb la sorra de la pista i queda encallat fora, provocant la sortida dels 2n Safety Car.
Traca final de la cursa Sprint: Russell mana a la segona represa de la cursa i manté a tots els cotxes agafant-los per sorpresa i s’allunya. Piastri lluita amb Sainz per la seona posició i guanya el pilot de Mc Laren. Ara es quan comença el festival d’avançaments, Alonso recupera la posició amb Ocon i Max comença la seva remuntada particular avançant a Leclerc ara que els pneumàtics mitjos comencen a funcionar i els tous a fallar. Norris, que també du mitjos, pressiona al monegasc i li fa un exterior, mentre que Piastri caça i avança al mercedes de Russell i recupera el primer lloc. Max ja ha avançat a Sainz que va 3r. Més enrere Ocon per un cantó i Pérez per l’altre, fan un entrepà a Hulkenberg, el francès a l’entrada de la corba li talla el pas a Nico tocant-lo i aquest frena i Ocon es precipita damunt de Pérez que se l’emporta fora de la pista forçant la sortida del 3r Safety Car.
A la tercera represa de la cursa Piastri i Russell lluiten pel primer calaix del podi, però els pneumàtics mitjos ara son millors que els tous i Oscar aconsegueix mantenir la posició i allunyar-se del seu competidor. Ara és el punt de la cursa que el rendiment del mig és molt millor que el tou que ja fa figa i pilots com Norris, Verstappen i Hamilton comencen a guanyar posicions. Acaben la cursa guanyant Piastri, seguit de Max que es proclama campió del món, i completa el Podi Norris.
La cursa de diumenge: Abans de començar la cursa el cotxe de Sainz ha tingut una fuga de combustible i no s’ha pogut reparar a temps i no ha pogut sortir a la cursa, i el cotxe de Pérez van trencar el parc tancat i surt des del Pit Lane. I Hulkenberg li apliquen una sanció perquè s’equivoca de caixetí a la graella, i es posa al lloc de Sainz, i li posen una sanció de 10 segons.
Comença la cursa en la que a la primera corba Hamilton, que sortia 3r s’emparella amb Russell i aquest estava quasi a l’alçada de Verstappen, Lewis tanca a la corba i toca al seu company d’equip, que no tenia espai per maniobrar, i el 7 vegades campió del món surt de pista perdent una roda i queda fora de cursa i surt el Safety Car. Aquí comencen a parar els primers cotxes
A partir d’aquí la cursa s’esdevé un comptador de voltes que porta cada pilot amb els pneumàtics, es indiferent el compost, aquests segons la FIA, només poden fer un màxim de 18 voltes degut a què els pianos son molt agressius i tallen la goma. O sigui que si algú volia fer alguna estratègia, doncs és absolutament igual. Sinó paren els eliminen de la cursa. I si això li afegeixes les sancions per les sortides de pista que les han acumulat bastants pilots, 10 segons Albon, Gasly Stroll i 15 segons Pérez, de les vegades que han arribat a sortir. Al final han hagut d’atendre uns quants pilots marejats i amb nàusees a causa de la calor que hi feia.
A mi personalment ja m’acaba cansant que les curses siguin així, s’ha fet aquesta cursa en un circuit que no està preparat per tenir una cursa de Fórmula 1, però els diners manen i la tenen, llavors et posen normes com les dels pneumàtics no poden fer més de 18 voltes, per la seguretat dels pilots. Ho considero una engany a l’espectador, això no et permet veure una cursa en condicions. Tan entretinguda que va ser la cursa Sprint i han xafat la cursa llarga amb normes. Si el circuit no està preparat per tenir una cursa de F1 que no la facin. I com a contrapartida et trobes amb circuits de tota la vida que els hi posen les mil i una pegues per homologar-lo per poder fer-hi una cursa, però com no es un país muntat al dolar, no té privilegis com pot ser Qatar.
Els semàfors
- Lewis Hamilton: La seva ambició pot més i aquest cop ha sortit perjudicat ell.
- FIA: Que deixin de programar curses per diners.
- Circuit de Qatar: És un circuit preparat per motos, s’ha d’homologar per cotxes.
- George Russell: L’incident del principi amb el seu company l’ha marcat, Hauria pogut fer molt més, però amb 4 aturades ha acabat en bona posició.
- Fernando Alonso: Ha arribat a estar en posició de podi, però no ha pogut amb McLaren
- Max Verstappen: Cap de setmana rodó i ja és tricampió mundial
- McLaren: Molt bé tan Piastri com Norris, un gran cap de setmana.
- Alfa Romeo: Han encertat l’estratègia i els 2 pilots als punts.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:27:39.168 | 1 | 57 |
2 | 18 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +4,833 | 6 | 57 |
3 | 15 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +5,969 | 10 | 57 |
4 | 12 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +34,119 | 2 | 57 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +38,976 | 5 | 57 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +49,032 | 4 | 57 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +62,390 | 8 | 57 |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +66,563 | 9 | 57 |
9 | 2 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +76,127 | 19 | 57 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +80,181 | 20 | 57 |
11 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +82,300 | 16 | 57 | |
12 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +91,014 | 7 | 57 | |
13 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 13 | 56 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 18 | 56 | |
15 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 11 | 56 | |
16 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 14 | 56 | |
17 | Liam Lawson | 21 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 17 | 56 | |
18 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | Retirat | 15 | 40 | |
19 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | Accident | 3 | 0 | |
20 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | Motor | 12 | 0 |