Crònica del GP d’Itàlia
Verstappen bat el rècord de Vettel
Max Verstappen ha aconseguit batre un nou rècord a la Fórmula 1. Amb la seva victòria a Monza, l’holandès ha aconseguit superar a Sebastian Vettel com al pilot capaç de guanyar més curses de manera consecutiva. Aquesta nova exhibició al temple de la velocitat l’ha permès sumar la desena victòria seguida i encarrila encara més el títol de pilots del 2023. L’han acompanyat al podi, el seu company d’equip Sergio Pérez que com gairebé sempre ha vist condicionada la seva cursa per una mala qualificació; i el madrileny de Ferrari Carlos Sainz, el qual ha erigit com heroi dels tifosi al circuit de Monza.
Inici de cursa: La sortida a Monza és una de les més difícils del campionat. Afortunadament, aquest any no hi ha hagut incidències i el poleman Carlos Sainz ha aconseguit mantenir la primera posició al arribar a la primera de les chicanes. Al seu darrera, Verstappen ha conservat la segona posició seguit de Leclerc, Russell i Pérez. Un sorprenent Alex Albon ha conservat la sisena posició seguit dels dos McLaren i Hamilton que amb un pneumàtic més dur que la resta ha perdut una posició en benefici del britànic de McLaren. Per la seva banda, Fernando Alonso; amb un Aston Martin que no s’adaptava bé a les característiques del traçat Italià també ha perdut una posició en benefici de Hulkenberg.
Verstappen apreta: Les voltes anaven passant i Carlos Sainz aconseguia retenir a Verstappen fins que a la volta 15 no ha pogut defensar-se més del de Red Bull. Aprofitant el DRS de la recta principal, Verstappen s’ha situat en paral·lel del de Ferrari i a l’arribar a la frenada Sainz ha bloquejat la roda dreta del davant. Verstappen ho ha aprofitat per sortir amb una millor tracció i a la segona chicane ha avançat al madrileny. De seguida Verstappen ha aconseguit obrir un marge suficient per evitar un possible undercut. Darrera del trio del davant, Pérez aconseguia superar a Russell amb forces dificultats i poc a poc anava retallant metres als homes de Ferrari.
L’aturada: L’únic aturada dels pilots capdavanters no ha provocat cap canvi a la classificació i Verstappen ha continuat liderant davant de Sainz i Leclerc. De seguida però Pérez ha arribat a l’alçada de Leclerc i amb un duel al límit ha aconseguit desenpallegar-se del de Ferrari. Encara més però li ha costat avançar a Sainz. El madrileny, ha aguantat moltes voltes amb una defensa magistral fins que a la volta 44 s’ha vist superat pel de Red Bull.
Final de cursa: Les últimes voltes han estat molt tranquiles pels homes de Red Bull i Verstappen ha creuat la meta per davant de Pérez. El picant però ens l’han proporcionat els homes vestits de vermell. Leclerc ho ha intentat absolutament tot per avançar a Sainz i ho ha aconseguit parcialment. No obstant, Sainz ha recuperat la posició a la segona chicane per mantenir un podi més important del que sembla. Un altre punt interessant del final de la cursa ha estat veure si Hamilton era capaç de remuntar i recuperar els cinc segons de penalització que s’ha guanyat després d’un toc amb Piastri. Finalment el anglès ha aconseguit neutralitzar la penalització i ha creuat la meta en sisena posició per darrera el seu company d’equip. Han tancat la zona de punts Albon, Norris, Alonso i Bottas.
La Fórmula 1 tornarà d’aquí quinze dies en motiu del Gran Premi de Singapur.
Els semàfors
- Alpine: Sembla que el motor Renault és el menys potent de la graella.
- Stroll: Molt lluny d’Alonso durant tota la temporada.
- FIA: Entrades cares per rodar poc el divendres i una cursa de poc més d’una hora.
- Leclerc: És un pilot espectacular; però pilotant així guanyarà algun títol?
- Alfa Romeo: Temporada molt difícil però almenys Bottas va puntuar a casa.
- McLaren: Mala gestió dels seus cotxes durant la cursa.
- Verstappen: De rècord en rècord i Hamilton ja comença a preocupar-se.
- Sainz: Segurament la seva millor cursa des de que és pilot de Ferrari.
- Albon: Està fent brillar el Williams.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:13:41.143 | 2 | 51 |
2 | 18 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +6.064 | 5 | 51 |
3 | 15 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | +11.193 | 1 | 51 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +11.377 | 3 | 51 |
5 | 10 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +23.028 | 4 | 51 |
6 | 8 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +42.679 | 8 | 51 |
7 | 6 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +45.106 | 6 | 51 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +45.449 | 9 | 51 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +46.294 | 10 | 51 |
10 | 1 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +64.056 | 14 | 51 |
11 | Liam Lawson | 40 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +70.638 | 12 | 51 | |
12 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +73.074 | 7 | 51 | |
13 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +78.557 | 15 | 51 | |
14 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +80.164 | 16 | 51 | |
15 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +82.510 | 17 | 51 | |
16 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +87.266 | 20 | 51 | |
17 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 13 | 50 | |
18 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 19 | 50 | |
19 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | Avaria | 18 | 39 | |
20 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | Unitat de potència | 11 | 0 |